  • 21. Data: 2004-06-11 22:37:35
    Temat: Re: droga niepubliczna a alkohol
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    : ...a rower to "pojazd mechaniczny" ?
    : (wiem, wiem, już było - i to że "o napędzie mechanicznym" jest
    : w innym miesjcu, ale konkluzja mi wyparowała chwilowo z głowy :[)

    Absolutnie ;) rower jest tylko "innym pojazdem", ale w zadnym razie nie
    jest pojazdem mechanicznym. Nie jest pojazdem mechanciznym nawet rower
    zaopatrzony w silnik pomocniczy o pojemnosci nie przekraczajacej 50cm3
    (na podst. orzeczenie SN);]
    Poza tym art. 178a § 1 mowi tylko o pojezdzie mechanicznym w ruchu
    ladowym, wodnym lub powietrznym (to sklania do szerokiej interpretacji
    bowiem przepis mowi o drogach publicznych, osiedlowych, slowem wszedzie
    tam gdzie odbywa sie ruch pojazdow)
    Natomiast art. 178a § 2 mowi o innym pojedzie niz okreslony w § 1, a
    wiec w szczegolnosci *rowery*, statki zaglowe, szybowce, zaprzegi konne
    ale mowa jest w przepisie o drodze publicznej (art 1. ustawy o drogach
    publicznych) lub w strefie zamieszkania - co jak juz pisalem zawiera w
    sobie drogi wewnetrzne na terenie osiedli mieszkaniowych ;]
    --
    --Sol.
    "standing in the rain...twisted and insane.

  • 22. Data: 2004-06-11 22:53:34
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Johnson <j...@g...pl.nospam> wrote:
    [...]
    : sferze ruchu lądowego. Powiedzmy, ze pływanie kajakiem lub loty na
    : paralotni po pijanemu jest dozwolone ;) przynamniej w pryzmacie tego
    : przepisu kodeksu karnego. Tak więc to po prostu wyłącznie co do ruchu
    : powietrznego i wodnego, dotyczące pojazdów niemechanicznych. Można
    [...]
    Ojoj :> Jezeli mowimy o art. 178 § 2 to innym pojazdem jest takze statek
    zaglowy i szybowiec, nie ma tu znaczenia czy jest to ruch wodny czy
    ladowy ;) Wynika to z wykladni i roznic pomiedzy pojazdem "mechanicznym"
    a "innym pojazdem"
    Strefe zamieszkania juz wytlumaczylem w ktoryms tam poscie.

  • 23. Data: 2004-06-11 23:18:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cacinm$7kc$1@news.onet.pl>, Johnson wrote:
    > Wydaje mi się, ze przesadzasz. To tylko niechlujstwo ustawodawcy. Jechanie
    > pod wpływem alkoholu po swoim podwórku nie jest przestępstwem. Takie samo
    > określenie jest w art. 177 kk i tam nie ma wątpliwości iż z wypadkiem
    > drogowym można mieć doczenienia tylko na drodze publicznej. Ruch lądowy co
    > do zasady odbywa się na drogach publicznych art. 1 ust. 1 prawa o ruchu
    > drogowym. Źle odczytujesz to rozróżnienie (swoją drogą całkiem nie
    > potrzebne).

    Ale tam ani razu nie pada określenie "ruch lądowy" a wyłącznie "ruch
    drogowy" :) Znasz jakąś bezpośrednią definicję ruchu lądowego?

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2004-06-12 08:26:17
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał:

    >Według klasyfikacji dróg to nie jest,
    I o to mi wyłacznie chodziło - drogą publiczną nie jest.

    >Ale z punktu wodzenia prawa karnego to jest.
    Dalej nie jest drogą publiczną (KK nie podaje innej definicji, na
    swoje potrzeby), co oczywiście nie oznacza, że na niepublicznych po
    'pijaku' wolno kierować.

    Artur Golański

  • 25. Data: 2004-06-12 13:58:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości

    Kodeks karny obowiązuje wszędzie, również na podwórku. Ograniczenia o
    których piszesz mogą dotyczyć zastosowania Prawa o Ruchu Drogowym.

  • 26. Data: 2004-06-12 17:24:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bez przesady, przestępstwem z racji znikomej szkodliwości raczej to nie
    > będzie.

    A to zależy od okoliczności. Jak przy okazji kogoś potrąci to
    bezdyskusyjnie będzie. Jak nie dojdzie do żadnego zdarzenia drogowego, to
    raczej nikt nie będzie tego faktu w praktyce sprawdzał. W tzw.
    "międzyczasie" jest wiele stanów pośrednich, które trzeba jednak
    rozpatrywać jednostkowo. Co do zasady w każdym razie przepis na własnym
    podwórku też obowiązuje.

  • 27. Data: 2004-06-13 08:26:37
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    > Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości
    >
    > Kodeks karny obowiązuje wszędzie, również na podwórku. Ograniczenia o
    > których piszesz mogą dotyczyć zastosowania Prawa o Ruchu Drogowym.

    Kodeks karny nie obowiązuje wszędzie. Skąd Ty wiesz gdzie ja mam podwórko ;)

    --
    JOHNSON :)

  • 28. Data: 2004-06-13 13:54:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kodeks karny nie obowiązuje wszędzie. Skąd Ty wiesz gdzie ja mam
    podwórko ;)

    Kodeks karny obowiązuje wszędzie. nie wiem gdzie masz podwórko, ale co do
    zasady polski kodeks karny stosuje się również za granicą w stosunku do
    obywatela polskiego. :-)) Ale pewnie nie o to chodziło w kontekście
    dyskusji.

  • 29. Data: 2004-06-13 16:35:02
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Wg twej teorii możesz zabić człowieka i uniknąć odpowiedzialności z KK
    > pod warunkiem, że zrobisz to na swoim podwórku ? Smerfastycznie ;-D
    >
    > Artur Golański

    Można z polskiego kodeksu karnego o ile moje podwórko jest za granicą.

    --
    JOHNSON :)

  • 30. Data: 2004-06-13 16:35:21
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>