    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co z instrukcją obsługi w języku polskim
    Date: Thu, 26 May 2005 06:31:39 +0800

    In article <2...@n...onet.pl>, Kacper wrote:
    > Kupiłem dziewczynie w jednym ze znanych hipermarketów prostownicę do włosów.
    > Chciałem ją zwrócić, ponieważ brak jest instrukcji obsługi w języku polskim \co
    > uniemożliwia korzystanie z zakupionego towaru\. Niestety odmówiono mi przyjęcia
    > towaru, gdyż miałem podbitą gwarancję. \gwarancja jest uniwersalną kserówką\

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
    Art. 3. [..]
    5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem
    konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi,
    konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy.
    6. Informacje lub dokumenty, o których mowa w ust.1 i 5., powinny być
    sporządzone w języku polskim lub, o ile rodzaj informacji na to pozwala, w
    powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka
    polskiego nie stosuje się do nazw własnych, znaków towarowych, nazw
    handlowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej
    terminologii naukowej i technicznej.

    Moim zdaniem brak takiej instrukcji może być traktowany jako niezgodność z
    umową ze wszystkimi tego konsekwencjami, ale jeśli zależy ci na czasie to
    zadzwoń do Inspekcji Handlowej, opisz sytuację i poproś o pomoc. Mozesz to
    zrobić ze sklepu, przy sprzedawcy (z własnego telefonu rzecz jasna).

    --
    Marci