  • 1. Data: 2005-05-25 15:56:31
    Temat: mieszkanie - problem
    Od: "Adrian" <a...@g...pl>

    Witam

    Spotkalem sie z dosc nieprzyjemna sprawa a mianowicie : :

    Jest sobie mieszkanie w ktorym obecnie mieszka moja znajoma, jej siostra
    (obie pelnoletnie ) glownym najemca jest ich ojciec ktory od 15 lat przebywa
    we Wloszech, matka wyjechala rok temu do Niemiec i rowniez nie zamierza
    wracac. Doszlo do tego iz mieszaknie jest zadluzone na okolo 8 tys zlotych -
    mieszkanie podlega pod Wojskowa Agencje Mieszkaniowa.

    WAM kilkakrotnie wysylal pisma w sprawie długu az kierowal sprawe do firmy
    windykacyjnej a ta firma do sądu o uregulowanie naleznosci pod grozba
    eksmisji.

    Wszystko wskazuje na to iz dlug nie zostanie splacony gdyz siostry nie maja
    takich funduszy.

    teraz pytania :

    1. Czy jednym finałem tej sprawy to utrata mieszkania na drodze eksmisji ??

    2. Czy istnieje jakas taka opcja zeby ten dlug zostal przepisany na ojca a
    one zostały głownym najemcą lokalu ?? obie ?? jedna z nich ?? w umowie najmu
    jest tylko na ich ojca a one sa tam zameldowane

    3. czy w razie eksmisji WAM, lub jakis inny urząd musi zapewnić im inne
    mieszkanie ??

    dziekuje za odp i pozdrawiam

    Adrian

  • 2. Data: 2005-05-25 16:00:58
    Temat: Re: mieszkanie - problem
    Od: "Adrian" <a...@g...pl>

    dodam jeszcze ze ojciec ( glowny najemca lokalu ) na 100% nie przyjedzie do
    Polski, napewno nie bedzie odbieral zadnych pism itp.

    dziewczyny sa same

    czy w w wyzej opisana sytacje moze wstapic osoba 3 np. chlopak jednej z
    dziewczyn, splacic dlug i byc zameldowanym albo stac sie glownym najemca
    lokalu ???

    pozdr

  • 3. Data: 2005-05-25 18:40:05
    Od: "Kacper" <K...@p...onet.pl>

    Adrian wrote:
    > Witam
    >

    > 1. Czy jednym finałem tej sprawy to utrata mieszkania na drodze
    > eksmisji ??

    moze nie jedynym ale dosc prawdopodobnym

    > 2. Czy istnieje jakas taka opcja zeby ten dlug zostal przepisany na
    > ojca a one zostały głownym najemcą lokalu ?? obie ?? jedna z nich ??
    > w umowie najmu jest tylko na ich ojca a one sa tam zameldowane

    cesja dlugu jest zawsze mozliwa,ale czy to zalatwi sprawe, gdyz jak piszesz,
    one i tak nie maja funduszy

    > 3. czy w razie eksmisji WAM, lub jakis inny urząd musi zapewnić im
    > inne mieszkanie ??

    Ustawa o ochronie lokatorow mowi kto musi dostac lokal socjalny. Ale jesli
    te Panie pracuje, sa pelnoletnie, nie uzyskuja pomocy z opieki spolecznej,
    czy nie maja renty inwalidzkiej to razcej lokalu socjalnego bym nie
    oczekiwal

    dziekuje za odp i pozdrawiam

    nie ma za co
    Kacper

  • 4. Data: 2005-05-25 20:13:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adrian" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Czy obydwie są pełnoletnie?

  • 5. Data: 2005-05-25 21:38:57
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > Czy obydwie są pełnoletnie?

    Ech, Robert:. Zakochany?

    > Jest sobie mieszkanie w ktorym obecnie mieszka moja znajoma, jej siostra
    > (obie pelnoletnie )

    HaNkA

  • 6. Data: 2005-05-26 07:20:55
    Od: "Adrian" <a...@g...pl>

    obie sa pelnoletnie i nie pracuja, jedna jest w ciazy

  • 7. Data: 2005-05-26 10:30:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > obie sa pelnoletnie i nie pracuja, jedna jest w ciazy

    Jeśli się uczą, to można próbować dochodzić od ojca alimentów. Od matki
    zresztą też. To jedyny pomysł, jaki mi przychodzi do głowy.

  • 8. Data: 2005-05-26 12:34:42
    Od: c...@g...pl (coreczka)

    Kacper napisał(a):

    > moze nie jedynym ale dosc prawdopodobnym

    W wypadku mieszkan wojskowych - niezwykle prawdopodobne, zwlaszcza w
    swietle ostatnich zmian w ustawie o zakwaterowaniu sil zbrojnych

    > cesja dlugu jest zawsze mozliwa,ale czy to zalatwi sprawe, gdyz jak piszesz,
    > one i tak nie maja funduszy

    w opisywanym przypadku - cesja raczej nie jest mozliwa. mowimy przeciez
    o mieszkaniu wojskowym (czyli sluzbowym!), a wyzej wspomniana ustawa
    wyklucza jurysdykcje przepisow prawa cywilnego i innych ustaw.

> [...]
    > te Panie pracuje, sa pelnoletnie, nie uzyskuja pomocy z opieki spolecznej,
    > czy nie maja renty inwalidzkiej to razcej lokalu socjalnego bym nie

    ustawa o ochronie lokatorow nie ma nic do mieszkan wojskowych - odsylam
    do w/wym. wlasciwej ustawy.

    > Kacper

    pzdr
    A.

    P.S. Zajrzyj szybko do tej ustawy, bo ostatnio weszly w zycie przepisy,
    ktore wielu najemcow takich lokali wysla na bruk przed 6 czerwca 2006.
    Wiem, ze na pierwszy ogien pojda ci, co nie placa.

    A.

  • 9. Data: 2005-05-26 12:37:26
    Od: c...@g...pl (coreczka)

    Adrian napisał(a):

    Istnieje hipotetycznie jedna droga - wykup tego lokalu (ceny wykupu
    lokali wojskowych sa smiesznie niskie w porownaniu z lokalami gminnymi)
    - jest tylko jeden "zonk" - wykupu takiego lokalu moze dokonac WYLACZNIE
    glowny najemca.... (oczywiscie - kto placi, nie ma znaczenia; ale
    formalnosci musi zalatwiac glowny najemca)...
    pzdr
    A.

  • 10. Data: 2005-05-26 13:06:08
    Od: "Adrian" <a...@g...pl>

    jedna z nich uczy sie - byly podjete kroki w sprawie alimentow ale zadne z
    rodzicow nie stawilo sie do sadu i sprawa staneła

    THX ZA ODP

    Adrian