  • 1. Data: 2004-08-10 19:36:09
    Temat: zwolnienie z pracy
    Od: Giana <g...@w...pl>

    Pisze w imieniu mojej kolezanki ktora pracowala w sklepie obuwniczo
    odziezowym NOE.
    Sprawa wyglada nastepujaco:jest to nowo otwarty sklep po 2,5 miesiaca
    nastapila inwentaryzacja manko wyszlo 5000 zl(przyczym musze zaznaczyc
    ze jest to sklep z tanie odzieza gdzie najdrozsza rzecz kosztuje
    80zl).Kolezanka zostala zwolniona bez wczesniejszego wypowiedzenia
    ,umowe o prace dostala na stale na 3 lata.dziwne w tym wszystkim jest
    to(i to powinno panstwa zainteresowac) to jest siec sklepow ktora nie ma
    zabezpieczen,rzeczy sa tam bardzo tanie i naprawde trzeba by sie bylo
    naprawde postarac zeby w ciagu 2 miesiecy ukrasc tyle rzeczy,rzecz sie
    dzieje w nieduzym miescie gdzie ludzie sie znaja,pomimo tego ze jest to
    duza siec sklepow nie ma do tych sklepow numerow telefonow co juz jest
    bardzo dziwne,na poczatku pracy wszystkie dostaly do podpisania weksle
    na kwote 10 000 zl co w takich sklepach jest bardzo bardzo dziwne.Bardzo
    prosze panstwa jak nie zainteresuje was ta sprawa czy mozecie udzlic mi
    jakies wskazowek co moja kolezanka moze zrobic.Czy panstwo jestescie w
    stanie sprawdzi kilka sklepow bo nos mi mowi ze to napewno nie jest
    jedyny przypadek w tej sieci to taka ciekawa maszynka do zarabiania w
    nieuczicwy sposob pieniedzy i wykorzystywanie naiwnosci ludzi a to sa
    bardzo mlodzi ludzie co tez jest dziwne.

  • 2. Data: 2004-08-10 22:24:09
    Temat: Re: zwolnienie z pracy
    Od: Kaśka<a...@w...pl>

    Jeżeli rozwiązanie stosunku pracy nastąpiło bez wypowiedzenia, to
    warunkiem zgodnosci z prawem takiej czynnosci jest zaistnienie
    ktorejs z przeslanek wskazanych w k.p - art.52 lub 53 k.p. ( jest to
    katalog zamkniety tych przeslanek).W razie nieprzestrzegania przez
    pracodawce wskazanych przepisów przy rozwiązywaniu stosunku pracy
    bez wypowiedzenia pracownikowi służy odwołanie do sądu pracy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-10 22:52:24
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaśka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    dokladnie jak napisala Kaska (pozdrawiamy :-)
    domniemuje iz pracodawca zastosowal albo 52 par 1 pkt 1 lub pkt 2 - ale
    jakbys mogla to dookreslic to latwiej byloby sie przyczepic
    a co do tych wekslow to zabrzmialo jak tekst takiego jednego filmu:
    - konnichiwa
    - konnichiwa
    - co on mowi do mnie
    - to samo co pan do niego
    - cholera nie tlumacza

    a tak na powaznie to z tym wekslem jakbys mogla opisac dokladnie stan
    faktyczny - z jakiej racji oni je podpisywali ?