    From: andromeda <j...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Date: Mon, 14 Nov 2011 18:09:36 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 09:19:44 +0200, januszek napisał(a):

    > andromeda napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Ale w tym chodzi, o to że firma (po zakończeniu stosunku pracy) nie może
    > już publikować adresu imie.nazwisko@firma a nie, że nie może utrzymywac
    > takiej skrzynki i przekierowywać z niej pocztę na konto pracownika
    > zatrudnionego w zastępstwie.
    >
    > j.

    zobacz sobie post wyżej, link:

    http://www.giodo.gov.pl/289/id_art/3013/j/pl/

    z czego wynika że pracodawca szybko skasował takie konto, aby uniknąć
    wyroku. Pomijam już sprawę prawną w której 2-3 artykuły wskazują że
    pracodawca powinien skasować konto. Pracując w tej firmie obserwowałem
    sytuację gdzie z konta pracownika nie pracującego od 2 lat zarówno
    wysyłano i odbierano pocztę (w moim przypadku tylko odbiór). Coś chyba
    jest nie tak, nie tylko ze względu na byłego pracownika ale również ze
    względu na klienta który akurat chce utrzymywać kontakt wyłącznie z
    konkretnym pracownikiem tej firmy, a więc wysyła mail do
    imie.nazwisko@... i otrzymuje gburowatą nie pełną odpowiedź od kogoś
    innego. Co sobie pomyśli taki klient o osobie mającej imie.nazwisko? To
    już jest naruszenie Ustaw i bezpośrednio dotyczy np. oczernionego byłego
    pracownika z którym klient zna się od dawna. To są rozważania
    teoretyczne, ale całkiem realne.

    Sprawę nakreśliłem w tej grupie dyskusyjnej z tego powodu że w wielu
    firmach stosuje się praktykę stosowania imiennych maili które jest
    dozwolone w chwili gdy pracownik pracuje. Nigdzie jednak w sposób wyraźny
    nie napisano że mail taki można utrzymywać po zakończeniu umowy o pracę,
    a wręcz w 2 artykułach wykazano że taki mail powinno się skasować.

    Próbuję takie sytuacje wyjaśnić, gdyż sam być może niedługo będę
    zarządzał kontami pocztowymi i chcę wiedzieć jak w takich sytuacjach
    postępować.

    Z linku (str. 7 początek):
    http://www.enigma.com.pl/pliki/publikacje/giodo_zatr
    udnienie.pdf
    "...GIODO wyjaśnił, że jest dopuszczalne, bo dane te stanowią ,,dane
    służbowe" i nie wkraczają w sferę życia prywatnego pracowników." Po
    zakończeniu świadczenia pracy te "dane służbowe" nie są już takimi
    danymi, gdyż jednoznacznie identyfikowały pracownika "imie.nazwisko" w
    tej "firmie".
    Opis ten dotyczy jednak publikacji "danych służbowych"(np. na str. www)
    danych i nie w pełni oddaje wskazaną przeze mnie sytuację.

    Z artykułu:

    http://www.poradaprawna.pl/porady/czy-pracodawca-moz
    e-poslugiwac-sie-
    imiennym-mailem-pracownika-po-zakonczeniu-umowy-o-pr
    ace-czy,230434.html

    wynika że nie można posługiwać się "imiennym mailem" (link dostępny
    bezpłatnie z kopii google ).

    --
    Pozdrawiam