  • 1. Data: 2004-01-07 19:44:52
    Temat: umowa o dystrybucję programu komputerowego
    Od: humanista <m...@p...onet.pl>

    dystrybutor chce ze mną, czyli producentem, zawrzeć umowę
    jaką umowę wybrać - dystrybucyjną, komisową, agencyjną czy inną ?
    Chodzi o to żeby m.in. umowa była tak sformułowana, żebym miał kontrolę
    co do ilości sprzedawanych sztuk programu (dystrybutor nie mógł sprzedać
    więcej niż mnie informuje że sprzedał)

  • 2. Data: 2004-01-07 20:01:10
    Temat: Re: umowa o dystrybucję programu komputerowego
    Od: "ffaabb" <n...@w...pl>

    n...@w...pl

  • 3. Data: 2004-01-07 20:11:07
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 07 Jan 2004 20:44:52 +0100, na pl.soc.prawo, humanista napisał(a):

> [...]
    > Chodzi o to żeby m.in. umowa była tak sformułowana, żebym miał kontrolę
    > co do ilości sprzedawanych sztuk programu (dystrybutor nie mógł sprzedać

    Moim zdaniem typ umowy - o których wyżej wspominasz - nie ma tu wiekszego
    znaczenia.
    Chodzi raczej o takie postanowienia umowy, lub taki system rozliczeń, i
    zabezpieczenie programu, żebyś miał kontrolę na ilością sprzedawanych kopii
    programu.
    Rozwiązania mogą być różne :
    1.Jeżeli ty "wypalasz" płyty z programem - to przecież wiesz ile płyt mu
    przekazałeś ( zakładam,że program do uruchomienia legalnej wersji wymaga
    jakiegoś klucza - numeru seryjnego);
    2. Jeżeli to dystrybutor "wypala" płytę to możesz tak ustawić numer
    seryjny, aby działał tylko z jednym egzemplarzem ( tzn. żeby nie można go
    było wykorzystać dla kilku płyt - o ile takie rozwiązanie jest w ogóle
    możliwe) i po prostu kontrolować ilość wydanych kluczy. Inny sposób to
    zrobienie wersji wymagającej rejestracji np. przez email, na twojej stronie
    internetowej lub w inny sposób. Wersja działała by tylko kilka dni a
    póżniej wymagałaby rejestracji ( oczywiście u ciebie) a ty podawałbyś po
    rejestracji klucz aktywujący i masz kontrolę.
    3. Jezeli sprzedaż następować będzie przez internet - to wersja z
    rejestracją jak w punkcie 2.

    Może ktoś ma jeszcze inne propozycje ?

    Mieczysław

  • 4. Data: 2004-01-08 09:10:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    humanista wrote:

> [...]
    > Chodzi o to żeby m.in. umowa była tak sformułowana, żebym miał kontrolę
    > co do ilości sprzedawanych sztuk programu (dystrybutor nie mógł sprzedać

    Nie obraz sie ze odpowiedz jest troche "obok" ale "po co Ci ten klopot"?
    Jeli tenprogram jest tak dobry, za pare miesiecy zrobisz nowa lepsza
    wersje..
    Bierz kase i nie zawracaj sobie glowy "egzemplarzami".

    Czas stracony na kontrole lepiej wykorzystasz tworzac nowa lepsza wersje.

    Moim nieskromnym zdaniem najlepszym sposobem dystrybucji programu to
    sprzedaz gazecie prawa do rozdania go czytelnikom.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-09 06:11:44
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > Moim nieskromnym zdaniem najlepszym sposobem dystrybucji
    > programu to sprzedaz gazecie prawa do rozdania go
    > czytelnikom.

    Tak dla ciekawosci, czy ktos wie o jakich kwotach sie wtedy
    mowi? Wszystko jedno czy od nakladu, czy ryczaltowo.

    --
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 6. Data: 2004-01-09 15:49:13
    Temat: Re: umowa o dystrybucje programu komputerowego (was: umowa o dystrybucję programu komputerowego)
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 9 Jan 2004 06:11:44 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, ab napisał(a):

    > Tak dla ciekawosci, czy ktos wie o jakich kwotach sie wtedy
    > mowi? Wszystko jedno czy od nakladu, czy ryczaltowo.

    To już tylko sprawa negocjacji miedzy Tobą i kupującym.
    Mieczysław