  • 1. Data: 2005-05-25 17:27:45
    Temat: co z instrukcją obsługi w języku polskim
    Od: "Kacper" <k...@v...pl>

    Kupiłem dziewczynie w jednym ze znanych hipermarketów prostownicę do włosów.
    Chciałem ją zwrócić, ponieważ brak jest instrukcji obsługi w języku polskim \co
    uniemożliwia korzystanie z zakupionego towaru\. Niestety odmówiono mi przyjęcia
    towaru, gdyż miałem podbitą gwarancję. \gwarancja jest uniwersalną kserówką\
    PROSZĘ RADĘ

  • 2. Data: 2005-05-25 22:31:39
    Temat: Re: co z instrukcją obsługi w języku polskim
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <2...@n...onet.pl>, Kacper wrote:
> [...]
    > towaru, gdyż miałem podbitą gwarancję. \gwarancja jest uniwersalną kserówką\

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
    Art. 3. [..]
    5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem
    konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi,
    konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy.
    6. Informacje lub dokumenty, o których mowa w ust.1 i 5., powinny być
    sporządzone w języku polskim lub, o ile rodzaj informacji na to pozwala, w
    powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka
    polskiego nie stosuje się do nazw własnych, znaków towarowych, nazw
    handlowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej
    terminologii naukowej i technicznej.

    Moim zdaniem brak takiej instrukcji może być traktowany jako niezgodność z
    umową ze wszystkimi tego konsekwencjami, ale jeśli zależy ci na czasie to
    zadzwoń do Inspekcji Handlowej, opisz sytuację i poproś o pomoc. Mozesz to
    zrobić ze sklepu, przy sprzedawcy (z własnego telefonu rzecz jasna).

    --
    Marci

  • 3. Data: 2005-05-26 10:37:55
    Temat: Re: Tylko Sąd Konsumenckii pomoże
    Od: wojtekpa<w...@i...net.pl>

    Na początek zawołaj kierownika niech da na piśmie że "nie' lub napisz oficjalne
    pismo ma dziennik oddaj za potwierdzeniem przyjęcia może się przydać a oni
    zmiękną dla świętego spokoju 30 zł to nic dla nich, a czy masz dowód zakupu bez
    tego nie zaczynaj wcale bo Cię wyśmieją .
    Uwaga
    Nie mów że już tu niczego nie kupisz lub zrobisz anty reklame to żaden argument.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-05-26 11:03:05
    Temat: Re: Przepraszam zapomniałem dodać
    Od: wojtekpa<w...@i...net.pl>

    Prawo prawem a życie życiem zastanów się jak uzbrojony w paragrafy po
    oczekiwaniu na rozprawę udowodnisz w sądzie że nie było instrukcjii w całej
    partii towaru zgodnie z prawem. Każdy adwokat przedstawi że w twoim
    przypadku inny Klient wyciągnoł a może że sam zgubiłeś to cwaniaki.
    Zarzadanie czegoć na piśmie ma sens szkoda że nie napisałś jaka to sieć np.
    Mediamarkt znany z dobrej reklamy ale pewno nie on jeden czesto lubi zapominać
    o prawach konsumenta.

    -> http://usenet.pomocprawna.info