  • 11. Data: 2005-10-28 19:09:01
    Temat: Re: czy legitymacja szkolna (bez pieczatki) jest niewazna (mandat za bilet ulgowy) ?
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    kam napisał(a):
    > news napisał(a):
    > art.1 ust.2 tej ustawy

    a czy ponizsze dotyczy komunikacji miejskiej ?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
    z dnia 25 października 2002 r.
    w sprawie rodzajów dokumentów poświadczających uprawnienia do
    korzystania z ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu
    zbiorowego.

  • 12. Data: 2005-10-28 19:12:53
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    news napisał(a):
    > a czy ponizsze dotyczy komunikacji miejskiej ?

    Nie, bo jest wydane na podstawie ustawy, która jej nie dotyczy.

    KG

  • 13. Data: 2005-10-28 19:20:15
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    kam napisał(a):
    > Nie, bo jest wydane na podstawie ustawy, która jej nie dotyczy.
    >
    > KG

    wrrrrr !!
    no to w takim razie jak mozna to ugryzc, aby ztm anulowal wezwanie ?
    przypominam, ze chodzilo jedynie o brak stempelka w legitymacji - czy to
    rzeczywiscie odbiera prawo do ulgi ?

  • 14. Data: 2005-10-28 19:39:28
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    news napisał(a):
    > no to w takim razie jak mozna to ugryzc, aby ztm anulowal wezwanie ?
    > przypominam, ze chodzilo jedynie o brak stempelka w legitymacji - czy to
    > rzeczywiscie odbiera prawo do ulgi ?

    Moim zdaniem nie można - ważna legitymacja nie została przedstawiona w
    ciągu 7 dni.

    KG

  • 15. Data: 2005-10-28 19:55:34
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    kam napisał(a):

    > Moim zdaniem nie można - ważna legitymacja nie została przedstawiona w
    > ciągu 7 dni.
    >
    > KG

    hmm...
    o terminie 7-dniowym mowi prawo przewozowe "W razie stwierdzenia braku
    ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo
    ulgowego przejazdu przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona
    pobierają właściwą należność za przewóz i opłatę dodatkową albo
    wystawiają wezwanie do zapłaty. Pobrana należność za przewóz i opłata
    dodatkowa, po uiszczeniu opłaty manipulacyjnej odpowiadającej kosztom
    poniesionym przez przewoźnika, podlegają zwrotowi, a w przypadku
    wezwania do zapłaty - umorzeniu, w przypadku udokumentowania przez
    podróżnego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia przewozu, uprawnień
    do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu"

    ale nadal mam watpliwosc, czy legitymacja szkolna - jako dokument
    uprawniajacy do ulgi traci waznosc jesli brak jest pieczatki ?
    przeciez na zdrowy rozum (moj wydaje sie byc zdrowy) to nie legitymacja
    daje prawo do znizki (dla osoby uczacej sie) ale fakt ze jest sie
    uczniem (czyli nie ma sie dochodow lub ma ograniczone) i chyba ten fakt
    ustawodawca mial na mysli ?

    cala sytuacja miala miejsce z tego wzgledu ze na poczatku roku
    szkolnego, szkola nie wydawala jeszcze aktualnych legitymacji a w tym
    czasie niefortuunie trafil sie kanar... - nie chce sie poddawac dlatego
    tak draze ten temat :-)

  • 16. Data: 2005-10-28 20:03:30
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > szkola nie wydawala jeszcze aktualnych legitymacji a w tym czasie
    > niefortuunie trafil sie kanar... - nie chce sie poddawac dlatego tak draze

    W tej sytuacji pociagnij do odpowiedzialnosci finansowej szkole, ktora nie
    wydala jeszcze legitymacji (aczkolwiek zapewne, jak znam zycie, po prostu
    nie odniesliscie jej do podsteplowania na poczatku roku szkolnego... jezeli
    jest inaczej - to imho wina szkoly i do niej pretensje).

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 17. Data: 2005-10-28 20:06:09
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > nie odniesliscie jej do podsteplowania na poczatku roku szkolnego...
    > jezeli jest inaczej - to imho wina szkoly i do niej pretensje).

    Chociaz... nie jestem pewien, czy takie pretensje nie bylyby uzasadnione
    tylko w przypadku, gdybys z powodu niewydania legitymacji musial wykupic
    dziecku bilet normalny - i wtedy dochodzilbys od szkoly zwrotu roznicy
    pomiedzy normalnym a ulgowym, ze wzgledu na niewydanie dokumentu, ktore
    uprawnia do ulgi... Zawily temat, na logike "glupka koronnego" tak to
    rozumiem :-) Ze strony prawnej ktos musialby sie wypowiedziec.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 18. Data: 2005-10-28 20:08:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    news napisał(a):
    > ale nadal mam watpliwosc, czy legitymacja szkolna - jako dokument
    > uprawniajacy do ulgi traci waznosc jesli brak jest pieczatki ?

    tak
    wydaje mi się oczywiste - jeśli dokument ma określony czas na jaki jest
    wystawiony, to jest ważny tylko w tym okresie

> [...]
    > daje prawo do znizki (dla osoby uczacej sie) ale fakt ze jest sie
    > uczniem (czyli nie ma sie dochodow lub ma ograniczone) i chyba ten fakt

    A co konkretnie jest w tym przepisie, który to prawo do ulgi daje? Bo
    nie ma przeszkód żeby był on napisany tak, ze istotne jest posiadanie
    określonego dokumentu.

    > cala sytuacja miala miejsce z tego wzgledu ze na poczatku roku szkolnego, szkola
    nie wydawala jeszcze aktualnych legitymacji a w tym czasie niefortuunie trafil sie
    kanar...

    OIDP to legitymacje szkolne są ważne do 30 września. Miesiąc to chyba
    wystarczający czas na wstawienie pieczątki do legitymacji?

    KG

  • 19. Data: 2005-10-28 20:11:25
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > OIDP to legitymacje szkolne są ważne do 30 września. Miesiąc to chyba
    > wystarczający czas na wstawienie pieczątki do legitymacji?

    Eeee... paniusie w sekretwariatach w ogole sie tym nie przejmuja. Nawet na
    studiach, w dziekanatach, sa opoznienia. Ja do dzis nie dostalem legitymacji
    i indeksu, mimo uiszczenia wplat. Po prostu jest nieprzygotowanie i
    bajzel...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 20. Data: 2005-10-28 20:22:55
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "news"
> [...]
    > przeciez na zdrowy rozum (moj wydaje sie byc zdrowy) to nie
    > legitymacja daje prawo do znizki (dla osoby uczacej sie) ale fakt ze

    a to poswiadcza wazna legitymacja wiec kółko się zamyka :-)
    za gapistwo trzeba płacić - po co było spieszyc sie w ciagu tych 7 dni
    z niewazna legitymacja.
    Jesli szkola nie mogla przez tydzien wydac dokumentu potwierdzajacego
    prawo do znizki to pozwac szkole - niech placi za straty moralne
    *** blad ***