  • 1. Data: 2002-12-19 14:09:28
    Temat: Jak walczyć ze spółdzielnią o internet?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Na moim osiedlu dziala Aster-City i swiadczy uslugi internetowe. Oprocz nich
    moge ewentualnie korzystac z modemu lub Neostrady. Jednak kazde z tych
    rozwiazan jest moim zdaniem (a i moich znajomych rowniez) niekorzystne
    zarowno cenowo jak i jakosciowo.
    Dzwonilem do firmy swiadczacej niezaleznie od telefonu i tv stale lacza
    internetowe, ale okazuje sie ze spoldzielnia nie pozwala im na polozenie
    kabli dlatego ze jest juz Aster-City, mimo ze sa zainteresowane osoby.
    Co robic? Czy musi zebrac sie oprocz mnie i znajomych wieksza grupa chetnych
    na takie podlaczenie i wtedy spoldzielnia nie bedzie miala prawa zabronic
    nam skorzystania z uslug tej firmy? Jaka jest sila nas (mieszkancow) w
    decydowaniu o tym kto i co ma nam oferowac? Jakim prawem spoldzielnia
    narzuca nam wybor dostawcy internetu? Co musimy zrobic zeby jako grupa moc
    wybrac wlasnego dostawce?
    Dzieki z gory za pomoc.

  • 2. Data: 2002-12-19 17:41:58
    Temat: Re: Jak walczyć ze spółdzielnią o internet?
    Od: Adam Szpakowski <w...@p...gliwice.pl>

    Piotrek wrote:

    [cut]
    > Jakim prawem
    > spoldzielnia narzuca nam wybor dostawcy internetu? Co musimy zrobic zeby
    > jako grupa moc wybrac wlasnego dostawce?

    Jakiś czas temu w wątku "wyłączność na internet na terenie sm (długie)"
    rozpytywałem o ten temat. Przeglądnij może wątek na
    http://groups.google.pl/ .
    Jedena z osób wyjaśniła mi potem na priva zawiłości stosunków
    SM<->członkowie spółdzielni. Jeśli będziesz chciał dalszego infa, a osoba
    ta wyrazi zgodę mogę podesłać Ci naszą pocztę.

    Ogólnie sprawa jest przegrana. Muszisz sprawę załatwiać kanałami SM, a ta
    przecie ma własne (często niezbyt legalne) powody aby mówić nie. I niestety
    ma za sobą prawo.

    Zgodnie z mą obecną wiedzą jedynym wyjściem jest odejście ze spółdzielni i
    przetworzenie mieszkania na wydzieloną własność. Wtedy masz przynajmniej
    podstawy aby czegoś żadać.

    Adam Szpakowski
    Gliwickie Stowarzyszenie Internautów - "GSI"

  • 3. Data: 2002-12-20 11:46:15
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Szpakowski" <w...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

    > Jakiś czas temu w wątku "wyłączność na internet na terenie sm (długie)"
    Dzieki wielkie. Zapoznalem sie z tematem i faktycznie wyglada to tragicznie.
    Spoldzielnia czuje sie Bogiem i mimo wczesniejszych pozwolen, teraz pewnie
    ktos z tej firmy TV posmarowal i uzyskal wylacznosc na dostawe internetu
    :[ Krew czlowieka zalewa...

    > Jedena z osób wyjaśniła mi potem na priva zawiłości stosunków
    > SM<->członkowie spółdzielni. Jeśli będziesz chciał dalszego infa, a osoba
    > ta wyrazi zgodę mogę podesłać Ci naszą pocztę.
    Z przyjemnoscia zapoznalbym sie szerzej z tematem, wiec jesli mozna to
    poprosze o te informacje na priv.

    > Ogólnie sprawa jest przegrana. Muszisz sprawę załatwiać kanałami SM, a ta
    > przecie ma własne (często niezbyt legalne) powody aby mówić nie. I
    niestety
    > ma za sobą prawo.
    No tak, jak nie bede mial wujka prezesa w spoldzielni to pewnie nic nie
    wskoram, ale trzeba walczyc! Zawsze mozna zebrac chetnych ludzi, podpisy,
    podanie ze lokatorzy chca i moze cos sie uda...

    > Zgodnie z mą obecną wiedzą jedynym wyjściem jest odejście ze spółdzielni i
    > przetworzenie mieszkania na wydzieloną własność. Wtedy masz przynajmniej
    > podstawy aby czegoś żadać.
    Niestety watpliwe szanse zeby wszyscy co chca internet zdecydowali sie na
    takie przeksztalcenie wlasnosciowe :(

    Pozdrawiam
    Piotrek