  • 1. Data: 2006-03-16 09:46:30
    Temat: Biuro obrotu nieruchomościami-jakie uprawnienia?
    Od: "W...@o...pl" <n...@o...pl>

    Witam
    Zastanawiam się nad otworzeniem Biura Obrotu Nieruchomościami.Jakie muszą być
    spełnione ściśle określone prawem warunki ku temu przedsięwzięciu?

    Pozdrawiam -Leszek

  • 2. Data: 2006-03-16 09:51:30
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "W...@o...pl" <n...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:78ea.0000009a.441933f5@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    > Zastanawiam się nad otworzeniem Biura Obrotu Nieruchomościami.Jakie muszą
    > być
    > spełnione ściśle określone prawem warunki ku temu przedsięwzięciu?

    Uprawnienia państwowe - licencję musi mieć co najmniej jedna osoba. Czas
    zdobywania pewnie ze 2 lata.

  • 3. Data: 2006-03-16 14:32:22
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Uprawnienia państwowe - licencję musi mieć co najmniej jedna osoba. Czas
    > zdobywania pewnie ze 2 lata.

    3,5 miesięczny kurs pośrednika, ok. 9 miesięczne warsztaty i później
    egzaminy państwowe.
    Gdyby zaczynać od początku, to zgodnie z ustawą o GN - od 1 stycznia 2007
    wyższe wykształcenie (w momencie składania egzaminów).
    Ponadto obowiązkowe ubezpieczenie OC i zarejestrowana baza danych osobowych
    w GIODO.

  • 4. Data: 2006-03-16 15:17:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piciuf wrote:

> [...]
    > 2007 wyższe wykształcenie (w momencie składania egzaminów).
    > Ponadto obowiązkowe ubezpieczenie OC i zarejestrowana baza danych

    Tak z ciekawości: co grozi za prowadzenie takiej działalności bez licencji?

  • 5. Data: 2006-03-16 15:41:14
    Od: "JarekM" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    wiadomości news:4419819e@news.home.net.pl...

    > Tak z ciekawości: co grozi za prowadzenie takiej działalności bez
    licencji?

    pytasz o
    sens prawny czyli "ile dostaniesz"
    czy co grozi realnie ?

    bo to dwie rózne sprawy w Polsce

    mądrala

  • 6. Data: 2006-03-16 15:45:00
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > Tak z ciekawości: co grozi za prowadzenie takiej działalności bez
    > licencji?

    Ustawa o gospodarce nieruchomościami:

    Art. 198. (307) 1. Kto prowadzi:
    1) bez uprawnień zawodowych działalność zawodową w zakresie
    rzeczoznawstwa majątkowego, polegającą na określaniu wartości nieruchomości,
    a także maszyn i urządzeń trwale związanych z nieruchomością,
    2) bez licencji zawodowej działalność zawodową w zakresie pośrednictwa w
    obrocie nieruchomościami, polegającą na wykonywaniu czynności zmierzających
    do zawarcia przez inne osoby umów, określonych w art. 180 ust. 1,
    3) bez licencji zawodowej działalność zawodową w zakresie zarządzania
    nieruchomościami, polegającą na wykonywaniu czynności zmierzających do
    utrzymywania nieruchomości w stanie niepogorszonym, zgodnie z jej
    przeznaczeniem, oraz do uzasadnionego inwestowania w nieruchomość, a także
    innych czynności określonych w art. 185 ust. 1
    - podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    2. Tej samej karze podlega przedsiębiorca, który powierza wykonywanie
    czynności, o których mowa w ust. 1, osobie nieposiadającej odpowiednio
    uprawnień lub licencji zawodowych wymienionych w ust. 1.
    3. Orzekanie w sprawach o czyny, o których mowa w ust. 1 i 2, następuje w
    trybie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • 7. Data: 2006-03-16 18:07:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JarekM wrote:

    > sens prawny czyli "ile dostaniesz"
    > czy co grozi realnie ?
    >
    > bo to dwie rózne sprawy w Polsce

    Raczej to drugie :)

  • 8. Data: 2006-03-16 19:19:29
    Od: "JarekM" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    wiadomości news:4419a96c$1@news.home.net.pl...

    > Raczej to drugie :)

    no to moim zdaniem nic nie grozi bowiem nie słyszałem
    aby ktoś w tym zakresie był ścigany,

    to taki polski zwyczaj, że przepios sobie a
    ludzie sobie
    dzięki temu
    rzekomo przetrwaliśmy zabory
    to może i teraz da sie przetrwać okres