    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: definicja dnia
    Date: Fri, 20 Dec 2002 16:27:33 +0100

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:AiFM9.22810$Sy3.208941@news.chello.at...
    > Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ja podałem zapis czasu z dokładnością do 1 sekundy, ponieważ
    > dyskusja dotyczyła zagadnień prawnych a nie zjawisk fizycznych.
    > Ale żeby nie było wątpliwości, może być i tak:
    > 23:59:59,99999999999999999999999999999999999999999

    I tak nie jest ściśle, co może różne konsekwencje podatkowe ;-).

    Legalną jednostką miary jest sekunda - jest to jednostka
    Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI), którego używanie
    sankcjonuje Prawo o miarach
    (Dz. U. z dnia 28 czerwca 1993 r. ze zmianami). Rzeczona ustawa odsyła
    do rozporządzenia ministra właściwego ds gospodarki, gdzie winny być
    zdefiniowane inne legalne jednostki miar spoza SI. Rozporządzenia tego
    do dzisiaj nie ma. "Doba" i "dzień" były "zalegalizowane"
    rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17.10.1975 r. i doprecyzowane
    zarządzeniem Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacji i Miar z dnia
    05.01.1976 r. Ale do obecnie obowiązującej ustawy (z dnia 3 kwietnia
    1993) przepisów wykonawyczych nie wydano, więc...

    ...więc UWAGA - BOMBA!!! z tej ustawy:
    -----------------------
    Art. 23. 1. Kto:
    1) wbrew postanowieniom art. 2 ust. 1 wyraża wartości wielkości
    fizycznych w jednostkach miar innych niż określone w art. 4, z
    zastrzeżeniem art. 5,
    (...)
    - podlega karze grzywny.

    [i artykuł 2:]
    Art. 2. 1. We wszystkich dziedzinach życia publicznego do wyrażania
    wartości wielkości fizycznych należy stosować jednostki miar określone w
    ustawie.
    Czyżbym więc odkrył super pomysł na załatanie dziury budżetowej??? Ile
    tysięcy urzędasów (na czele z prezydentem, rządem, posłami itd.)
    codziennie łamie prawo posługując się nielegalnymi jednostkami czasu
    ;-)?

    PS. Ustawa zmieni się od 1 stycznia 2003, ale w/w zasady nadal
    obowiązują
    :-))).

    Pozdrawiam,
    BaLab