  • 31. Data: 2011-11-10 21:59:12
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 21:56:36 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    e-poslugiwac-sie-
    ace-czy,230434.html

> [...]
    > 12.III.2009 przez Andromeda Ktoś Tam
    > ;)
    > Czy Ty uważasz, że to *FIRMA* posłużyła się Twoim imieniem
    > i nazwiskiem, a nie kontrahent który tę informację nadał, ewentualnie
    > czy sądzisz że (kontrahent) jakoś "naruszył Twoje dane"?

    > Ale uprawnienie "w sprawach służbowych" nie znika *wstecz*. Jeśli jest
    > jakaś sprawa którą prowadziłeś X lat temu, Twoje
    > dane jako pracownika który tę sprawę prowadził mają pełne prawo
    > znajdować się w dokumentach związanych z tą sprawą.
    >
    > BTW: zwróć uwagę, że odniesienie do "bazy" to nie to samo

    To jest przykład zupełnie nie związany z moim przykładem. Jak już pisałem
    nie prowadziłem żadnych spraw z imiennego maila, ale jeśli Ktoś ze
    współpracowników podał mój imienny adres pocztowy (mimo że mógł podać
    inny mail) to już nie moja wina.

    Druga sprawa to ta że wymagając od pracownika stosowania maili imiennych
    trzeba zdawać sobie sprawę że ten pracownik może kiedyś zakończyć pracę i
    może nie życzyć sobie używania nazwiska i imienia (nawet do odbioru
    poczty) w adresie poczty. Przyjmując się do pracy w tej Firmie od samego
    początku wiedziałem jaka długa jest moja kariera (z dokładnością do pół
    roku) dlatego z mojej strony nie została wydana ani jedna przysłowiowa
    "wizytówka" (nawet na stronie internetowej) z użyciem imienia.
    Czy to takie trudne w zrozumieniu ?

    Ode mnie wymagano rzetelności w wykonywaniu pracy. Tego samego żądam od
    byłego Pracodawcy -pracodawca wymagając i podając gdziekolwiek imienny
    mail musi się liczyć z konsekwencjami.

    W sumie zamiast zapytać się odchodzącego pracownika odnośnie kontaktów...
    firmy idą na łatwiznę: olać przepisy, uderzyć w najsłabsze ogniwo, czyli
    byłego pracownika tyle tylko że ten pracownik już bez skrupułów może się
    bronić.

    Oba przytoczone w postach linki mówią o wymogach podczas umowy o pracę i
    wspominają że po zakończeniu umowy należy niezwłocznie zakończyć
    przetwarzanie danych imiennych.

    Pisząc o fakturze z 2009 r która dotarła teraz w 2011 roku -zapewniam że
    maile są znacznie szybsze i jestem przekonany że ostatni mail wysłany
    przed zakończeniem mojej pracy dawno już dotarł.

    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2011-11-10 22:30:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > nie prowadziłem żadnych spraw z imiennego maila, ale jeśli Ktoś ze
    > współpracowników podał mój imienny adres pocztowy (mimo że mógł podać

    Równie dobrze mógł podać Twoje dane do kontaktu na piśmie,
    mimo że to nie Ty je podałeś.
    W tym nie ma niczyjej *WINY*, to jest miejsce w którym
    obracasz kota ogonem.
    Traktujesz sprawę jakby ktoś był "winny" - a takiego czegoś
    w opisie nie ma. Kontrahenci po prostu mogą mieć Twój
    służbowy mail, bez niczyjej "winy".

    > Druga sprawa to ta że wymagając od pracownika stosowania maili imiennych
    > trzeba zdawać sobie sprawę że ten pracownik może kiedyś zakończyć pracę
    > i może nie życzyć sobie używania nazwiska i imienia

    Równie dobre może sobie nie życzyć figurowania na starych listach płac.
    Te dane już "są wprowadzone", nie są wprowadzane na nowo, nie
    są wykorzystywane przez firmę.

> [...]
    > roku) dlatego z mojej strony nie została wydana ani jedna przysłowiowa
    > "wizytówka" (nawet na stronie internetowej) z użyciem imienia.

    Najwyraźniej trudne w zrozumieniu jest, że Twój *zamiar* nikogo
    nie obchodzi. Tak zwyczajnie. Protest w momencie nadania
    owego adresu IMVHO miałby sens, później już nie.
    Pracodawca *po to* go nadał, aby był używany - fakt nieużywania
    nic nie zmienia.
    Natomiast protest przy próbie nadania... hm, może to byłby
    temat do dyskusji na .prawo - "nie życzę sobie imiennego maila".
    Przyznam że mało jestem przekonany co do słuszności, ale IMVHO
    taki spór o "żądanie bezimienności" bardzo ciekawie by wyglądał
    w spotkaniu np. z normami ISO 9000 :)

    > Ode mnie wymagano rzetelności w wykonywaniu pracy. Tego samego żądam od
    > byłego Pracodawcy

    Ale wymagania masz nieracjonalne i IMHO bez oparcia w przepisach.

    > W sumie zamiast zapytać się odchodzącego pracownika odnośnie kontaktów...
    > firmy idą na łatwiznę: olać przepisy

    Przecież NIC nie "olewają".
    Poza Twoimi żądaniami, które wyglądają na bezpodstawne.

    > Oba przytoczone w postach linki mówią o wymogach podczas umowy o pracę
    > i wspominają że po zakończeniu umowy należy niezwłocznie zakończyć
    > przetwarzanie danych imiennych.

    Ale "leżenie danych" nie jest przetwarzaniem.
    I te dane "leżą" u kontrahentów firmy, nie w firmie.

    > Pisząc o fakturze z 2009 r która dotarła teraz w 2011 roku -zapewniam

    Nie, przekręcasz tak samo jak pozostałe argumenty.
    Napisałem o fakturze która POWOŁUJE SIĘ NA PISMO sporządzone dwa
    lata temu przez dawno już zwolnionego pracownika.
    Nic nadzywczajnego, umowa obejmująca pięć lat to w sumie umowa
    krótkoterminowa.

    > że
    > maile są znacznie szybsze i jestem przekonany że ostatni mail wysłany
    > przed zakończeniem mojej pracy dawno już dotarł.

    Oczywiście. Ale sprawa którą poruszał może mieć jakieś konsekwencje
    za 35 lat :>

    Nie przypuszczam że nie rozumiesz co czytasz.
    Chcesz widać pociągnąć flejma udając że nie rozumiesz :]
    Ja pasuję, dobranoc :D

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2011-11-10 23:53:43
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Od: <s...@a...pl>

    > Podkreślam że zakładając i zmuszając mnie do korzystania z takiego
    > imiennego maila Firma powinna zdawać sobie sprawę z konsekwencji.

    Jak zmuszali? Groźby, szantaż? Może warto policję powiadomić?

  • 34. Data: 2011-11-10 23:58:40
    Od: <s...@a...pl>

    > Ale mam nadzieję że zaakceptujesz, że i do Ciebie kogoś
    > może dać się przypasować ;)

    Jeszcze się okaże, że wątkotwórcą jest Jan Nowak :D

  • 35. Data: 2011-11-11 00:15:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 09:16, Mark pisze:

    > Raczej nie kasuje, a blokuje, przynajmniej na jakis czas - tak jak w tym
    > przypadku, NIE MA mozliwosci wyslania z dawnego kontaa, natomiast, co dla
    > wszystkich poza watkodawca wydaje sie oczywiste, poczta przychodzaca jest
    > przyjmowana.

    Konto skasowane a zablokowane... IMHO "zablokowane" oznaczałoby nie
    tylko odbijające próbę wysłania ale także przysłania.

    A tu chodzi o to żeby nie odbiło a wrzuciło do "wora" pod tytułem
    "wszyscy inni".

    Ale w sumie robisz dyskusję akademicką, bo jak nie masz możliwości
    wysłania, to dlaczego sądzisz, że jeszcze istnieje? ;)

    W pełni zgoda.

  • 36. Data: 2011-11-11 10:13:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Nov 2011, s...@a...pl wrote:

    > Jeszcze się okaże, że wątkotwórcą jest Jan Nowak :D

    To by pogrzebało finanse - nomen omen - poczty.
    Wyjątkowo nielektronicznej ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2011-11-11 16:32:46
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 00:53:43 +0100, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

    > Jak zmuszali? GroOEby, szanta?? Mo?e warto policje powiadomiae?

    Źle to może ująłem: "zmuszali" w tym znaczeniu że wszyscy tak korzystamy
    to ty też powinieneś, albo na zasadzie nie korzystasz z tego maila "to
    sam się domyśl..." -wyjątkowo nie domyślny byłem...

    A odnośnie policji już wcześniej pisałem nie chcę w ten sposób załatwiać
    spraw.

    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2011-11-11 20:23:33
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakoczeniu umowy o prac
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Massai

    > Twoje konto fizycznie nie istnieje, założyli alias, który przekierowuje
    > pocztę skierowaną na twoje dawne konto.
    >
    > Podobnie jak zazwyczaj się robi z kontami osób których nazwiska mogą być
    > zapisane z błędem, bo np. kto się nazywa "Bółka", i ludzie zapisują jako
    > "Bułka".

    Zazwyczaj to robi się wildcarda, który kieruje WSZYSTKO co nie pasuje do
    fizycznie istniejących kont na jakieś konto zbiorcze. Nikt przy zdrowych
    zmysłach nie zakłada setek aliasów, bo po co?

  • 39. Data: 2011-11-11 20:28:11
    Od: to <t...@x...abc>

    begin andromeda

    > Chyba przekonałeś mnie że nie mam racji. Faktycznie wysyłając pocztę z
    > innego (mojego) serwera na imienno-firmowy mail mam informację o
    > przekierowaniu. Zasady te jednak nie zawsze były stosowane -w jednym
    > przypadku zabroniono mi likwidację konta na serwerze i zastąpieniu
    > aliasem. Posługiwano się nim przez kilka lat pomimo że ta Osoba już
    > dawno nie pracowała.

    W zasadzie fakt czy ono fizycznie tam istnieje czy nie, nie ma wielkiego
    znaczenia. To tylko kwestia techniczna czy poczta kierowana na dany adres
    trafia na jakiś konto zbiorcze czy też ktoś loguje się na stare konta i
    ręcznie sprawdza korespondencję. Oczywiście zgrabniej jest usunąć konto i
    wtedy ta poczta niejako "sama z siebie" trafia na konto zbiorcze (jeśli
    jest ustawiony wildcard, a raczej każdy sensowny administrator zrobi coś
    takiego dla domeny firmowej).

    Osobną kwestią byłoby, gdyby ktoś WYSYŁAŁ listy z "Twojego" konta,
    podszywając się niejako pod Ciebie, ale tutaj nie ma większej różnicy czy
    robiłby to były pracodawca czy np. sąsiad. Do tego nie trzeba mieć
    dostępu do Twojego konta, każdy może wpisać w pole "from" co mu się
    żywnie podoba (z technicznego punktu widzenia).

  • 40. Data: 2011-11-13 09:27:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > a czy ja mam prawo zalozyc sobie konto d...@g...com ?