  • 1. Data: 2005-10-27 19:23:45
    Temat: czy legitymacja szkolna (bez pieczatki) jest niewazna (mandat za bilet ulgowy) ?
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    witam, chcialbym prosic o porade czy jest szansa na podwazenie
    zasadnosci mandatu (oplaty specjalnej) za przejazd srodkiem komunikacji
    miejskiej w ponizszym przypadku:
    - corka posiada wykupiona karte miejska, ulgowa jako uczen liceum. jadac
    autobusem zostala wezwana do kontroli biletu jednakze nie posiadala przy
    sobie legitymacji szkolnej. zgodnie z przepisami w ciagu 7 dni okazala
    legitymacje szkolna w oddziale ztm, jednakze niefortunnie okazalo sie ze
    legitymacja ta nie jest przedluzona. niestety nie zdazyla do konca
    przepisowych 7 dni przedstawic podbitej legitymacji (akurat z przyczyn
    niezaleznych - szkola przez pewien czas nie mogla tego uczynic) ale na
    dzien dzisiejszy ma zarowno aktualna legitymacje jak i zasawiadczenie ze
    szkoly ze w dniu kontroli byla uczniem liceum. teraz dostala wezwanie do
    zaplaty pod grosba windykacji przez "kruka".

    mam w zwiazku z tym pytanie - czy nadrzedny jest fakt bycia uczniem
    szkoly sredniej i przyslugujacej z tego tytulu ulgi na przejazdy
    srodkami komunikacji miejskiej ? czy brak jedynie aktualnego spempla
    powoduje ze traci sie to prawo ?
    czy mozna w jakis sposob podwazyc wezwanie do zaplaty mandatu, bo
    przeciez faktycznie corka posiadala zarowno bilet jak i prawo do ulgi ?
    czy ograniczenie wynikajace z 7-dniowego terminu jest zasadną podstawą
    do utraty mozliwosci udokumentowania powyzszego ?

    podpowiedzcie prosze, czy jest szansa na pozytywne (dla corki)
    rozwiazanie tego problemu (uzywajac powyzszych, a moze innych agrumentow) ?

    pzdr

  • 2. Data: 2005-10-27 21:46:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    news napisał(a):
> [...]
    > szkoly sredniej i przyslugujacej z tego tytulu ulgi na przejazdy
    > srodkami komunikacji miejskiej ? czy brak jedynie aktualnego spempla

    a jak jest to ujęte w taryfie?

    > czy mozna w jakis sposob podwazyc wezwanie do zaplaty mandatu, bo
    > przeciez faktycznie corka posiadala zarowno bilet jak i prawo do ulgi ?

    prawo do ulgi może istnieć tylko w przypadku posiadania legitymacji

    > czy ograniczenie wynikajace z 7-dniowego terminu jest zasadną podstawą
    > do utraty mozliwosci udokumentowania powyzszego ?

    tak
    art.33a ust.3a ustawy Prawo przewozowe

    KG

  • 3. Data: 2005-10-27 21:51:49
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    kam napisał(a):

    > prawo do ulgi może istnieć tylko w przypadku posiadania legitymacji

    legitymacje posiadala. w regulaminie mowa jest o "ważnej legitymacji" -
    czy fakt braku stempla jest jednoznaczny z jej uniewaznieniem ?

  • 4. Data: 2005-10-27 21:57:40
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    news wrote:
    > legitymacje posiadala. w regulaminie mowa jest o "ważnej legitymacji" -
    > czy fakt braku stempla jest jednoznaczny z jej uniewaznieniem ?
    ihmo o waznosci legitymacji swiadczy odpowiedni stempel

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-10-28 09:55:58
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:djrihu$23va$1@node3.news.atman.pl...

    > ihmo o waznosci legitymacji swiadczy odpowiedni stempel

    Zastanawia mnie jedno. W Polsce obecnie istnieje obowiazek nauki do 18 roku
    zycia. W zwiazku z tym kazdy niepelnoletni musi byc uczniem jakiejkolwiek
    szkoly - co za tym idzie jesli nie skonczyl 18 roku zycia i jest uczniem to
    przysluguje mu ustawowa ulga na przejazdy srodkami komunikacji.

    W zwiazku z tym czy dowod potwierdzajacy wiek dziecka/osoby nie bylby w tym
    przyoadku wystarczajacym dokumentem??

    Jacek

  • 6. Data: 2005-10-28 14:25:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
> [...]
    > szkoly - co za tym idzie jesli nie skonczyl 18 roku zycia i jest uczniem to
    > przysluguje mu ustawowa ulga na przejazdy srodkami komunikacji.

    1. nie ma ustawowej ulgi dla uczniów na przejazdy komunikacją miejską
    2. obowiązek nauki niekoniecznie oznacza konieczność bycia uczniem

    KG

  • 7. Data: 2005-10-28 17:22:58
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    kam napisał(a):
    > 1. nie ma ustawowej ulgi dla uczniów na przejazdy komunikacją miejską

    no ale ktos (kto ?) przeciez ustala (na drodze rozporzadzenia ?) zarowno
    ulgi dla mlodziezy uczacej sie jak i wysokosc tych ulg. gdzie znalezc
    odpowiednie przepisy na ten temat ?

  • 8. Data: 2005-10-28 18:09:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    news napisał(a):
    > no ale ktos (kto ?) przeciez ustala (na drodze rozporzadzenia ?) zarowno
    > ulgi dla mlodziezy uczacej sie jak i wysokosc tych ulg. gdzie znalezc
    > odpowiednie przepisy na ten temat ?

    Taryfa albo regulamin przewoźnika. Jeśli to komunikacja publiczna, to
    zapewne wprowadzona uchwałą rady miasta.

    KG

  • 9. Data: 2005-10-28 18:55:51
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    kam napisał(a):
    > news napisał(a):
    > Taryfa albo regulamin przewoźnika. Jeśli to komunikacja publiczna, to
    > zapewne wprowadzona uchwałą rady miasta.

    no zaraz zaraz... a co z ustawą o uprawnieniach do ulgowych przejazdów
    środkami publicznego transportu zbiorowego. ??

    ustawa definiuje kto jest uprawniony do ulgi ("dzieci i młodzież w
    okresie od rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej do ukończenia
    gimnazjum, szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej - publicznej
    lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, nie dłużej niż do
    ukończenia 24 roku życia")

    ponadto rozporzadzenie MI w sprawie rodzajów dokumentów poświadczających
    uprawnienia do korzystania z ulgowych przejazdów środkami publicznego
    transportu zbiorowego, stoi: "Dokumentami poświadczającymi uprawnienia
    uczniów, studentów i słuchaczy kolegiów nauczycielskich i
    nauczycielskich kolegiów języków obcych do korzystania z ulgi" (...) są
    odpowiednio dla:

    "dzieci i młodzieży w okresie od rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej
    do ukończenia gimnazjum, szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej -
    publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, do
    ukończenia 24 roku życia - legitymacja szkolna"

    nigdzie nie jest napisane ze legitymacja szkolna powinna byc
    prolongowana czy tez nie nie - nieprolongowanie (czyli brak aktualnego
    stempelka) nie moze pozbawiac ustawowego prawa ucznia, do korzystania z
    ulgi...

    czy moje rozumowanie jest wlasciwe ?

  • 10. Data: 2005-10-28 19:05:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    news napisał(a):
    > no zaraz zaraz... a co z ustawą o uprawnieniach do ulgowych przejazdów
    > środkami publicznego transportu zbiorowego. ??

    art.1 ust.2 tej ustawy

    KG