  • 1. Data: 2005-05-25 18:43:32
    Temat: policja a milicja
    Od: "Ami" <g...@v...pl>

    Nie wiem czy to właściwa grupa, jeżeli nie to proszę o podpowiedz na jakiej
    zapytać.

    Proszę o wyjaśnienie jaka jest różnica między milicja obywatelską a Policją?

    Z góry dziękuje i pozdrawiam

    Ami

  • 2. Data: 2005-05-25 18:55:11
    Temat: Re: policja a milicja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ami" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    Głównie w nazwie tak naprawdę. Robiąc nową ustawę powrócono do
    historycznej nazwy, bo w II RP była Policja Państwowa. Choć nie do
    końca. Ja już z historii za dobrze nie pamiętam, ale różnie z tym było,
    i zarówno w II RP, jak i wcześniej to u nas i milicja była, i policja, i
    żandarmeria. Różnie się to nazywało.

    W każdym razie zmiana została wprowadzona ustawą i była raczej związana
    chęcią odcięcia się Policji od Milicji Obywatelskiej która była
    postrzegana jako narzędzie zniewolenia naszego narodu.

  • 3. Data: 2005-05-25 19:00:03
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Ami napisał(a):

    > Nie wiem czy to właściwa grupa, jeżeli nie to proszę o podpowiedz na jakiej
    > zapytać.
    >
    > Proszę o wyjaśnienie jaka jest różnica między milicja obywatelską a Policją?

    Różnica jest tylko w nazwie. Zakres działania ten sam

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 4. Data: 2005-05-25 19:51:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ami wrote:

> [...]
    > zapytać.
    >
    > Proszę o wyjaśnienie jaka jest różnica między milicja obywatelską a Policją?

    Kurcze, aż człowiekowi ciarki po plecach przechodzą, że pojawia się
    pokolenie, które cześć naszej rzeczywistości traktuje jako historię.
    Nie wiem, czy to dobrze, czy to źle.

  • 5. Data: 2005-05-25 20:37:28
    Od: "Ami" <g...@v...pl>

    Policją?

    > Kurcze, aż człowiekowi ciarki po plecach przechodzą, że pojawia się
    > pokolenie, które cześć naszej rzeczywistości traktuje jako historię.
    > Nie wiem, czy to dobrze, czy to źle.

    Możesz napisać jaśniej co miałeś na myśli?
    Ami

  • 6. Data: 2005-05-25 20:37:52
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 May 2005 14:51:58 -0500, witek napisał(a):

    > Kurcze, aż człowiekowi ciarki po plecach przechodzą, że pojawia się
    > pokolenie, które cześć naszej rzeczywistości traktuje jako historię.

    Też mnie to naszło...

    RG

  • 7. Data: 2005-05-25 20:43:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ami wrote:

    > Możesz napisać jaśniej co miałeś na myśli?

    chyba miałem na myśli różnicę wieku między tobą, a mną.

  • 8. Data: 2005-05-25 21:11:46
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ja już z historii za dobrze nie pamiętam, ale różnie z tym było,
    > i zarówno w II RP, jak i wcześniej to u nas i milicja była, i policja, i
    > żandarmeria. Różnie się to nazywało.

    Ale AFAIK prawidlowo terminologicznie powinny to byc rozne formacje:
    - policja: czyli formacja zawodowa powolana do scigania przestepstw,
    utrzymywania porzadku itp.
    - milicja: zorganizowane obywatelskie sluzby porzadkowe lub zbrojne [do
    tego w PRL wladza chciala sie odwolywac nazywajac Milicja Obywatelska
    sluzby o charakterze typowo policyjnym]
    - zandarmeria: wojskowe sluzby porzadkowe - policja wojskowa

    Oczywsicie Milicja Obywatelska od Policji roznila sie tylko nazwa.
    Jesli sie myle prosze o poprawienie - pewnie policjanci w Szczytnie itp.
    maja to wykladane w ramach przygotowania zawodowego.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 9. Data: 2005-05-25 21:34:58
    Od: "Ami" <g...@v...pl>

    > chyba miałem na myśli różnicę wieku między tobą, a mną.

    Nie istotna jest różnica wieku, chodzilo mi wyłącznie o definicje policji i
    milicji obywatelskiej.

  • 10. Data: 2005-05-25 21:54:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ami wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > Nie istotna jest różnica wieku, chodzilo mi wyłącznie o definicje policji i
    > milicji obywatelskiej.

    No to poszukaj sobie w książkach.