  • 1. Data: 2006-03-16 13:11:58
    Temat: Na Allegro bez gwarancji? Prawo Unijne?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jeden sprzedający zamieścił pod aukcją poniższą notkę. Dodam, że
    jest to aukcja z licytacją od pewnej sumy, bez opcji "Kup teraz".
    Czy sprzedający wciska ciemnotę?

    W wyniku nowych przepisów prawa Unii Europejskiej (01.08.03) " O
    zakupie towaru od osób prywatnych " INFORMUJE !
    Przedmiot wystawiony na tej aukcji nie podlega: gwarancji,
    rękojmi ani zwrotowi po dokonaniu transakcji. Jeżeli bierzecie w
    niej udział tzn. ze się z tym zgadzacie !!!
    Zgodnie z prawem UE dodatek ten powinien znajdować się pod każdą
    aukcją online w przeciwnym przypadku sprzedawca jako osoba
    prywatna zobowiązany jest do rocznej gwarancji na sprzedany towar
    nowy jak tez używany. Jeżeli nie przyjmujesz tych warunków nie
    licytuj!

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 2. Data: 2006-03-16 13:39:45
    Temat: Re: Na Allegro bez gwarancji? Prawo Unijne?
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Przejrzyj sobie aukcje na ebay.de

    Zdecydowana wiekszosc aukcji ma wlasnie tego typu dopisek
    i nie widze w tym nic zlego.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-03-16 13:56:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    rezist.com napisał(a) :

    > Przejrzyj sobie aukcje na ebay.de
    >
    > Zdecydowana wiekszosc aukcji ma wlasnie tego typu dopisek
    > i nie widze w tym nic zlego.

    Nie chodzi mi o to, czy to korzystne czy nie. Nie kwestionuję, że
    w Unii może istnieć taki przepis. Tylko problem, czy i u nas
    obowiązuje. Nie każdy przepis unijny jest ważny u nas. Chyba. Tym
    bardziej, podany przez jakiegoś Allegrowicza. Bez podania żadnych
    szcegółów.

  • 4. Data: 2006-03-16 14:11:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
> [...]
    > jest do rocznej gwarancji na sprzedany towar nowy jak tez używany.
    > Jeżeli nie przyjmujesz tych warunków nie licytuj!

    rękojmię w stosunkach między osobami prywatnymi można wyłączyć
    gwarancja nie jest obowiązkowa
    zwrot jako możliwość odstąpienia od umowy też nie
    tylko że to wszystko wynika z kodeksu cywilnego obowiązującego już od
    ponad 40 lat
    o prawie EU, jeszcze regulującym bezpośrednio takie kwestie, nigdy nie
    słyszałem
    ale może autor tego tekstu będzie w stanie jakieś wskazać ;)

    KG

  • 5. Data: 2006-03-16 14:12:53
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jeden sprzedający zamieścił pod aukcją poniższą notkę. Dodam, że
    > jest to aukcja z licytacją od pewnej sumy, bez opcji "Kup teraz".
    > Czy sprzedający wciska ciemnotę?

    Znowu? Przecież była już o tym mowa. Czytaj archiwum grupy

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 6. Data: 2006-03-17 22:44:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Markus Sprungk napisał(a) :

    > Znowu? Przecież była już o tym mowa. Czytaj archiwum grupy

    Czytam od dawna. Nie pamiętam, żeby było coś o prawie EU. Jeśli
    tak, to trudno. W końcu i ja zostałem skierowany do archiwum:-)
    Poszukam jednak.