  • 1. Data: 2004-10-06 07:56:27
    Temat: TP S.A. - ogrodzona skrzynka - negatywny wywiad techniczny
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Witajcie,

    mam problem z Telekomunikacją Polską. Twierdzą, że nie moga przenieść mi
    telefonu do nowej lokalizacji, bo teren na którym stoi skrzynka
    Telekomunikacji został ogrodzony, a właściciel nie chce umożliwić im
    wejścia. Tak więc oni nic nie zrobią.

    To trochę przerażające i zastanawiające, czy w razie awarii kilkuset
    (czy kilku tysięcy) telefonów również poinformują abonentow - że wywiad
    techniczny był negatywny, bo właściciel gruntu ogrodził ich skrzynkę i
    nie mają jak naprawić usterki?

    Wracając do pytania - czy faktycznie nie ma możliwości aby dostali się
    na teren mimo sprzeciwu właściciela? Pomijam w rozważaniach zapisy umowy
    pomiędzy TP S.A. a właścicielem gruntu - bo tych nie znam i nie poznam.
    Ale czy na gruncie obowiązaującego w Polsce prawa Telekomunikacja ma
    prawo rządać i egzekwować prawo dostępu do swoich instalacji na terenie
    prywatnym, czy też jest to jedynie dobra wola właściciela?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 2. Data: 2004-10-06 08:25:42
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 06 Oct 2004 09:56:27 +0200, Czarek Gorzeński naskrobał(a):

> [...]
    > prawo rządać i egzekwować prawo dostępu do swoich instalacji na terenie
    > prywatnym, czy też jest to jedynie dobra wola właściciela?

    ROFL po prostu olewają cię i wymyślają głupoty. Poproś o odpowiedz na
    piśmie bo chcesz ja przesłać do gazety do sekcji 'humor' :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-10-06 08:47:49
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Sebol wrote:
    > Dnia Wed, 06 Oct 2004 09:56:27 +0200, Czarek Gorzeński naskrobał(a):
    > ROFL po prostu olewają cię i wymyślają głupoty. Poproś o odpowiedz na
    > piśmie bo chcesz ja przesłać do gazety do sekcji 'humor' :)

    Pomysł dobry... ciekawe czy nic im nie stanie na przeszkodzie aby dać mi
    odpowiedź na piśmie. ;)

    Ale teren jest faktycznie ogrodzony - podali mi namiary na skrzynkę i
    widziałem na własne oczy. Więc i prawdopodobne jest to, że ktoś ich tam
    nie wpuścił. I nadal pozostaje pytanie, niezależnie od tego czy mnie
    olewają czy nie - co w takim wypadku mogą zrobić?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2004-10-06 09:04:07
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 06 Oct 2004 10:47:49 +0200, Czarek Gorzeński naskrobał(a):

> [...]
    > nie wpuścił. I nadal pozostaje pytanie, niezależnie od tego czy mnie
    > olewają czy nie - co w takim wypadku mogą zrobić?

    Jeżeli skrzynka stanowi ich własność (z zapewne stanowi) to właściciel
    nieruchmości nie może utrudniać dostępu do niej. Wiedzą o tym doskonale -
    mają całą hordę prawników :)

  • 5. Data: 2004-10-06 10:22:48
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli skrzynka stanowi ich własność (z zapewne stanowi) to właściciel
    > nieruchmości nie może utrudniać dostępu do niej.

    :)))
    To weż tą skrzynkę do siebie do domu i daj klucz serwisantom z tepsy, żeby
    sobie mogli wchodzić w każdej chwili, jak coś będa potrzebowali naprawić.

    Jeżeli tepsa się z właścicielem gruntu nie dogadała to nie moga wejść, ale
    to jest ich zmartwienie a nie człowieka, który płaci za usługę.

    vertret

  • 6. Data: 2004-10-06 12:09:10
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 6 paź o godzinie 12:22, na pl.soc.prawo, VERTRET napisał(a):

    > :)))
    > To weż tą skrzynkę do siebie do domu i daj klucz serwisantom z tepsy, żeby
    > sobie mogli wchodzić w każdej chwili, jak coś będa potrzebowali naprawić.

    Chyba teraz Sebol nie ma co powiedzieć :D

    > Jeżeli tepsa się z właścicielem gruntu nie dogadała to nie moga wejść, ale
    > to jest ich zmartwienie a nie człowieka, który płaci za usługę.

    Dokładnie o to chodzi. Jakiś operator, w tym przypadku TP S.A. zrobiła
    sobie 'samowolę budowlaną' i teraz ma problem :D
    I dobrze jej tak!

    --
    Herbi
    06-10-2004 14:09:07

  • 7. Data: 2004-10-06 16:49:00
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ck0a3d$gqo$1@news.onet.pl>, Sebol wrote:
    > Dnia Wed, 06 Oct 2004 09:56:27 +0200, Czarek Gorzeński naskrobał(a):

    > ROFL po prostu olewają cię i wymyślają głupoty.

    Jakiś rok temu była sprawa, gdzieś na obrzeżach W-wy, że
    uległy uszkodzeniu kable tepsy prowadzone przez czyjąś działkę.
    Podejrzenia były, że właściciel celowo je uszkodził, bo wcześniej
    szarpał się z tepsą o opłatę za dzierżawę. Kable były zepsute, cała Wesoła
    (czy coś innego) została odcięta, a właściciel nie wpuszczał obcych,
    czyli tepsy na swoją własność.
    Więc i w tym wypadku, jeśli tepsa nie dogadała się z właścicielem, a
    po prostu wlazła i postawił skrzynkę, to z jakiej racji właściciel ma
    tepsiarzy wpuszczać do siebie?

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 8. Data: 2004-10-06 18:34:07
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Więc i w tym wypadku, jeśli tepsa nie dogadała się z właścicielem, a
    > po prostu wlazła i postawił skrzynkę, to z jakiej racji właściciel ma
    > tepsiarzy wpuszczać do siebie?

    Ciekawi mnie dlaczego wszyscy (vide Herbi, VERTRET i autorka powyższego)
    tak lubią przypieprzać się do telekomunikacji, nie mając bladego pojęcia
    o sprawie i nie wnosząc nic sensownego do dyskusji. Nie uznałem za ważne
    i nie pisałem o tym w pierwszym postingu, ale dodam, że kiedy TP S.A.
    stawiała swoją skrzynkę, to teren był nie tylko nieogrodzony, ale też
    miał innego właściciela. I teraz szanowni odpowiedzcie, jak TP S.A.
    miała dogadać się z aktualnym właścicielem przed postawieniem skrzynki,
    skoro kiedy stawiała skrzynkę właścicielem był kto inny i z nim zapewne
    TP S.A. się dogadała, bo problemów (fakt, że płotu też) nie było.
    Aktualny właściciel, ten który robi problemy i który ostatnio kupił
    działkę, kupił ją już ze stojącą skrynką TP S.A. Całkiem możliwe nawet,
    że wcześniej TP S.A. nie wiedziała o sprawie, bo o ile mi wiadomo, nie
    mają obowiązku monitorowania swoich skrzynek, i chyba nie muszą ich
    codziennie odwiedzać sprawdzając istnienie bądź brak płotu.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 9. Data: 2004-10-07 00:57:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c...@C...Gorzenski.private>, Czarek Gorzeński wrote:
> [...]
    > skoro kiedy stawiała skrzynkę właścicielem był kto inny i z nim zapewne
    > TP S.A. się dogadała, bo problemów (fakt, że płotu też) nie było.

    Tak na mój nieprawniczy rozum, to powinna była za pierwszego właściciela
    wykupic ten kawałek ziemi pod skrzynką a potem doprowadzić do ustanowienia
    odpowiedniej służebnosci. Albo też podpisać umowę z pierwszym właścicielem
    gwarantujacą odpowiednie prawa dostepu i regulujacą także tego typu rzeczy jak
    konsekwencje wynikające ze zbycia działki. W każdym razie MZ jest to ewidentne
    zaniedbanie TPSA.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-10-07 06:03:09
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    > skoro kiedy stawiała skrzynkę właścicielem był kto inny i z nim zapewne
    > TP S.A. się dogadała, bo problemów (fakt, że płotu też) nie było

    A co to kogo obchodzi?
    Sprawe sie zalatwia do konca, a nie po amatorsku.
    Jak kupisz ogródek działkowy, którego poprzedni właściciel dostał flaszke
    od sąsiada, aby ten mógł wozić taczką gnój na skróty, to też zaakceptujesz
    to i jeszcze mu klucz od bramki dasz?

    vertret