  • 1. Data: 2002-12-19 14:58:46
    Temat: czy dlugi przechodza na zone?
    Od: "Tobi" <l...@p...fm>

    Witam
    Czy dlugi meza, ktory zmarl, przechodza na zone? Chodzi o dlugi wobec skarbu
    panstwa-podatki i inne takie. Dlugi powstaly w spolce cywilnej i firmie
    jednoosobowej.

    dziekuje za info!
    Prodi

  • 2. Data: 2002-12-19 15:33:37
    Temat: Odp: czy dlugi przechodza na zone?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tobi <l...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:atsmtm$m9h$...@n...tpi.pl...
> [...]
    skarbu
    > panstwa-podatki i inne takie. Dlugi powstaly w spolce cywilnej i firmie

    Tak. Zgodnie art.32k.ro.,przedmioty majątkowe nabyte w czasie trwania
    wspolnosci ustawowej przez oboje małżonków w skład ,którego też wchodzi
    wynagrodzenia za prace oraz inne usługi świadczone osobiscie przez małżonka.
    Tak wiec egzekucji dokona się z majątku wspólnego małżonków.Organ skarbu
    państwa może wszcząść egzekucje z majątku wspólnego .

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-19 15:34:19
    Temat: Re: czy dlugi przechodza na zone?
    Od: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>

    Tobi wrote:
> [...]
    > panstwa-podatki i inne takie. Dlugi powstaly w spolce cywilnej i firmie

    Tylko do wysokości wartości udziału majątku żony w części
    wspólnej.

    --
    Markiz de Vonvanfon

  • 4. Data: 2002-12-19 16:01:28
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atsou6$64i$...@o...ols.vectranet.pl...
    > Tylko do wysokości wartości udziału majątku żony w części
    > wspólnej.

    wydaje mi sie ,że ten organ jakim jest US może egzekwować długo do pełnej
    jego wartości ale może się myle ?

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-19 21:50:00
    Od: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>

    Sandra wrote:
> [...]
    > dyskusyjnych napisał:atsou6$64i$...@o...ols.vectranet.pl...

    > wydaje mi sie ,że ten organ jakim jest US może egzekwować długo do pełnej

    Mój mail też mógł trochę wprowadzać w błąd, za co przepraszam.
    Napisałem nieprawdę. Odpowiedzialność za takie długi reguluje art.
    111 Ordynacji podatkowej. Polecam lekturę od art. 107 .

    Art. 111.
    § 1. Członek rodziny podatnika odpowiada całym swoim majątkiem
    solidarnie z po-datnikiem prowadzącym działalność gospodarczą [lub
    wykonującym wolny za-wód] za zaległości podatkowe wynikające z tej
    działalności i powstałe w okre-sie, w którym stale współdziałał z
    podatnikiem w jej wykonywaniu, osiągając korzyści z prowadzonej przez
    niego działalności.
    zmiany w § 1 i 5 oraz nowe brzmienie § 4 w art. 111 wchodzą w życie z
    dn. 1.01.2003 r. (Dz.U. 2002 r. Nr 169, poz. 1387)
    § 2. Odpowiedzialność, o której mowa w § 1, nie dotyczy osób, które w
    okresie stałego współdziałania z podatnikiem były osobami, wobec
    których na podatni-ku ciążył obowiązek alimentacyjny - w zakresie
    wynikającym z obowiązku alimentacyjnego.
    § 3. Za członków rodziny podatnika uważa się zstępnych, wstępnych,
    rodzeństwo, małżonków zstępnych, osobę pozostającą w stosunku
    przysposobienia oraz po-zostającą z podatnikiem w faktycznym pożyciu.
    [§ 4. Przepis § 1 stosuje się również do małżonków, którzy zawarli
    umowę o ograni-czeniu lub wyłączeniu ustawowej wspólności majątkowej
    bądź których ustawo-wa wspólność majątkowa została zniesiona przez sąd.]

    zmiana wchodzi z 1 stycznia:
    <§ 4. Przepis § 1 stosuje się również do małżonków, którzy zawarli
    umowę o ograniczeniu lub wyłączeniu wspólności majątkowej, których
    wspólność majątkowa została zniesiona przez sąd, oraz małżonków
    pozostających w separacji.>

    --
    Markiz de Vonvanfon