  • 1. Data: 2011-11-09 09:00:24
    Temat: Parking a wspólnota
    Od: "OLO" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Mozecie doradzic?
    Jest taka sytuacja. Wspolnota i do niej przyległy parking. Teren w zasadzie
    ogrodzony. Miejsc parkingowych mniej niz lokali mieszkalnych ( tak niestety
    kiedys zostal budynek wybudowany).
    I tu problem. Oczywiscie jest znak tylko dla mieszkancow jednak niektorzy
    mieszkancy robia sobie z tego parkingu folwark prywatny. Jest jeden ktory
    prowadzi firme i parkuje czasem 3 samochody, a teraz okazuje sie ze synek
    sedziego para się w jakis skup sprzedaz aut i stoja jego 4 auta.
    Przy pierwszym przypadku postanowilismy cos z tym zrobic . byly jakies rozmowy
    ze SM i propozycja wprowadzenia identyfikatora przydzielonego do jednego
    mieszkania i na zasadzie rownosci praw w partycypowaniu w dostepie do parkingu
    kazdy by mial rowne prawa do jego korzystania. Jednak to jakos upadlo bo
    podobno to sie z prawem nie zgadza...
    Czy mozemy jakos uchwalic zarzadzenie uchwałe i wyprodukowac takie
    identyfikatory by egzekwowac rownosc rozdzialu parkingu na poszczegolne lokale
    mieszkalne?
    I zeby to mialo jakos umocowanie prawne?
    Dotychczas byly problemy z parkowaniem ale zawsze lokatorzy zastawiali sie i
    nie bylo problemu, kazdy rozumial ciezka sytuacje z malym parkingiem. jednak
    teraz zaczynaja przeginac niektorzy i zastawiaja parking nie umozliwiajac
    innym korzystanie na takich samych prawach jak pozostali.
    Mozna to jakos ugryzc by było wszystko w porządku?

  • 2. Data: 2011-11-09 10:02:51
    Temat: Re: Parking a wspólnota
    Od: "WW" <W...@o...pl>

    >Mozecie doradzic?

    Moge bo sama to zrobiłam we własnej wspołnocie.
    Uchwała na walnym i regulamin parkingu. WYdaje sie po jednej przpustnce na
    lokal. Oryginał musi być za szymbą (przepustka ma numer unikalny i
    hologram).Zapis o odholowywaniu na płatny parking. U nas po odholowaniu 2
    pojazdówm wszyscy grzecznie parkują. Oczywiście po zapłaceniu przy odbierze
    auta się pikelili że do sadu pójdą ale nie poszli.

    WW

  • 3. Data: 2011-11-09 10:28:39
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    WW <W...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > pojazdówm wszyscy grzecznie parkują. Oczywiście po zapłaceniu przy odbierze
    > auta się pikelili że do sadu pójdą ale nie poszli.

    No wlasnie. Nie poszli. Tu moze byc gorzej bo jeden z nich to syn Sedziego.
    Nie bedzie musial chodzic zalatwiac.
    Chcialem zeby to jakies pewne umocowanie prawne mialo.
    No i druga kwestia. Kto wykonal te identyfikatory z hologramem? Moze to
    zrobic zarzadca? Chcialbym isc na zebranie wspolnoty i miec jakies rozwiazanie
    prawne bo dotychczas nikt z zarzadu ani wspolnoty nie pociagnal tematu do
    konca i mamy taki efekt ze folwark sie robi.

  • 4. Data: 2011-11-09 11:14:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "OLO" napisał w wiadomości grup

    >Mozna to jakos ugryzc by było wszystko w porządku?

    Parking należy do wspólnoty?

  • 5. Data: 2011-11-09 12:39:14
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Parking należy do wspólnoty?

    Tak. Nalezy do wspolnoty. Co nie zmienia stanu ze wprowadzenie np
    identyfikatorow moze kolidowac z roznymi tam wolnosciami obywatelskimi itd
    itp... bo nikt nikomu nie zabrania posiadac wiecej samochodow i parkowac pod
    domem. Jednak przeginanie w strone ze stawiaja po 4 samochody ktore moga byc
    zarejestrowane na wlasciciela mieszkania, powoduje ze jest syf. Dlatego
    rozwiazanie ze jeden identyfikator ktory umozliwia parkowanie na posesji
    przypadajacy na mieszkanie rowno dzieli prawa do uzytkowania tego parkingu
    przez wszystkich mieszkancow a nie tylko wybranych (notabene jeden z
    mieszkancow ktory nie ma samochodu tez jest za tym i nie otrzyma
    identyfikatora - idea jest taka by nie bylo handlu identyfikatorami ludzi
    ktorzy mieszkaja a nia maja samochodu) Pytanie : jak to prawnie i dobrze
    rozwiazac.

  • 6. Data: 2011-11-09 12:56:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >ktorzy mieszkaja a nia maja samochodu) Pytanie : jak to prawnie i dobrze

    A jak chcecie rozwiązać problem z tym że miejsc parkingowych jest mniej jak
    mieszkań?
    A w czym przeszkadza to że ktoś bez samochodu odstąpi swój identyfikator
    sąsiadowi?

  • 7. Data: 2011-11-09 13:02:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-09 13:39, OLO pisze:

> [...]
    > ktorzy mieszkaja a nia maja samochodu) Pytanie : jak to prawnie i dobrze

    No to trochę bez sensu, bo tak samo płacą za użytkowanie terenu. Co
    innego, gdyby identyfikatory były płatne, a pieniądze przeznaczone
    właśnie na cele utrzymania porządku na tym terenie oraz opłacenia
    podatków za niego.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2011-11-09 13:10:50
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > mieszkań?
    > A w czym przeszkadza to że ktoś bez samochodu odstąpi swój identyfikator

    Problem braku miejsc parkingowych jest od dawna. zawsze ktos kogos zastawial i
    kazdy wiedzial gdzie dzwonic domofonem ewentualnie zeby go wypuscic z
    parkingu. Parkingu na razie szans nie ma zeby go powiekszyc.
    Wg mnie powinien byc jeden identyfikator na mieszkanie w ktorym jest samochod.
    W innym przypadku ludzie ktorzy maja wiecej samochodow beda odstepowac
    identyfikator a to nie rozwiaze problemu. Chce rozwiazac problem tego ze
    niektorzy mieszkancy bardziej uwazaja ze im sie dostep do parkingu nalezy (
    nie mylic tu z mozliwoscia parkowania, bo ze wzgledu na wielkosc parkingu
    klopoty sa zawsze), i zrownowazyc mozliwosc dostepu dla kazdego mieszkanca w
    rowny sposob.
    Nie wiem czy prawnie takie identyfikatory maja racje bytu. Czy uchwala zarzadu
    i wspolnoty moze takie rozwiazanie ustankcjonowac? Wydaje mi sie to
    sprawiedliwe. Ja bedac lokatorem zajezdzam na parking i okazuje sie ze nie ma
    miejsca bo inny lokator postawil tam 4 samochody, ktorych nie wiem czy jest
    wlascicieleme itd itp... przypuszczam ze jeden ma firme a drugi handluje
    samochodami i zostawia sobie samochody na naszym parkingu.

  • 9. Data: 2011-11-09 13:13:27
    Od: "Z P." <p...@g...pl>

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > innego, gdyby identyfikatory były płatne, a pieniądze przeznaczone
    > właśnie na cele utrzymania porządku na tym terenie oraz opłacenia

    Kazdy placi za uzytkowanie tego terenu. nawet jesli nie ma samochodu. jednak w
    tym przypadku ten kto ma 4 samochody pozostaje w dysproporcji dla tego co ma
    jeden i nie ma potencjalnej mozliwosci parkowania. Potencjalne udzialy w
    korzystaniu z parkingu sa nierownomiernie rozlozone.

  • 10. Data: 2011-11-09 13:13:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "OLO" napisał w wiadomości grup

    >Wg mnie powinien byc jeden identyfikator na mieszkanie w ktorym jest
    >samochod.
    A jak mieszkań z samochodem będzie więcej jak miejsc parkingowych?
    A jak ktoś ku[pi sobie auto już po ew. uchwale wspólnoty?
    Sytuacja trudna faktycznie