  • 1. Data: 2004-10-06 09:00:37
    Temat: bledne kolo z kupnem mieszkania
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

    Witam,
    Jak to jest:
    żeby wziąc w banku kredyt na mieszkanie, to trzeba dostarczyć najpierw w
    zębach umowę przedwstępną aby bank uruchomił procedurę i ostatecznie się
    określił czy kredytu udzieli czy nie. A w umowie przedwstępnej jest zawsze
    zapis, że w razie rezwania umowy strona płaci karę w wys. np. 5% wartości
    mieszkania.

    A więc zobowiązuję się w umowie przedwstępnej do kupienia mieszkania pod
    rygorem zapłacenia kary za zerwanie umowy a przecież decyzja banku czy
    kredytu udzieli czy nie jest ode mnie niezależna a decyzji bank nie podejmie
    dopóki nie ma umowy przedwstępnej. Bank odmawia kredytu a ja z nieswojej
    winy muszę zapłacić karę (albo stracić kaucję).

    Może to głupie, ale czy jest sens pozwania banku o odszkodowanie w przypadku
    gdy ten odmówi udzielenia kredytu? Bo w sumie ja zrywam umowę przedwstępną
    nie dlatego że nie chcę mieszkania kupić tylko dlatego że bank nie dał mi
    kredytu bo ma takie głupie zasady że aby podjąć ostateczną decyzję musi mieć
    najpierw umowę przedwstępną (tak jakby to coś zmieniało w badaniu zdolności
    kredytowej).

    Adam Iganowicz

  • 2. Data: 2004-10-06 09:05:51
    Temat: Re: bledne kolo z kupnem mieszkania
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Adam Iganowicz napisał:

> [...]
    > najpierw umowę przedwstępną (tak jakby to coś zmieniało w badaniu zdolności

    Bank nie ma obowiazku udzielenia Ci kredytu, wiec na jakiej podstawie
    chcesz go pozwac ?

    Czytalem niedawno orzeczenie SN w podobnej sprawie ( rolnik pozwal bank,
    poniewaz uwazal, ze bank narazil go na szkode, poniewaz nie chcial
    udzielic mu kredytu [ na warunkach korzystniejszych ] na splate innego
    kredytu ). SN stwierdzil, ze bank nie ma obowiazku udzielenia kredytu.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 3. Data: 2004-10-06 09:10:41
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości
> [...]
    > udzielic mu kredytu [ na warunkach korzystniejszych ] na splate innego
    > kredytu ). SN stwierdzil, ze bank nie ma obowiazku udzielenia kredytu.

    jasne że bank nie ma obowiązku udzielić kredytu, ale żądając przed podjęciem
    decyzji dostarczenia umowy przedwstępnej w której ja się zobowiązuję do
    zapłacenia kary w przypadku odstąpienia od umowy, naraża mnie na szkodę, a
    przecież sama umowa przedwstępna w niczym nie zmienia mojej zdolności
    kredytowej którą bank ma zbadać żeby się określić czy kredyt mi da czy nie.

    AI

  • 4. Data: 2004-10-06 09:15:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > udzielic mu kredytu [ na warunkach korzystniejszych ] na splate innego
    > kredytu ). SN stwierdzil, ze bank nie ma obowiazku udzielenia kredytu.

    tu nie chodzi o to czy bank ma czy nie ma obowiazku, bo to oczywiste, tylko
    o to ze jednym z warunkow jakie kredytobiorca musi spelnic, jest
    dostarczenie umowy, ktora to niczego nie zmienia w zdolnosci kredytowej
    czlowieka, bank spokojnie moglby udzielic odpowiedzi na pytanie o kredyt bez
    tej umowy, bank rowniez zdaje sobie sprawe z tego ze takie umowy opatrzone
    sa karami, wiec bank swiadomie i z premedytacja naraza klienta na straty
    finansowe

    i o to chodzi

  • 5. Data: 2004-10-06 09:26:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ck0cqj$7i8$1@62.148.86.188>, Adam Iganowicz wrote:
> [...]
    > przecież sama umowa przedwstępna w niczym nie zmienia mojej zdolności
    > kredytowej którą bank ma zbadać żeby się określić czy kredyt mi da czy nie.

    Bank z pewnością nie żąda umowy w której zobowiązujesz się do zapłacenia kary.
    Nikt Cię do podpisywania takiej umowy nie zmusza. Umowę przedwstępną
    powinienes negocjować tak, aby podobnych kwiatków nie było.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-10-06 09:33:58
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:6od0kc.84t.ln@ziutka.router...
    > Bank z pewnością nie żąda umowy w której zobowiązujesz się do zapłacenia
    kary.

    bank żąda umowy. (na cholerę bankowi umowa skoro ma tylko sprawdzić moją
    zdolność kredytową)

    > Nikt Cię do podpisywania takiej umowy nie zmusza. Umowę przedwstępną
    > powinienes negocjować tak, aby podobnych kwiatków nie było.

    Teoretycznie mogę ale nie spotkałem się jeszcze z umową przewstępną, w
    której nie ma zabezpieczenia na wypadek wycofania się z kupna (albo
    sprzedaży) mieszkania.
    A akurat w przypadku umowy którą podpisałem nie było żadnej dyskusji -
    właściciele mieszkania nie zgodziliby się na jej podpisanie bez punktu o
    obustronnej karze za zerwanie umowy i nie podlegało to żadnej negocjacji.
    Oczywiście mogłem zrezygnować i szukać innego mieszkania z innymi - bardziej
    rozsądnymi właścicielami (o ile takich bym w ogóle znalazł).

    AI

  • 7. Data: 2004-10-06 09:40:24
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Idź szukać pieniędzy w innym bardziej rozsądnym banku.
    JaC

  • 8. Data: 2004-10-06 09:43:49
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

    Użytkownik " 666" <j666 @interia.pl> napisał w wiadomości
    > Idź szukać pieniędzy w innym bardziej rozsądnym banku.
    > JaC

    nic innego mi nie pozostalo ;)
    AI

  • 9. Data: 2004-10-06 09:57:52
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem> napisał w
    wiadomości news:ck0c7n$781$1@62.148.86.188...
> [...]
    > zapis, że w razie rezwania umowy strona płaci karę w wys. np. 5% wartości

    W moim przypadku kara za zerwanie umowy wynosila 300 zl. Negocjuj umowe
    przedwstepna z developerem.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 10. Data: 2004-10-06 10:00:49
    Od: "IP" <p...@o...pl>

    > bank żąda umowy. (na cholerę bankowi umowa skoro ma tylko sprawdzić moją
    > zdolność kredytową)

    z tego co mi wiadomo przy określaniu zdolności kredytowej nie jest konieczna
    jakakolwiek umowa... w wielu bankach mozesz to sam sprawdzic np. na stronie
    internetowej (mnie udalo sie to nawet telefonicznie)
    Kiedy ja zaczynałam najpierw sprawdziłam jakie mam możliwości i czy wogóle
    je mam
    co innego jeśli składasz wniosek o udzielenie kredytu... :-(

    Pzw,

    Iza