  • 1. Data: 2004-10-06 06:19:33
    Temat: Belkowe od lokat
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    napiszczie mi prosze (pytalem na podatkach i prawie i nic :( ) czy tak
    moze postapic bank :
    Lokata zawarta na 12 miesiecy od ktorej odsetki sa mozliwe do wybrania
    po 3 miesiacach. I tak po 7 miesiacach pobrane sa odsetki za 6 miesicy
    np. w wysokosci 20 od ktorych naliczono podatek w wysokosci 4=2x2(dla
    latwosci analizy przyjalem 20% a nie 19%)czyli otrzymalem 16 zl.
    W przypadku zerwania lokaty bank potraca mi to co zabralem w wysokosci
    20 czyli de facto powinien mi oddac 4 zl nienależnie pobranego podatku.
    bank twierdzi ze zwrot sie nalezy ale ..... od Urzedu Skarbowego !! i
    tam musze dochodzić zwrotu 4 zl.
    Czy ktos moglby mi pomóc jak to jest ze wskazaniem na akty prawne do
    tego bo nie rozumiem dlaczego nie moge rozliczyc mi tego przeciez nie
    otrzymalem tych odsetek.

    dzieki VG

  • 2. Data: 2004-10-06 07:57:11
    Temat: Re: Belkowe od lokat
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Van Gogush napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > Czy ktos moglby mi pomóc jak to jest ze wskazaniem na akty prawne do
    > tego bo nie rozumiem dlaczego nie moge rozliczyc mi tego przeciez nie

    Bank ma całkiem rację. Tylko podatnik może zwrócić się o zwrot podatku
    nadpłaconego (poadtku który został odprowadzony niesłusznie do Urzędu
    Skarbowego).

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-10-11 07:35:46
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Bank ma całkiem rację. Tylko podatnik może zwrócić się o zwrot podatku
    > nadpłaconego (poadtku który został odprowadzony niesłusznie do Urzędu

    No i nieprawda :

    art.41b ustawy o podatku dochodowym osób fizycznych - to płatnik jakim
    jest bank jest zobowiązany do rozliczenia nadpłat.

    Pozdr

  • 4. Data: 2004-10-11 07:51:46
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Van Gogush napisał(a) w wiadomości

    > No i nieprawda :
    >
    > art.41b ustawy o podatku dochodowym osób fizycznych - to płatnik jakim
    > jest bank jest zobowiązany do rozliczenia nadpłat.

    Prawda, prawda.
    Przepis art. 41b nie dotyczy banku pobierającego "belkowe" - przynamniej według
    wersji ustawy jaką ja mam. Dotyczy tylko wybranych płatników, wskazanych w tym
    przepisie.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-10-11 14:05:35
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    Dotyczy tylko wybranych płatników, wskazanych w tym
    > przepisie.

    Tiaaaa .... no coz , wyglada ze masz racje

    VG