  • 1. Data: 2004-06-11 14:37:07
    Temat: Re: droga niepubliczna a alkohol
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "pogo" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cacfuv$rir$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Czy ktos z szanownych grupowiczow orientuje sie co moze grozic za jazde po
    > alkoholu po drodze niepublicznej? Wlasnie mi sie to przytrfilo ;( i nie
    > bardzo wiem co mnie dalej czeka. Dodam, ze nie popelnilem zadnego
    > wykroczenia ani nie stworzylem zagrozenia, a zostalem zatrzymany przez
    > miskow na drozce dojazdowej do pewnej knajpki nad Zalewem Zegrzynskim.
    Aha,
    > no i nie jechalem wczesniej po drodze publicznej, bo bylem tam od
    > godz.14.00, a zatrzymano mnie ok.16.30 jak chcialem sie kawalek przejechac
    > po tej drozce.
    > Z gory dziekuje za jakiekolwiek odpowiedzi
    >
    > Pawel

    Droga dojazdowa to knajpki zapewne jest drogą publiczną. Pewnie korzysta z
    niej nie tylko właściciel.

    --
    JOHNSON :)

    GG 5091883

  • 2. Data: 2004-06-11 14:38:16
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

> [...]
    > 300 PLN na cele charytatywne.
    > Na moje lamenty poradzil mi , ze jezeli jestem w stanie udowodnic, ze nie
    > poruszalem sie po drodze publicznej(swiadkowie), to nie powinienem sie
    > godzic, bo mam duze szanse na wygranie sprawy w sadzie. Poza tym poradzil
    mi
    > wynajac adwokata, ktory spokojnie spowoduje oddanie mi prawa jazdy do
    czasu
    > rozprawy.
    > czy ktos z was zetknal sie wczesniej z takimi procedurami? i czy
    > rzeczywiscie sa jakies szanse na odzyskanie prawa jazdy?

    Według mnie szanse w sądzie masz dość mizerne.

    --
    JOHNSON :)

    GG 5091883

  • 5. Data: 2004-06-11 15:08:27
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Droga dojazdowa to knajpki zapewne jest drogą publiczną. Pewnie korzysta z
    > niej nie tylko właściciel.

    A poza tym w art. 178a kodeksu karnego, penalizujacego nietrzezwosc,
    ustawodawca stwierdzil, ze ten "kto, znajdujac sie w stanie nietrzezwosci lub
    pod wplywem srodka odurzajacego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu ladowym,
    wodnym lub powietrznym podlega karze[...]" - a wiec brak tu uzaleznienia
    karalnosci prowadzenia po alkoholu od tego, po jakiej drodze sie jechalo
    (publicznej czy tez nie).

    Dopiero w paragrafie drugim takie uzaleznienie sie znajduje, ale odnosi sie to
    do innych pojazdow niz pojazdy mechaniczne - w zwiazku z tym w omawianej
    sytuacji nie znajduje to zastosowania.

    a ze policjant sugerowal duze mozliwosci wybronienia sie w przypadku
    udowodnienia, ze sie nie jechalo po drodze publ.... no coz - pamietajmy caly
    czas, ze policjanci nie sa prawnikami i moga sie w zwiazku z tym mijac z
    prawda w takich kwestiach.

  • 6. Data: 2004-06-11 15:22:33
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "M" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sie to
    > do innych pojazdow niz pojazdy mechaniczne - w zwiazku z tym w omawianej

    Wydaje mi się, ze przesadzasz. To tylko niechlujstwo ustawodawcy. Jechanie
    pod wpływem alkoholu po swoim podwórku nie jest przestępstwem. Takie samo
    określenie jest w art. 177 kk i tam nie ma wątpliwości iż z wypadkiem
    drogowym można mieć doczenienia tylko na drodze publicznej. Ruch lądowy co
    do zasady odbywa się na drogach publicznych art. 1 ust. 1 prawa o ruchu
    drogowym. Źle odczytujesz to rozróżnienie (swoją drogą całkiem nie
    potrzebne).

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-06-11 15:26:41
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    M wrote:
> [...]
    > uzaleznienia karalnosci prowadzenia po alkoholu od tego, po jakiej
    > drodze sie jechalo (publicznej czy tez nie).

    Swoją drogą: czy to rzeczywiście oznacza, że np. przejazd rowerem na
    moim prywatnym podwórku ryzykuję utratę prawa jazdy?

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 8. Data: 2004-06-11 18:58:51
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał:

    >Droga dojazdowa to knajpki zapewne jest drogą publiczną.
    Na 99 % nie jest publiczną !

    >Pewnie korzysta z niej nie tylko właściciel.
    To NIE jest kryterium czy droga jest publiczna czy tez nie jest.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-06-11 19:07:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał:

    >iż z wypadkiem drogowym można mieć doczenienia tylko na drodze publicznej.
    Czyżby ? Potrącisz człowieka na drodze osiedlowej i to nie jest wg
    ciebie wypadek ? Tylko co ? Kolizja , zdarzenie, pocałunek.... ?

    >Ruch lądowy co do zasady odbywa się na drogach publicznych
    A na drogach niepublicznych z czym mamy do czynienia ?

    Powinieneś najpierw zacząć od poznania określenia droga publiczna, bo
    zdaje się, ze nie bardzo wiesz co to takiego.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-06-11 19:15:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    > do zasady odbywa się na drogach publicznych art. 1 ust. 1 prawa o ruchu
    > drogowym. Źle odczytujesz to rozróżnienie (swoją drogą całkiem nie

    "M" ma całkowicie rację. To nie niechlujstwo tylko fakt prawny. Pojazdu
    mechanicznego nie wolno prowadzić żadnym miejscu. Nawet na swoim własnym
    podwórku.

    Natomiast "Pogo" nie napisał czym jechał. Bo jeśli to nie był pojazd
    mechaniczny, to ewentualnie można powalczyć.