  • 1. Data: 2006-03-16 12:54:24
    Temat: czy isc z tym do GIODO?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest nastepujaca: Firma X ma dwoch klientow. Jednym jestem ja,
    drugim moja mama. W zwiazku z niezaplacona przeze mnie - moim zdaniem
    bezpodstawnie naliczona (netykieta...) - "kara umowna" w wysokosci 72,30,
    firma X sprzedala moj dlug firmie windykacyjnej. Ta firma windykacyjna
    zadzwonila na telefon domowy mojej mamy, ktorego nigdy firmie X nie
    podawalem jako numeru kontaktowego do mnie - i zaczela nekac ja w sprawie
    mojego dlugu. Dodam, ze jestem zameldowany w tym samym mieszkaniu, co moja
    mama, stad pewnie wzieli z jej danych osobowych telefon domowy (instalacja
    mojego przylacza abonenckiego byla w innym lokalu, uzytkowym, gdzie
    funkcjonowal takze telefon stacjonarny z tej firmy - moimi telefonami
    kontaktowymi byly: telefon stacjonarny firmy X + moj telefon komorkowy).

    Czy firma X naruszyla ustawe o ochronie danych osobowych, poslugujac sie
    przy sprzedazy dlugu telefonem mojej mamy?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2006-03-16 15:16:33
    Temat: Re: czy isc z tym do GIODO?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Wlasnie wrocilem z BOK firmy X, gdzie:

    - odmowiono mi wgladu w dane osobowe (mam to nagrane);
    - po dyskusji na temat "co sam sobie zobaczylem na ekranie monitora
    konsultanta" - ow konsultant potwierdzil mi, ze nie maja w swojej bazie
    danych przyporzadkowanego do mojej osoby telefonu, na ktory do mojej mamy
    dzwonili w sprawie zadluzenia. Stwierdzil tez, ze nie ma zadnej innej bazy
    danych klientow, z ktorej ktokolwiek moglby w firmie korzystac.

    Czy powinienem zglosic to do GIODO?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-03-16 15:19:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Tiger napisał:

    > Czy firma X naruszyla ustawe o ochronie danych osobowych, poslugujac sie
    > przy sprzedazy dlugu telefonem mojej mamy?

    Dwa proste pytania:

    1. czy nosicie to samo nazwisko?
    2. czy numer jest umieszczony w książce telefonicznej (nie jest zastrzeżony)

    Odpowiedź TAK na oba pytania wyklucza Twoje zamiary ;-)

    M.

  • 4. Data: 2006-03-16 15:26:15
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Dwa proste pytania:
    >
    > 1. czy nosicie to samo nazwisko?
    > 2. czy numer jest umieszczony w książce telefonicznej (nie jest
    > zastrzeżony)

    1. Nie, nazwisko mamy
    2. Numer telefonu nalezal do mojego s.p. taty, zmarlego w 2002 roku, ktorego
    pierwsze imie i nazwisko brzmia tak samo jak moje. Niestety, dowiedzialem
    sie wlasnie, ze telefon nie jest zastrzezony i ze nadal nie jest
    przerejestrowany na moja mame (czyt: w TPSA nadal figuruje pod imieniem i
    nazwiskiem ojca).

    Wiem skadinad, ze pobrali te informacje z konta abonenckiego mojej mamy -
    patrzac na adres. Moga jednak powolywac sie na niezastrzezony numer... Czyli
    nic z tego, oui?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-03-16 15:26:44
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Dwa proste pytania:
    >
    > 1. czy nosicie to samo nazwisko?
    > 2. czy numer jest umieszczony w książce telefonicznej (nie jest
    > zastrzeżony)

    1. Nie, nazwisko mamy jest inne niz moje.

  • 6. Data: 2006-03-16 16:29:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Tiger napisał:

> [...]
    > patrzac na adres. Moga jednak powolywac sie na niezastrzezony numer... Czyli

    Moim zdaniem można w prosty sposób wykazać, że numer telefonu został
    pobrany z książki, szczególnie gdy przy tej ulicy mieszka jedna osoba z
    telefonem nosząca to samo nazwisko.

    M.

  • 7. Data: 2006-03-16 16:57:24
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Moim zdaniem można w prosty sposób wykazać, że numer telefonu został
    > pobrany z książki, szczególnie gdy przy tej ulicy mieszka jedna osoba z
    > telefonem nosząca to samo nazwisko.

    Zadzwonilem do biura numerow TP z podaniem pelnego adresu i imienia i
    nazwiska. Otrzymalem odpowiedz, ze nie ma zarejestrowanego na ten pelny
    adres (Ulica, numer ulicy, numer mieszkania) numeru telefonu. Poniewaz od
    2002 roku moj tata nie zyje i niemozliwa bylaby jakakolwiek zmiana danych
    nt. tego numeru, wniosek jest prosty... Czy z taka odpowiedzia nagrana
    podczas rozmowy z biurem numerow TP moge isc do GIODO? ;-)

    To juz chyba ostatnie pytanie w tym watku...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2006-03-16 17:38:17
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A takie nagrywanie jest legalne?

    Przeciez moge nosic przy sobie dyktafon i np. pojsc do ogolnodostepnego
    biura obslugi klienta, gdzie moge nagrac swoja rozmowe z konsultantem. Swoje
    rozmowy mam prawo nagrywac np. w celu dokumentacji ich przebiegu. Jak
    inaczej mam udowodnic, ze czegos mi odmowiono, jezeli np. odmawiaja mi tez
    wreczenia odmowy na pismie? ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2006-03-16 17:42:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

  • 10. Data: 2006-03-16 17:49:34
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > To nie wiedziałem, że nagrywanie rozmów z osobami trzecimi jest
    > legalne. A czy druga strona była świadoma tego, że nagrywałeś/
    > nagrywałaś tę rozmowę? Tzn. czy włączony dyktafon leżał na stole,
    > czy znajdował się w twojej kieszeni?

    Lezal na stole.

    Pozdrawiam,

    Tiger