  • 1. Data: 2005-10-27 14:51:36
    Temat: Przywlaszczenie stojacego na ulicy samochodu
    Od: "Sandman Ser" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam
    W warszawie na mojej ulicy stoi od paru miesiecy samochod nie wiem co sie
    stalo z jego wlascicielem, nawet nie znam go. Interesuje mnie czy moge na mocy
    nastepujacych artykolow KC:

    "Art. 180. Właściciel może wyzbyć się własności rzeczy ruchomej przez to, że w
    tym zamiarze rzecz porzuci.

    Art. 181. Własność ruchomej rzeczy niczyjej nabywa się przez jej objęcie w
    posiadanie samoistne."

    Nabyc prawa do danego samochodu? Jesli tak gdzie mam sie z tym zglosic? co i
    gdzie musze zalatwic?
    Dziekuje z gory za wszelka pomoc

  • 2. Data: 2005-10-27 14:53:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@N...gazeta.pl> napisal(a):

> [...]
    > posiadanie samoistne."
    >
    > Nabyc prawa do danego samochodu? Jesli tak gdzie mam sie z tym zglosic? co i

    A jak zamierzasz wykazać, że ktoś tę rzecz tam porzucił?
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 3. Data: 2005-10-27 15:46:38
    Od: "Sandman Ser" <b...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > A jak zamierzasz wykazać, że ktoś tę rzecz tam porzucił?

    Zastanawialem sie czy mozna by odnalezc po tablicach wlasciciela, ktory
    przeciez mogl zginac i auto zostalo. Mogl tez wyemigrowac do USA. A jesli nie
    da sie nic z tym zrobic to co sie stanie z tym autem? bedzie stalo przy drodze
    10 lat?
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-10-27 19:07:46
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 27 Oct 2005 15:46:38 +0000 (UTC), *Sandman Ser*
    <news:djqsou$i8s$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > da sie nic z tym zrobic to co sie stanie z tym autem? bedzie stalo przy drodze

    Być może to złodziej ukradł i porzucił ten samochód.

    --
    Kaja

  • 5. Data: 2005-10-27 19:57:15
    Od: "Sandman Ser" <b...@g...pl>

    Kaja <k...@n...ma.wp.pl> napisał(a):

    > Być może to złodziej ukradł i porzucił ten samochód.

    Dlatego chcialbym sie dowiedziec skad to auto sie wzielo, czyje ono jest i co
    sie stalo z wlascicielem. Gdzie moge szukac odpowiedzi na moje pytania?

  • 6. Data: 2005-10-27 20:47:41
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 27 Oct 2005 19:57:15 +0000 (UTC), *Sandman Ser*
    <news:djrber$1gb$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Dlatego chcialbym sie dowiedziec skad to auto sie wzielo, czyje ono jest i co
    > sie stalo z wlascicielem. Gdzie moge szukac odpowiedzi na moje pytania?

    Zadzwoń po radiowóz. Niech sprawdzą.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2005-10-27 23:13:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sandman Ser" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości

    > Zastanawiałem się czy można by odnaleźć po tablicach właściciela,
    który
    > przecież mógł zginąć i auto zostało. Mógł tez wyemigrować do USA. A
    > jeśli nie da się nic z tym zrobić to co się stanie z tym autem?
    będzie
    > stało przy drodze 10 lat?

    Bardzo słusznie myślisz. Toteż wykręć "997" albo "112" i podziel się
    swoimi myślami z tym rozmówcą podając mu miejsce pobytu samochodu i
    numer rejestracyjny. Nawet się nie musisz przedstawiać. Ktoś
    podjedzie, pomyśli i może się okaże, że ktoś odzyska skradziony
    samochód. Ale oczywiście dowodów pozostawania samochodu "odłogiem"
    może być sporo. Choroba, wyjazd, awaria - to takie naturalnie
    narzucające się.