  • 21. Data: 2010-03-11 06:38:06
    Temat: Re: [cross - post] Wspólnota mieszańczów - jak zostałem dłużnikiem
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Koziołek napisal:
    > liczę teraz każdą złotówkę. Niby powiedzieli NP i że ok, ale po dwóch kurna
    > miesiącach przysłali mi jakieś wezwanie do zapłaty, podpisane NB przez babkę
    > z którą rozmawiałe

    Gdyby tego nie zrobila to byloby z jej strony powazne zaniedbanie
    i dzialanie na szkode wspolnoty.

    > I tym mnie cholernie podkurwili, bo mogli od razu
    > powiedzieć "nie" to poleciałbym do teściowej i pożyczył.

    No to czemus nie pozyczyl? Wspolnota mieszkaniowa to nie KZP.

    > A i tak po wszystkim doliczyli mi ustawowe odsetki, na czym zarządca (?)
    > wspólnota (?) lepiej wyszli, niż gdyby pieniądze leżały na ko

    Skad wiesz, jakie odsetki musiala zaplacic wspolnota swoim dostawcom?

    > Tak że trochę mi podpadli - do tego stopnia, że po dzisiejszej akcji mam
    > ochotę pofatygować się do nich i przyjrzeć się wydatkom na budki dla ptaków
    > ("nie głosowanych") oraz na plac zabaw: ten ostatni wybudowany, po trzech
    > latach został zmieniony na nowy - w pizdu wywieźli huśtawki i piaskownicę, a
    > wich miejsce postawili nowe, co kosztowało wspólnotę trzydzieści parę
    > tysięcy złotych.

    No i pewnie nic nie zdzialasz, bo jezeli mieli dupochron: ekspertyze
    o stanie urzadzen, ktora nakazywala wymiane, to musieli zrobic albo
    wymiane, albo likwidacje. Nikt nie da glowy pod topor, gdy jakiemus
    dzieciakowi bramka upadnie na glowe, albo hustawka sie urwie. Tym bardziej,
    ze najpewniej te instalacje byly 'ekologiczne', czyli z kiepsko zakonserwowanego
    drewna plus dewastacja.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2010-03-11 06:39:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W witek napisal:
    > A jaką masz gwarancję, że na zebraniu były tylko osoby do tego upoważnione?
    > Po za tym członkowie jak chcą to mogę się o taką informację zwrócić, ale
    > nie zarząd sam z siebie informuje jak popadnie nawet tych, którzy o tą
    > informację nie prosili.

    Ehm, poczytaj sobie o obowiazkach zarzadu wspolnoty.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 23. Data: 2010-03-11 07:34:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Stefan.Burczymucha" <s...@t...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hn9782$g9s$...@n...onet.pl...

    Najlepiej sprawdzić na http://kiedykasa.pl/

  • 24. Data: 2010-03-11 08:42:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > 10 ro administratorka ma miec kase na koncie. Kasa moze dzis wyjsc
    > z konta, a wcale nie dojsc.

    A to już zależy - tam gdzie mieszkam - płatność jest do 15 - liczy się
    data zapłaty, jeśli dokonana płatność została na poczcie, w banku, lub w
    kasie administracji, ew jeśli wpłynie w czasie zgodnym z przepisami
    dotyczącymi przelewów bankowych.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 25. Data: 2010-03-11 08:54:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Finanse wspólnoty to nie to samo co zaległość poszczególnych lokatorów
    > podana publicznie.

    Publicznie to dopiero on podał tu na grupie. Podanie członkom
    wspólnoty na zebraniu tejże wspólnoty nie jest podaniem publicznym.

    MJ

  • 26. Data: 2010-03-11 08:56:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Grzegorz Staniak pisze:
    > On 10.03.2010, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wroted:

    > "Finanse", czy imiennie zalegających z opłatami, osoby prywatne?
    > Zdziwiłbym się bardzo, gdyby mieli prawo, choć IANAL oczywiście.
    > To nie gmina wyznaniowa, której zbiory danych osobowych są wyłączone
    > spod działania ustawy.

    To jest wspólnota, więc jako czlonek wspólnoty chyba masz możliwość
    wglądu w finanse i liste dłużników, bo to Twoje pieniądze i Twoi
    dłużnicy.... Jedyna kwestia sporna to zaliczenie w poczet długu
    pieniędzy, które dopiero mają wpłynąć, a nie muszą...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 27. Data: 2010-03-11 09:02:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> writes:

    > On 10.03.2010, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wroted:

    > "Finanse", czy imiennie zalegających z opłatami, osoby prywatne?
    > Zdziwiłbym się bardzo, gdyby mieli prawo, choć IANAL oczywiście.

    Zwariowałeś? To kto niby ma to prawo? Tylko zarząd? Podstawe prawna
    prosze.

    A nawet gdyby, to polecam art. 27 i art. 29 ust. 3.

    MJ

  • 28. Data: 2010-03-11 09:05:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    I jeszcze:

    "we wspólnocie mieszkaniowej wszyscy właściciele lokali mają prawo do
    pełnej informacji o stanie zobowiązań i należności wspólnoty
    mieszkaniowej. Takie prawo daje im przepis art. 29 ust. 3 ustawy o
    własności lokali, który stanowi, iż prawo kontroli działalności
    zarządu służy każdemu właścicielowi lokalu. Tak więc każdy właściciel
    lokalu może poprosić o udostępnienie wszelkiej dokumentacji wspólnoty
    mieszkaniowej - w tym finansowej. Poza tym na zebraniu rocznym
    właściciele zatwierdzają (lub nie) sprawozdanie finansowe wspólnoty,
    którego składnikiem jest informacja o nieściągniętych należnościach
    wspólnoty mieszkaniowej. Ustawa o własności lokali (art. 16) dopuszcza
    także skierowanie przez wspólnotę do sądu pozwu o sprzedaż lokalu,
    jeżeli właściciel lokalu zalega długotrwale z zapłatą należnych od
    niego opłat. Nieudostępnienie informacji o zadłużeniu wobec wspólnoty
    jak i danych dłużników - jeśli właściciele tego żądają - można
    traktować jako działanie sprzeczne z interesami właścicieli lokali.
    Wspólnota, a więc wszyscy właściciele lokali, musi znać dane
    dłużników, żeby dochodzić należności na drodze sądowej."

    http://www.rp.pl/artykul/424965_Czy_zarzadca_moze_uj
    awnic_wspolnocie_dane_dluznika_i_wysokosc_dlugu_.htm

    Myslalem, ze takie rzeczy to oczywiste sa...

    MJ

  • 29. Data: 2010-03-11 15:18:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Publicznie to dopiero on podał tu na grupie. Podanie członkom
    > wspólnoty na zebraniu tejże wspólnoty nie jest podaniem publicznym.

    a skąd wiesz,że byli tylko członkowie?

  • 30. Data: 2010-03-11 18:58:18
    Od: Kon Doncjusz El Presidente Cudakos vel Kudłaty Konservateesta <n...@p...pl>

    W dniu 2010-03-10 22:56, Stokrotka pisze:
    > Ciesz się.
    > Masz długi, to dzi? normalne, jeste? pszeciętny nie odstajesz.
    > U mnie ma kto? dług (były pracodawca nie zapłacił mi ostatniej pensji+
    > odsetki za prawie 10 lat)
    > to policja w sšdzie o mało mnie nie zabiła stszelajšc do mnie i miałam i mam
    > dużo niepszyjemno?ci, bo ?miałam się upomnieć o własne pienišdze.
    >
    > Więc ciesz się , że masz długi, jeste? w lepszej sytuacji.
    > Mniejsze prawdopodobieństwo, że na tobie będa pienišdze wyłudać/wymuszać....
    > Tym bardziej, że wszyscy wkoło o tym wiedzš , a bank nie ,
    > i nie sš one dla ciebie dolegliwe.

    Polzki ienzyk iest barco trótny do nałóczeńja, dlateko fymysilam do tego
    idełologje.