  • 11. Data: 2002-12-20 14:04:22
    Temat: Re: definicja dnia
    Od: "Piotr" <l...@p...onet.pl>

    > No to pół sekundy po 23:59:59 nie ma już dnia poprzedniego, a następny
    > się jeszcze nie zaczął 8-) ???

    Nie, do godziny 00:00 jest dzień poprzedni, a od godziny 00:00 włącznie jest
    dzień następny. Nie widzę problemu :-)

  • 12. Data: 2002-12-20 14:55:01
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Ja podałem zapis czasu z dokładnością do 1 sekundy, ponieważ
    > dyskusja dotyczyła zagadnień prawnych a nie zjawisk fizycznych.
    > Ale żeby nie było wątpliwości, może być i tak:
    > 23:59:59,99999999999999999999999999999999999999999
    > Pozdrawiam, Joker

    heheh? A udowodniec Ci ze taki zapis tez moze budzic watpliwosci
    :-))))))))))) ?

    Ale mozna tez tak matematycznie <0;24) - to juz nie powinno budzic
    watpliwosci :-))

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 13. Data: 2002-12-20 15:27:33
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale żeby nie było wątpliwości, może być i tak:
    > 23:59:59,99999999999999999999999999999999999999999

    I tak nie jest ściśle, co może różne konsekwencje podatkowe ;-).

    Legalną jednostką miary jest sekunda - jest to jednostka
    Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI), którego używanie
    sankcjonuje Prawo o miarach
    (Dz. U. z dnia 28 czerwca 1993 r. ze zmianami). Rzeczona ustawa odsyła
    do rozporządzenia ministra właściwego ds gospodarki, gdzie winny być
    zdefiniowane inne legalne jednostki miar spoza SI. Rozporządzenia tego
    do dzisiaj nie ma. "Doba" i "dzień" były "zalegalizowane"
    rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17.10.1975 r. i doprecyzowane
    zarządzeniem Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacji i Miar z dnia
    05.01.1976 r. Ale do obecnie obowiązującej ustawy (z dnia 3 kwietnia
    1993) przepisów wykonawyczych nie wydano, więc...

    ...więc UWAGA - BOMBA!!! z tej ustawy:
    -----------------------
    Art. 23. 1. Kto:
    1) wbrew postanowieniom art. 2 ust. 1 wyraża wartości wielkości
    fizycznych w jednostkach miar innych niż określone w art. 4, z
    zastrzeżeniem art. 5,
    (...)
    - podlega karze grzywny.

    [i artykuł 2:]
    Art. 2. 1. We wszystkich dziedzinach życia publicznego do wyrażania
    wartości wielkości fizycznych należy stosować jednostki miar określone w
    ustawie.
    -----------------------
    Czyżbym więc odkrył super pomysł na załatanie dziury budżetowej??? Ile
    tysięcy urzędasów (na czele z prezydentem, rządem, posłami itd.)
    codziennie łamie prawo posługując się nielegalnymi jednostkami czasu
    ;-)?

    PS. Ustawa zmieni się od 1 stycznia 2003, ale w/w zasady nadal
    obowiązują
    :-))).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 14. Data: 2002-12-20 19:32:49
    Od: "Wob" <s...@s...polbox.pl>

    Użytkownik "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ale mozna tez tak matematycznie <0;24) - to juz nie powinno budzic
    > watpliwosci :-))

    lub napisać 59,(9)

    --
    wob

  • 15. Data: 2002-12-20 21:14:00
    Temat: Re: definicja dnia, terminy
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > MC napisa_(a):
    >
    > Wg taryfy przewozowej warszawskiego ZTM istnieją bilet okresowe
    > zdefiniowane tak:
    > 5/ 3-dniowy miejski - ważny przez 3 kolejne dni od
    > dnia skasowania
    > 6/ tygodniowy miejski - ważny przez 7 kolejnych dni od
    > dnia skasowania

    Okazuje się, że istnieją regionalne rozróżnienia pojęcia dnia w komunikacji
    miejskiej. Otóż w Warszawie ważność biletu upływa o północy 7 dnia (a więc
    można z niego korzystać przez 144-168 godzin od chwili skasowania. A np. w
    Poznaniu ważność biletu upływa po pełnych 168 (7x24) godzinach od chwili
    skasowania.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 16. Data: 2002-12-21 06:17:42
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Użytkownik "Wob" <s...@s...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > lub napisać 59,(9)

    No niezupełnie, bo 59,(9) = 60,0 (właśnie tak jest)

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 17. Data: 2002-12-22 17:16:57
    Od: "Wob" <s...@s...polbox.pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Wob" <s...@s...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > No niezupełnie, bo 59,(9) = 60,0 (właśnie tak jest)

    od kiedy
    (9) oznacz że dziewiątka powtarza się aż do nieskończoność ale ta liczba
    zawsze jest mniejsza od 60

    --
    wob

  • 18. Data: 2002-12-22 21:58:31
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    > Użytkownik "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > >
    > od kiedy

    Od zawsze

    > (9) oznacz że dziewiątka powtarza się aż do nieskończoność ale ta liczba
    > zawsze jest mniejsza od 60

    Bzdura do kwadratu. Wiem co oznacza symbol (9). Czy potrafisz wskazać
    jakąś liczbę, która jest większa od 59,(9) a mniejsza od 60?
    Nie istnieje taka liczba, co dowodzi przytoczonej przeze mnie
    wcześniej równości.

    Albo inaczej: 59,(9) = 59 + 9 * 0,(1).
    0,(1) = 0,1 + 0,01 + 0,001 + ...
    czyli jest to nieskończony ciąg geometryczny, którego pierwszy
    wyraz a1 = 0,1 i iloraz q = 0,1.

    Policz sobie sumę tego nieskończonego ciągu [ze wzoru S = a1/(1-q)],
    pomnóż tę sumę przez 9, a do wyniku dodaj 59 - gwarantuję Ci,
    że wyjdzie równiutkie 60.
    :-)

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 19. Data: 2002-12-23 01:09:21
    Od: "Wob" <s...@s...polbox.pl>

    > Policz sobie sumę tego nieskończonego ciągu [ze wzoru S = a1/(1-q)],
    > pomnóż tę sumę przez 9, a do wyniku dodaj 59 - gwarantuję Ci,
    > że wyjdzie równiutkie 60.
    > :-)

    faktycznie coś mi się pomyliło

    --
    wob

  • 20. Data: 2002-12-23 19:27:24
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    "Wob" <s...@s...polbox.pl> napisał:

    >od kiedy
    >(9) oznacz że dziewiątka powtarza się aż do nieskończoność ale ta liczba
    >zawsze jest mniejsza od 60

    napisz o ile ;-)))

    BAH
    PS.