  • 71. Data: 2004-01-08 12:00:31
    Temat: Re: brak biletu
    Od: w...@p...onet.pl

    > Z Taryfy przewozu osob i bagazu.
    >
    > pdr
    > Olo

    a gdzie jest zawarte upowaznienie do nakładanie przez przwoźnika opłat za
    przejazd bez ważnego biletu innych niż opłata dodatkowa i należności za
    przejazd ?

    P.

  • 72. Data: 2004-01-08 12:43:20
    Temat: Re: Odp: brak biletu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Mateusz Dr wrote:

    >+ Użytkownik Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> [...]
    >+ > > I nie spotkalem sie z tym, by post factum honorowali to uprawnienie i
    >+ > > anulowali kare.
    [...]
    >+ > Zawiercie i PKM Jaworzno) jest to praktyka powszechna i codzienna (o ile
    >+ > oczywiscie bilet zakupiono przed kontrolą).
    >+
    >+ tych rejonow nie znam .

    Wynika "po prostu" z regulaminu i cennika:
    http://www.kzkgop.pl/cennik/

    Prościej zawrzeć w umowie niż sądzić się o niesłuszną :) zapłatę
    "opłaty specjalnej" bądź (słuszną) zapłatę opłaty specjalnej, IMHO.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 73. Data: 2004-01-08 12:52:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, kam wrote:

    >+ Olo Kwasniak wrote:
    [...]
    >+ Aby datownik mógł coś powiedzieć przede wszystkim musi w ogóle być
    >+ stosowany.

    Zapewniam że jest. Żaden kiosk się nie odważy sprzedać ci biletu
    "niedatowanego" innego niż jednorazowy, no chyba że chce przestać
    sprzedawać bilety ;)

    >+ Zresztą godziny tam raczej nie ma?

    BTW: (choć to poza konkursem, bo dotyczy biletów nieimiennych
    przy których zasada "przyjścia później" nie dotyczy)
    Bilety których może dotyczyć "wybór" (dzienne, tygodniowe....)
    muszą być normalnie kasowane. To samo jak widzę działa
    np. w Warszawie.
    Sama zasada "zwolnienia od kary" dotyczy *wyłącznie* biletów
    kupionych co najmniej dzień wcześniej. Jak zapomnisz w tym
    samym dniu to masz kłopot :]

    >+ Bilet może być na określony miesiąc.

    U nas ma datę sprzedaży, w W-wie podlega "aktywacji"
    przy pierwszym rejestrowaniu w kasowniku pojazdu.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 74. Data: 2004-01-08 17:14:23
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > U nas ma datę sprzedaży, w W-wie podlega "aktywacji"
    > przy pierwszym rejestrowaniu w kasowniku pojazdu.

    teraz tak, w przeszłości nie

    KG

  • 75. Data: 2004-01-08 22:27:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > a gdzie jest zawarte upowaznienie do nakładanie przez przwoźnika opłat za
    > przejazd bez ważnego biletu innych niż opłata dodatkowa i należności za
    > przejazd ?

    A gdzie jest napisane ze przewoznik musi w ogole jakiekolwiek slusznie
    nalozone oplaty anulowac? Zgodnie z prawem przewozowym pasazer ma miec bilet
    w momencie kontroli i nikogo nie interesuje co on ma w domu.

    pdr
    Olo

  • 76. Data: 2004-01-09 07:02:49
    Od: Paweł<w...@o...pl>

> [...]
    ma miec bilet
    > w momencie kontroli i nikogo nie interesuje co on ma w domu.

    Jeżeli wskażesz mi przepis o tym stanowiący więcej nie będę podważał
    Twoich słów.

    A zwrot nadpłaconej należności za przewóz - roszczenie na podstawie
    art. 471 kc, bez żadnego pospeowania reklamacyjnego czy innych
    pierdół.

    P.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 77. Data: 2004-01-12 20:52:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004 w...@p...onet.pl wrote:
    [...opłaty manipulacyjne...]
> [...]
    >+ przejazd bez ważnego biletu innych niż opłata dodatkowa i należności za

    A z zasad ogólnych K.C. to nie wynika ?

    Przecież takie "postępowanie w sprawie cofnięcia opłaty nadzwyczajnej"
    kosztuje, nie widzę powodu dla którego ów koszt miałby być wliczany
    w cenę "zwykłego" biletu.
    Z kolei zasada że "prawo szczególne uchyla prawo ogólne" chyba jednak
    działa w tych miejscach, w których "uchyla": czy prawo przewozowe
    zawiera zapis że "nie należą się inne świadczenia które mogą wynikać
    z przepisów [ogólnych/cywilnych/KC konkretnie]" ?
    Nie, nie wiem - ale coś mi dziwnie wygląda twój zarzut :)
    Bo jeśli z kolei ty nie wskażesz przepisu że "przewoźnik nie może
    występować o zwrot innych jakichkolwiek kosztów", to albo ja
    gdzieś źle zrozumiałem albo idziemy rozkręcać autobusy na części
    (oczywiście w czasie jazdy i mając ważny bilet :)) skoro
    przewoźnik nie może występować o pokrycie "innych kosztów" :)
    Przeciwko temu przemawiałby fakt, że gdzieś w prasie czytałem
    iż zakładowi który wprowadził "znaczony" tusz kradziono
    ...całe kasowniki :] (żeby zdobyć tusz) - a wtedy złodziei
    można by wsadzić (kradzież to kradzież), ale odszkodowania
    za ukradzione kasowniki żądać już nie: dobrze zrozumiałem ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 78. Data: 2004-01-12 20:53:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, kam wrote:
    [...]
    >+ teraz tak, w przeszłości nie

    Zgoda, czasy kiedy konduktorzy sprzedawali bilety pamiętam :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 79. Data: 2004-01-12 21:53:27
    Od: kam <k...@X...plX>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Zgoda, czasy kiedy konduktorzy sprzedawali bilety pamiętam :)

    a ja nie :)

    KG

  • 80. Data: 2004-01-13 07:03:36
    Od: w...@p...onet.pl

    > A z zasad ogólnych K.C. to nie wynika ?
    >
    > Przecież takie "postępowanie w sprawie cofnięcia opłaty nadzwyczajnej"
    > kosztuje, nie widzę powodu dla którego ów koszt miałby być wliczany
    > w cenę "zwykłego" biletu.

    Prawo przewozowe nie daje podstaw do pobrania opłaty dodatkowej za "jazdę bez
    legitymacji" to znaczy za nie posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzajacego
    prawo do przejazdu ulgowego, czy jak to się tam oficjalnie nazywa. Jeżeli taka
    opłata zostanie pobrana to dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty jej zwrotu ?

    > Nie, nie wiem - ale coś mi dziwnie wygląda twój zarzut :)

    nie lubię jedynie nadinterpretacji prawa, szczególnie przez podmioty
    wykorzystujące swoją pozycję.

    Paweł