  • 1. Data: 2004-10-06 08:36:44
    Temat: ZUS - odpowiedzial na pismo po 4 miesiacach - moze tak?
    Od: "Andrzej m." <k...@o...pl>

    Witam wszystkich,
    Nie zgodzilem sie z decyzja urzednika ZUS, zlozylem pismo do
    naczelnika w ktorym opisalem dlaczego sie nie zgadzam itd. Oczywiscie mam
    kopie pisma z data potwierdzajaca zlozenie. Wczoraj dostalem odpowiedz - po
    4 miesacach - na moja niekorzysc, z nakazem uregulowania mojej sytuacji w
    terminie 7 dni.
    Pytanie, czy w zwiazku z tym ze ZUS spoznil sie z odpowiedzia jakies 3
    miesiace (dowiadywalem sie w ZUS'ie, ze maja ustawowo 30 dni na odpowiedz):
    - moge uznac ze moja skarga zostala juz zaakceptowana i uprawomocnila sie
    (to bylo by piekne, choc w to nie wierze)
    - groza ZUS'owi jakiekolwiek sankcje
    - czy termin 7 dni jaki mi dali na uregulowanie jest ostateczny, czy moge go
    wdluzyc w jakikolwiek sposob (np. zlozeniem pisma w ktorym prosilbym o
    szczegolowe wyjasnienia itp.)

    Pozdrawiam
    Andrzej.

  • 2. Data: 2004-10-06 18:46:01
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej m." <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    po
    > 4 miesacach - na moja niekorzysc, z nakazem uregulowania mojej sytuacji w

    nie maksymalny termin na załatwienie sprawy to w zusie 2 miesiące
    możesz złożyć skargę ale co uzyskasz
    możesz zawalczyć żeby ci nie naliczyli odsetek za okres opóźnienia

> [...]
    > - moge uznac ze moja skarga zostala juz zaakceptowana i uprawomocnila sie
    > (to bylo by piekne, choc w to nie wierze)

    w życiu stary.....
    chyba że był to tryb odwoławczy

> [...]
    go
    > wdluzyc w jakikolwiek sposob (np. zlozeniem pisma w ktorym prosilbym o

    w sprawie skargi zadzwoń do jednstki nadrzędnej do Oddziału ZUS

    jeżeli była to sprawa egzekucyjna (dostałeś upomnienie z wezwaniem do
    zapłaty) to możesz wystosować skargę na czynności egzekucyjne do Izby
    Skarbowej

  • 3. Data: 2004-10-07 07:42:05
    Od: "Andrzej m." <k...@o...pl>

    "pablio" <p...@p...wp.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > jeżeli była to sprawa egzekucyjna (dostałeś upomnienie z wezwaniem do
    > zapłaty) to możesz wystosować skargę na czynności egzekucyjne do Izby

    Dzieki za odpowiedz, bede eskalowal :). W tym calym zamieszaniu najbardziej
    denerwujace jest to, ze w tej sprawie bylem juz kiedys wzywany
    (telefonicznie) - wtedy przyznano mi racje - oczywiscie musialem przedstawic
    wydrukowane przepisy z stron ZUS'u, bo kochane panie urzedniczki same nie
    przeczytaly ich uprzednio. Teraz po 8 miesiacach dostale pismo ktore tak
    naprawde dotyczy tego samego problemu, tym razem jednak ZUS powoluje sie na
    ustawe. Wczoraj wydrukowalem sobie ustawe i upewnilem sie ze te pacany nie
    maja racij, szlag mnie trafil, bo tym razem pismo dostalem od jakiegos wice
    dyrektora jakiegos tam dzialu. Bede walczyl :-).

    Pozostalo jeszcze jedno pytanie, czy musze stosowac sie do zalecen ZUS'u
    pomimo zlozenia odwolania od decyzji?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2004-10-07 17:08:18
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > Pozostalo jeszcze jedno pytanie, czy musze stosowac sie do zalecen
    ZUS'u
    > pomimo zlozenia odwolania od decyzji?

    nie, do póki decyzja jest nieprawomocna - nie zakończyło się postępowanie
    odwoławcze- nic nie mogą zrobić

  • 5. Data: 2004-10-08 08:08:10
    Od: "Andrzej m." <k...@o...pl>

    > ZUS'u
    > >

    > nie, do póki decyzja jest nieprawomocna - nie zakończyło się postępowanie
    > odwoławcze- nic nie mogą zrobić

    Wielkie dzieki
    Pozdrawiam.
    Andrzej.