  • 11. Data: 2004-08-12 17:24:50
    Temat: Re: czy pracodawca moze uzywac i odbierac e-maile moje
    Od: "witam" <w...@p...gazeta.pl>

    ----- Original Message -----
    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sent: Thursday, August 12, 2004 12:00 PM

    > Art. 101 KP
    > § 1. Przepis art. 1011 § 1 stosuje się odpowiednio, gdy pracodawca i
    > pracownik mający dostęp do szczególnie ważnych informacji, których
    > ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, zawierają umowę o zakazie
    > konkurencji po ustaniu stosunku pracy. W umowie określa się także okres
    > obowiązywania zakazu konkurencji oraz wysokość odszkodowania należnego
    > pracownikowi od pracodawcy, z zastrzeżeniem przepisów § 2 i 3.
    >

    > Wobec powyższego pracodawca winien Ci wypłacać odszkodowanie za Twoją
    > /bezkonkurencyjność/.

    Nie placi odszkodowania, wiec ide do konkurencji !!!
    Moge pracowac gdzie mi sie podoba !!!

    MAciej

  • 12. Data: 2004-08-12 21:45:33
    Od: stern <m...@a...com>

    witam wrote:

    > Nie placi odszkodowania, wiec ide do konkurencji !!!
    > Moge pracowac gdzie mi sie podoba !!!

    Chyba, że to nie była umowa o pracę :)

    --
    http://bdp.e-wro.com

  • 13. Data: 2004-08-13 08:19:47
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 sie o godzinie 23:45, na pl.soc.prawo, stern napisał(a):

    > Chyba, że to nie była umowa o pracę :)

    Właśnie że to nie _powinna być_ umowa o pracę, tylko oddzielna umowa.
    Skoro nie zawiera wymaganych treści zgodnie z KP to nie jest to umową
    wiążącą.
    http://www.msp.money.pl/firma/zbior/k_pracy/sec=0403

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 14. Data: 2004-08-16 11:09:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Aug 2004, witam wrote:
    [...]
    >+ Umowa zlecenie z odprowadzenie składek emerytalnych. W umowie
    >+ stała kwota + prowizja od sprzedaży. Plus zakaz przez rok konkurencji bez
    >+ odszkodowania z tego tytułu (prawnie nie może być umowa w jedną stronę)./

    Jak rozumieć "bez odszkodowania" ??
    [...]
    >+ Jak to sprawdzic , i oco moge ubiegac sie od pracodawcy sądowo,
    >+ skoro do tej pory nie wywyązał sie z umowy o pracę (pensja, prowizja, koszty
    >+ działalności).

    Ależ ty splątujesz...
    Pomijając aspekt "faktyczny" (w rozumieniu prawa nie tytuł a treść
    umowy stanowi o tym co to za umowa) - to w końcy PRACODAWCY czy
    ZLECENIODAWCY ?
    Umowy o PRACĘ czy umowy ZLECENIA ?
    Skąd hasło "pensa" przy zleceniu - bądź przeciwnie, "koszty" przy
    umowie o pracę ?
    Wbrew wrażeniu umowy się różnią ! I skutki też...

    Jeśliby to miało być zlecenie - to IMHO łapie się pod "agencję",
    aczkolwiek wtedy ... powinieneś być "przedsiębiorcą" (własna DG)
    bo KC tak wymaga :]

    >+ Tak naprawde, to czekam na pensje.

    Sądząc z początku TEGO listu - to nijak.
    Nie mogłaby być to "pensja" czyli wynagrodzenie z umowy
    o pracę...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-08-16 11:19:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Aug 2004, adhan diWhizZ wrote:
    [...]
    > + Pytanie brzmi raczej tak: czy pracodawca ma prawo wykorzystywac Imie i
    > + Nazwisko bylego pracownika/agenta do uzyskiwania profitow z zawartych przez
    > + niego umow (w wypadku umowy agencyjnej) - nie. Tu wchodzimy w takze zakres
    > + ustawy o ochronie danych osobowych(?).

    Ciekawie stawiasz sprawę :)
    Może ja podejdę do jeża z innej strony:
    - wychodzi że umowa miała być agencyjna; umowa jest chyba nieprawidłowa,
    pytający miał (?) prowadzić DG ! ("Art. 758. § 1. Przez umowę agencyjną
    przyjmujący zlecenie (agent) zobowiązuje się, w zakresie działalności
    swego przedsiębiorstwa[...]"
    - tenże KC w art. 43[8] oraz 43[9]reguluje kto i kiedy w zakresie
    działalności gospodarczej może posługiwać się czyimś nazwiskiem
    (jako że nazwisko z mocy art. 43[4] jest firmą !)
    Wychodzi na to że bez zgody "zwolnionego ze współpracy" nie da rady.

    Ciekawe, która "przesłanka" :) jest silniejsza :)

    [...]
    > + internetowa do wykonywania danej pracy. Poczta przychodzi na domene ... mysle
    > + ze to jest potencjalna sprawa precedensowa.

    Zgoda :) A przynajmniej o której grupowicze nie słyszeli :) (boby
    pisali !)

    > + WEzmy przyklad:
    > + Zleceniodawca udostepnia agentowi sluzowy telefon kom. do wykonywania jego
    > + pracy. Palci za niego rachunki lub rozlicza go przy wyplacie lub nie.
    > + Nastepuje rozwiazanie/koniec umowy. Czy agent ma prawo do zatrzymania
    > + sluzowego numeru?

    To jest IMHO *zupełnie* inna sprawa: jak na razie nikt nie ma
    "prawa zachowania numeru" co dobitnie okazuje PLUS skutecznie
    (praktycznie) uniemożliwiając "zachowanie numeru" przy zmianie
    umowy...
    Sądzę do numeru prawa nie ma.
    Ale numer a nazwisko to jednak różnica :)

    > + ;) i dobrze ... chyba na tym polega dyskusja, ja nie jestem prawnikiem

    Ja też nie :) i zgadzam się co do "polegania".

    pozdrowienia, Gotfryd