  • 1. Data: 2004-08-10 19:07:49
    Temat: czy pracodawca moze uzywac i odbierac e-maile moje
    Od: "witam" <w...@p...gazeta.pl>

    Ustala umowa o prace , pracodawca zablokowal moje konto firmowe
    i korzysta z niego. Korespondencja trafia do niego !!! Konto handlowe !!!
    OFERTY !!!

    Czy mam prawo , ponformowac go aby usunał moje konto ze swojego
    serwera i zlikwidowal je, chyba nie ma prawa poslugiwac sie e-maielm
    w stylu :

    i...@f...com.pl

    tam sa moje inicjaly, co moge w tej kwestii uczynic?

    Maciej

  • 2. Data: 2004-08-10 19:21:35
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > i...@f...com.pl
    > tam sa moje inicjaly, co moge w tej kwestii uczynic?

    Mozesz wypowiedziec umowe.

  • 3. Data: 2004-08-10 19:32:11
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    witam napisał(a):
    > Czy mam prawo , ponformowac go aby usunał moje konto ze swojego
    > serwera i zlikwidowal je, chyba nie ma prawa poslugiwac sie e-maielm
    > w stylu :
    > i...@f...com.pl

    Czy pracodawca wysyła emaile z twoim adresem??
    Publikuje ten adres w swoich ulotkach??

    Jeśli nie, to nic nie zrobisz, gdyż nawet jeśli fizycznie zostanie
    zablokowane konto, w gestii administratora pozostanie(czyli pracodawcy),
    gdzie zostaną skierowane emaile na nieistniejące adresy, w tym także na
    twój.

    Pozostaje Ci jedynie poinformować nadawców, że adres jest już
    nieaktualny.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2004-08-10 19:55:32
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "witam" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w stylu :
    >
    > i...@f...com.pl
    >
    > tam sa moje inicjaly, co moge w tej kwestii uczynic?

    Kochany, przecież konto, nazwa firmy to jest własność pracodawcy, a nie
    Twoja!!
    Jesteś pracownikiem i musisz podporządkować się poleceniem pracodawcy.
    Jesteś do tego zobowiązany umową o pracę i przepisami prawa pracy.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2004-08-10 19:55:51
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Mozesz wypowiedziec umowe.

    przeciez napisal ze umowa ustala ;)

    Niemozesz sie domagac aby pracodawca filtrowal poczte i kasowal na
    serwerze pop poczty na alias z Twoim nazwiskiem. Pracowales dla niego i
    za wypracowane kontakty handlowe otrzymales pieniadze? Jesli tak to
    mozesz tylko prosic pracodawce o usuniecie aliasu z ewentualnym
    uruchomieniem autorespondera z trescia: Pan X nie jest juz pracownikiem
    firmy Y i (w domysle) sprawami ktorymi zajmuje sie od dn. 0 Pan Z. (to
    jest wersja grzecznosciowa).
    W domysle sytuacja wygladala tak ze byles zatrudniony na czas okreslony
    , a pracodawca stwierdzil ze wypracowales mu juz taka baze klientow, ze
    beda oni przynosic zyski firmie bez Twojej pomocy. Byc moze masz prawo
    miec zal do bylego pracodawcy ale tylko tyle, reszta jest kwestia
    "dzentelmenskiej umowy".

    napisal co myslal i pozdrowil
    adrian

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...

  • 6. Data: 2004-08-11 08:24:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2004, adhan diWhizZ wrote:
    [...]
> [...]
    > + pracodawca stwierdzil ze wypracowales mu juz taka baze klientow, ze beda oni
    > + przynosic zyski firmie bez Twojej pomocy.

    Czytam sobie i czytam... to co napisałeś jest zastanawiające.
    Jeśli sprawy mają się tak jak opisałeś - to wygląda na to że
    trzeba sprawdzić czy umowa między pytającym a "pracodawcą" w
    rzeczywistości nie była przypadkiem np. umową agencji.
    Agent jest chroniony z mocy prawa - tak "wypracowane kontakty
    handlowe", a raczej zyski generowane przez owe umowy - są
    podstawą do żądania wynagrodzenia nawet *po* ustaniu umowy !
    Dokładniej: art. 761 i dalsze K.C.

    SKORO jest możliwe, aby sądy uznawały na podstawie "przesłanek"
    że umowa nazywana np. "umową zlecenia" była de facto umową
    o pracę - to *jeśli* np. wynagrodzenie było związane z ilością
    "wypracowanych kontaktów" - nie widzę powodu dla którego nie
    mogłoby zapaść orzeczenie przeciwne - że umowa o pracę była
    pozorna, a faktycznie była to umowa agencyjna z której
    należy się wynagrodzenie "również po zakończeniu" !

    Coś źle kombinuję ? ;)

    > + Byc moze masz prawo miec zal do
    > + bylego pracodawcy ale tylko tyle, reszta jest kwestia "dzentelmenskiej
    > + umowy".

    Sprowokowałeś mnie do próby podważnie owej "reszty" :)

    > + napisal co myslal i pozdrowil

    ..wzajem z tym samym komentarzem :)
    - Gotfryd

  • 7. Data: 2004-08-11 15:32:45
    Od: "witam" <w...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > handlowe", a raczej zyski generowane przez owe umowy - są
    > podstawą do żądania wynagrodzenia nawet *po* ustaniu umowy !

    Umowa zlecenie z odprowadzenie składek emerytalnych. W umowie
    stała kwota + prowizja od sprzedaży. Plus zakaz przez rok konkurencji bez
    odszkodowania z tego tytułu (prawnie nie może być umowa w jedną stronę)./

> [...]
    > pozorna, a faktycznie była to umowa agencyjna z której
    > należy się wynagrodzenie "również po zakończeniu" !

    Jak to sprawdzic , i oco moge ubiegac sie od pracodawcy sądowo,
    skoro do tej pory nie wywyązał sie z umowy o pracę (pensja, prowizja, koszty
    działalności).

    Tak naprawde, to czekam na pensje.

    Maciek

  • 8. Data: 2004-08-11 18:57:29
    Od: c...@p...onet.pl

    Z trochę innej beczki: pracuję w dużej firmie, gdzie też mam służbowe konto
    elektroniczne na serwerze firmy. Czasem wysyłam z niego jakąś mało znaczącą
    prywatną pocztę. Dzisiaj- miałam akurat otwartą skrzynkę - administrator
    zaczął porządkować moje listy. Wyrzucał, przenosił itp. Otwierał listy - także
    te prywatne, a wszystko to na moich oczach, tylko jego kursorek śmigał po
    ekranie:)) Najpierw się oburzyłam, ale potem pomyślałam, że ta skrzynka należy
    przecież do firmy, a nie do mnie więc nie mam co krzyczeć. Było mi jednak
    trochę nieprzyjemnie, poczułam się jak poddana inwigilacji...

  • 9. Data: 2004-08-12 09:31:58
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > trzeba sprawdzić czy umowa między pytającym a "pracodawcą" w
    > rzeczywistości nie była przypadkiem np. umową agencji.

    Witam ... jezeli podmiot naszej dyskusji byl zatrudniony na zasadzie
    umowy agencyjnej sprawa przedstawia sie zgola inaczej, autor postu
    napislal: "Ustala umowa o prace(..)", pozniej dopiero uscislil ze byla to:

    > Umowa zlecenie z odprowadzenie składek emerytalnych. W umowie
    > stała kwota + prowizja od sprzedaży. Plus zakaz przez rok konkurencji bez
    > odszkodowania z tego tytułu.

    wiec, jak byk podchodzi to pod umowe agencyjna, w sesnsie jej
    praktycznym, wiec nie bedziemy sie o to bynajmniej spierac ... tu jest
    jasne jak slonce.
    Generalnie raczej problem jest bardziej natury technicznej niz etycznej.
    Konto e-mail jest narzedziem pracy, tak jak telefon kom., komputer,
    samochod sluzbowy. Nie mam zadnych zastrzezen do tego ze ma prawo
    otrzymywac wynagrodzenie, generowane z umow jezeli opiewala na to umowa,
    a nie byl to zwykly stosunek pracy.

    Pytanie brzmi raczej tak: czy pracodawca ma prawo wykorzystywac Imie i
    Nazwisko bylego pracownika/agenta do uzyskiwania profitow z zawartych
    przez niego umow (w wypadku umowy agencyjnej) - nie. Tu wchodzimy w
    takze zakres ustawy o ochronie danych osobowych(?). Sprawa by byla
    prosta i pewna do wygrania gdyby konto e-mail bylo wlasnoscia agenta,
    np.: user@domena_agenta. Lecz w tym wypadku pracodawca udostepil
    narzedzie jakim jest domena internetowa do wykonywania danej pracy.
    Poczta przychodzi na domene ... mysle ze to jest potencjalna sprawa
    precedensowa.
    WEzmy przyklad:
    Zleceniodawca udostepnia agentowi sluzowy telefon kom. do wykonywania
    jego pracy. Palci za niego rachunki lub rozlicza go przy wyplacie lub
    nie. Nastepuje rozwiazanie/koniec umowy. Czy agent ma prawo do
    zatrzymania sluzowego numeru?

    > Sprowokowałeś mnie do próby podważnie owej "reszty" :)

    ;) i dobrze ... chyba na tym polega dyskusja, ja nie jestem prawnikiem a
    grafikiem, prawem autorskim i kodeksem pracy interesuje z hobbistycznie
    z przyczyn jednak praktycznych.

    napisal co pomyslal i pozdrowil
    adrian

  • 10. Data: 2004-08-12 10:00:03
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 11 sie o godzinie 17:32, na pl.soc.prawo, witam napisał(a):

    > Umowa zlecenie z odprowadzenie składek emerytalnych. W umowie
    > stała kwota + prowizja od sprzedaży. Plus zakaz przez rok konkurencji bez
    > odszkodowania z tego tytułu (prawnie nie może być umowa w jedną stronę)./

    Art. 101 KP
    § 1. Przepis art. 1011 § 1 stosuje się odpowiednio, gdy pracodawca i
    pracownik mający dostęp do szczególnie ważnych informacji, których
    ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, zawierają umowę o zakazie
    konkurencji po ustaniu stosunku pracy. W umowie określa się także okres
    obowiązywania zakazu konkurencji oraz wysokość odszkodowania należnego
    pracownikowi od pracodawcy, z zastrzeżeniem przepisów § 2 i 3.

    Wobec powyższego pracodawca winien Ci wypłacać odszkodowanie za Twoją
    /bezkonkurencyjność/.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423