    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak biletu
    Date: 13 Jan 2004 08:03:36 +0100

    > A z zasad ogólnych K.C. to nie wynika ?
    >
    > Przecież takie "postępowanie w sprawie cofnięcia opłaty nadzwyczajnej"
    > kosztuje, nie widzę powodu dla którego ów koszt miałby być wliczany
    > w cenę "zwykłego" biletu.

    Prawo przewozowe nie daje podstaw do pobrania opłaty dodatkowej za "jazdę bez
    legitymacji" to znaczy za nie posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzajacego
    prawo do przejazdu ulgowego, czy jak to się tam oficjalnie nazywa. Jeżeli taka
    opłata zostanie pobrana to dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty jej zwrotu ?

    > Nie, nie wiem - ale coś mi dziwnie wygląda twój zarzut :)

    nie lubię jedynie nadinterpretacji prawa, szczególnie przez podmioty
    wykorzystujące swoją pozycję.

    Paweł