    From: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: bledne kolo z kupnem mieszkania
    Date: Wed, 6 Oct 2004 11:00:37 +0200

    Witam,
    Jak to jest:
    żeby wziąc w banku kredyt na mieszkanie, to trzeba dostarczyć najpierw w
    zębach umowę przedwstępną aby bank uruchomił procedurę i ostatecznie się
    określił czy kredytu udzieli czy nie. A w umowie przedwstępnej jest zawsze
    zapis, że w razie rezwania umowy strona płaci karę w wys. np. 5% wartości
    mieszkania.

    A więc zobowiązuję się w umowie przedwstępnej do kupienia mieszkania pod
    rygorem zapłacenia kary za zerwanie umowy a przecież decyzja banku czy
    kredytu udzieli czy nie jest ode mnie niezależna a decyzji bank nie podejmie
    dopóki nie ma umowy przedwstępnej. Bank odmawia kredytu a ja z nieswojej
    winy muszę zapłacić karę (albo stracić kaucję).

    Może to głupie, ale czy jest sens pozwania banku o odszkodowanie w przypadku
    gdy ten odmówi udzielenia kredytu? Bo w sumie ja zrywam umowę przedwstępną
    nie dlatego że nie chcę mieszkania kupić tylko dlatego że bank nie dał mi
    kredytu bo ma takie głupie zasady że aby podjąć ostateczną decyzję musi mieć
    najpierw umowę przedwstępną (tak jakby to coś zmieniało w badaniu zdolności
    kredytowej).

    Adam Iganowicz