  • 81. Data: 2004-01-13 11:25:24
    Temat: Re: brak biletu
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Prawo przewozowe nie daje podstaw do pobrania opłaty dodatkowej za "jazdę
    bez
    > legitymacji" to znaczy za nie posiadanie przy sobie dokumentu
    potwierdzajacego
    > prawo do przejazdu ulgowego, czy jak to się tam oficjalnie nazywa. Jeżeli
    taka
    > opłata zostanie pobrana to dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty jej
    zwrotu ?

    Kurka wodna ile Ty masz lat? Prawo przewozowe daje mozliwosc nalozenia
    oplaty dodatkowej za przejazd bez waznego biletu - jesli masz bilet 50% a
    nie masz dokumentu ktory do tego uprawnia do dokonujesz takiego wlasnie
    przejazdu i masz uiscic oplate dodatkowa. A nigdzie w prawie przewozowym nie
    jest napisane ze posiadanie czegokolwiek w domu uprawnia do jakichs
    przejazdow - bilet i wszelkie wymagane dokumenty masz miec przy sobie w
    trakcie kontroli.

    pdr
    Olo

  • 82. Data: 2004-01-13 12:18:55
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

> [...]
    > jest napisane ze posiadanie czegokolwiek w domu uprawnia do jakichs
    > przejazdow - bilet i wszelkie wymagane dokumenty masz miec przy sobie w

    mylisz sie.
    prawo do przejazdow ulgowych maja okreslone osoby, i wcale niemusza miec
    przy sobie dokumentow to potwierdzajacych.
    oplate manipulacyjna jednak, w razie kontroli beda musialy zaplacic

    pozdro

  • 83. Data: 2004-01-13 16:31:52
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Olo Kwasniak wrote:
> [...]
    > jest napisane ze posiadanie czegokolwiek w domu uprawnia do jakichs
    > przejazdow - bilet i wszelkie wymagane dokumenty masz miec przy sobie w

    Oprócz prawa przewozowego są inne ustawy...
    I rzeczywiście ulga przysługuje raczej z powodu posiadania określonych
    cech, a nie dokumentu.

    KG

  • 84. Data: 2004-01-13 19:33:38
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > mylisz sie.
    > prawo do przejazdow ulgowych maja okreslone osoby, i wcale niemusza miec
    > przy sobie dokumentow to potwierdzajacych.

    Niestety to Ty sie mylisz. Przejazd ulgowy może mieć miejsce na podstawie
    posiadania np. legitymacji studenckiej a nie bycia studentem. Podstawą do
    odbycia znizkowego badz bezplatnego przejazdu zasadniczno nie jest
    zaliczanie sie do takiej czy innej grupy pasazerow, lecz posiadanie
    konkretnego dokumentu na to.

    > oplate manipulacyjna jednak, w razie kontroli beda musialy zaplacic

    I tu sie zgadzamy.

    pdr
    Olo

  • 85. Data: 2004-01-13 19:35:29
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Oprócz prawa przewozowego są inne ustawy...
    > I rzeczywiście ulga przysługuje raczej z powodu posiadania określonych
    > cech, a nie dokumentu.

    Ulga przysługuje z powodu zaliczania się do danej grupy pasazerow, lecz
    wyłącznie na podstawie okreslonego dokumentu, a nie samej przynaleznosci.
    Np. aktualnie wypełniony indeks studenta kompletnie mnie nie obchodzi, gdyz
    jedynym dokumentem uprawniajacym do znizki jest aktualnie prolongowana
    legitymacja studencka.

    pdr
    Olo

  • 86. Data: 2004-01-13 19:40:49
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Olo Kwasniak wrote:
> [...]
    > odbycia znizkowego badz bezplatnego przejazdu zasadniczno nie jest
    > zaliczanie sie do takiej czy innej grupy pasazerow, lecz posiadanie

    myslisz się, jeszcze raz polecam te inne ustawy
    Przejazd ulgowy należy się z racji bycia studentem.

    KG

  • 87. Data: 2004-01-13 19:48:02
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > myslisz się, jeszcze raz polecam te inne ustawy
    > Przejazd ulgowy należy się z racji bycia studentem.

    Z racji bycia studentem, lecz wyłącznie na podstawie aktualnie prolongowanej
    legitymacji studenckiej. Zadne indeksy i zaswiadczenia z dziekanatu mnie nie
    interesują.

    pdr
    Olo

  • 88. Data: 2004-01-13 19:58:29
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Z racji bycia studentem, lecz wyłącznie na podstawie aktualnie prolongowanej
    > legitymacji studenckiej. Zadne indeksy i zaswiadczenia z dziekanatu mnie nie
    > interesują.

    Bo?

    KG

  • 89. Data: 2004-01-13 20:16:19
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Bo?

    ehhhh....Bo nie uprawniają do ulgowego przejazdu, w przeciwienstwie do

  • 90. Data: 2004-01-13 20:29:24
    Od: kam <k...@p...onet.plX>