  • 1. Data: 2010-03-10 17:35:01
    Temat: Burmistrz pozywa za komantarze na forum
    Od: pol <v...@o...pl>

    Na stronie
    http://di.com.pl/
    news/30595,0,Burmistrz_pozywa_lokalny_serwis_za_kome
    ntarze.html

    kolejne doniesienia o polityku, któremu nie w smak krytyka wyborcy.
    Zastanawia mnie jedno. W tym i wielu podobnych przypadkach pozywani są
    admini serwisów. Tak jakby admin miał być jednocześnie prawnikiem i
    jasnowidzem wiedzącym kto za co może się obrazić. Przecież każdy człowiek
    ma inną wrażliwość na krytykę :)

    Pytanie jak zachowałby się sąd gdyby zamiast na forum dyskusyjnym krytyka
    miała miejsce na jakiejś grupie news np. alt.pl.regionalne.*
    W tym przypadku admina w zasadzie nie ma. Musieliby zadowolić się
    ściganiem osobę piszącą posta.

  • 2. Data: 2010-03-10 20:03:07
    Temat: Re: Burmistrz pozywa za komantarze na forum
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 10 Mar, 18:35, pol <v...@o...pl> wrote:
> [...]
    > miała miejsce na jakiejś grupie news np. alt.pl.regionalne.*
    > W tym przypadku admina w zasadzie nie ma. Musieliby zadowolić się

    Dziwactwem jest to ze panu burrrmistrzowi sie wydaje ze to
    administrator go obraza.

    I dobrze by bylo gdyby sad na pierwszym posiedzeniu taka sprawe
    oddalil bo jest bezzasadna.

  • 3. Data: 2010-03-10 20:13:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pol pisze:
> [...]
    > admini serwisów. Tak jakby admin miał być jednocześnie prawnikiem i
    > jasnowidzem wiedzącym kto za co może się obrazić. Przecież każdy człowiek

    Forum i prawo prasowe...

    Cóż, pan burmistrz dobitnie dowiódł, że faktycznie jest idiotą. Żeby
    było jeszcze zabawniej powinien jeszcze oskarżyć admina współudział w
    ujawnianiu tajemnicy państwowej ;->

    Potem zaś powinien stworzyć specjalną komórkę śledczą w celu ścigania
    wywrotowców przy piwie publicznie szkalujących go jeszcze gorzej ;-/

    Trzeba zwalczać myślozbrodnię! ;-/

  • 4. Data: 2010-03-10 20:14:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > I dobrze by bylo gdyby sad na pierwszym posiedzeniu taka sprawe
    > oddalil bo jest bezzasadna.

    Było by miło. Gorzej jak w sądzie sprawa trafi do drugiego idioty.

  • 5. Data: 2010-03-10 20:53:37
    Od: pol <v...@o...pl>

    Dnia Wed, 10 Mar 2010 21:13:20 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > Potem zaś powinien stworzyć specjalną komórkę śledczą w celu ścigania
    > wywrotowców przy piwie publicznie szkalujących go jeszcze gorzej ;-/

    Problem polega na tym, że podobne sprawy kończą się jednak czasami
    przegraną admina. Dlatego szkoda, że grupy news odchodzą do lamusa tu
    trudniej jest zatkać gębę ludziom. Bo na www kilku adminów znam i wiem,
    że po kilku sprawach w sądzie wolą stosować cenzurę prewencyjną na swoich
    formach niż szlajać się po sądach.

  • 6. Data: 2010-03-11 07:01:35
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    SzalonyKapelusznik wrote:

    > Dziwactwem jest to ze panu burrrmistrzowi sie wydaje ze to
    > administrator go obraza.

    Ja tam go trochę rozumiem.
    Bo jakby gazeta opublikowała list od czytenika z wyzwiskami wobec
    Ciebie - to ta gazeta byłaby taka niewinna?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2010-03-11 07:40:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Ja tam go trochę rozumiem.
    > Bo jakby gazeta opublikowała list od czytenika z wyzwiskami wobec
    > Ciebie - to ta gazeta byłaby taka niewinna?

    A jak powypisuję jakieś hasła przeciwko tobie na jakimś domu, to
    będziesz pozywał jego właściciela?

  • 8. Data: 2010-03-11 07:41:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pol pisze:

    > Problem polega na tym, że podobne sprawy kończą się jednak czasami
    > przegraną admina. Dlatego szkoda, że grupy news odchodzą do lamusa tu

    Cóż, jak pisałem: sędzia też może być idiotą. Albo zaakceptować łapówkę.

  • 9. Data: 2010-03-11 08:05:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 07:01:35 +0000, Massai napisał(a):

    > Ja tam go trochę rozumiem.
    > Bo jakby gazeta opublikowała list od czytenika z wyzwiskami wobec Ciebie
    > - to ta gazeta byłaby taka niewinna?

    Czym innym jest publikacja treści w gazecie, a czym innym szeroko pojęty
    hosting.

    Burmistrz ma rację, jeśli zachodzą przesłanki z art. 14 ust. 1 ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną. Ale podstawę wybrał sobie złą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 10. Data: 2010-03-11 08:10:10
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Olgierd wrote:

    > Czym innym jest publikacja treści w gazecie, a czym innym szeroko
    > pojęty hosting.

    A hosting i prowadzenie strony z forum dyskusyjnym to też dwie odrębne
    sprawy.

    Pozwani są admini SERWISÓW a nie SERWERÓW.

    Coś jak naczelni w gazecie. Jeśli ktoś zarządza serwisem internetowym
    na którym jest forum - imho można rozważać czy ponosi jakąś
    odpowiedzialność za publikowane treści.

    --
    Pozdro
    Massai