  • 541. Data: 2022-01-25 01:01:07
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Znaczy co? Masz respiratory i nie przyjmujesz pacjentów - niech
    > zdychają? Nie wydaje mi się. Zapewne prawda była prostsza. Może i nawet

    Akurat przy tej ekipie to dlaczego nie? Przecież może i zachorować pies
    żony kota prezesa i co wtedy? No ale nawet bez psa żony, to jakieś
    rezerwy być powinny właśnie na wypadek sytuacji gdzie wszystkie szpitale
    mają już 100% obłożenie.

    > respiratory na stanie mieli. Tylko nierozpakowane i bez personelu. Tak
    > czy inaczej kłamamli nawet jak było widać czarno na białym że kłamią.
    >
    > No własnie - to ogólnoświatowe szaleństwo.

    Właśnie czytam, że Niemcy też już jedna dawka = niezaszczepiony = niśt
    kowiden rajzepas.

    > Problem w tym, że to wszystko artykuły "popularnonaukowe" na ogół bez
    > daty ani autora;) No a jak się jakiś znajdzie z linkiem do poważengoe

    No ale jakie chcesz odnosniki do pewnie dość podstawowych rzeczy? :) To
    nie sarkarzm jakby co :)

    > (jeszcze preprinta) to okazuje się że skuteczność jest "little" i badana
    > na podstawie... miana przeciwciał. Czyli nie było to żadne poważne
    > badanie i nie ma z niego żadnych poważnych danych. Poważnie - spróbuj
    > znaleźć konkretne dane jaka jest skuteczność szczepionki przeciw
    > zakażeniu omikronem. Nie mówię już o dwóch dawkach. Kwiat znalazł jakieś
    > jedno gdzie okazało się, ze badają po dwóch dawkach... ale 28 dni od
    > drugiej;)

    A co w tym złego, że po 28 dniach?
    A na omikron to chyba za wcześnie na takie badania? spłodzenie publikacji
    to min. z pół roku.

    > No ale dane tego nie potwierdzają - odsetek zaszczepionych wśród
    > zakażonych jest większy niż odsetek zaszczepionych w społeczeństwie.

    Jak ci zaszczepieni mają wiekszy kontakt z patogenem? A pewnie mają bo
    są zaszepieni, plus różne społeczne uwarunkowania o których było
    gdzieindziej. To się jednak kupy trzyma. Jest gdzieś jakieś badanie
    dotyczące profili społecznych vs stopień zaszczepienia?

    > I to coś jest o rzad wielkości (albo dwa) skuteczniejsze w ograniczaniu
    > współczynnika R. Narracja o paszportach covidowych się sypie tak, że jak
    > chwilę pomyśleć nie da się jej uratować.

    Może się i nie sypie biorac pod uwagę, że lata nie zrobisz, inwestycji
    na służbę zdrowia nie zwiększysz. A jeszcze przy tak znaczącej frakcji
    osób niezaszczepionych jaka jest w Polsce paszporty wydają sie tez być
    uzasadnione jako narzędzie ochrony infrastruktury. Bo owszem, możemy
    dyskutowac, że szczepienie nie uchroni przed zakażeniem/zarażeniem, ale
    przed hospitalizacją przeciez już tak. Więc niech siedzą w domu a nie
    łażą bo jeszcze coś złapią a po nich w przeciwieństwie do zaszczepionych
    to nie spłynie.

    --
    Marcin

  • 542. Data: 2022-01-25 03:12:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-24, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:
    > W dniu 22.01.2022 o 04:56, Marcin Debowski napisa:

    > Jeśli szczepionka chroni przed zarażeniem sie i roznoszeniem. Nie
    > chroni, zatem pomysły segregacyjne nie mają sensu, chyba, że neguje się
    > to i twierdzi się, że szczepienia chronią przed zachorowaniem i
    > roznoszeniem.

    Znacząco chocby zmniejsza ryzyko hospitalizacji a infrastruktura w
    Polsce jest dawno przeciążona. Wszystko od wielu miesięcy kręci się
    wokół duszących się kowidowo ludzi, a inne choroby w tym czasie nie
    zniknęły.

    > ale ciężka kropla opada szybciej, natomiast lżejsza jeszcze przez jakiś
    > czas się unosi, więc łatwiej się z nią zetknąć. No chyba, że osoba
    > mająca się zarazić leży na ziemi.

    No taka kilogramowa to pewnie, ale nie taka 5um, czy nawet 50um.

    --
    Marcin

  • 543. Data: 2022-01-25 03:15:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-24, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > z nowej odmiany wirusa oraz z tego, że więcej osób stara się leczyć
    > prywatnie (bo często ten sam lekarz na NFZ nie potrafi leczyć, a
    > prywatnie już tak)? Teraz więcej osób przechodzi łagodniej nie zależnie
    > od statusu szczepienia. Jeśli upierasz się, że u nas jest większa

    Coś na popracie tej tezy proposzę, tzn. że przchodzi łagodnie bez
    względy na status zaszczepienia. Sam widzę w statystykach i innych
    publikacjach, że OIMY to raczej kluby niezaszczepionych.

    > umieralność, to sprawdź ile osób zaszczepionych umiera i porównaj to z
    > innymi krajami (umierającymi na C19 - wszystkimi) - wtedy mamy 2 możliwe
    > przyczyny, albo u nas coś nie tak jest z opieką zdrowotną, albo coś nie
    > tak z klasyfikacją zmarłych na C19.

    Pewnie wszystko do kupy, ale że szczepienia chronią tu przed ciężkim
    przebiegiem to naprawdę ciężko negować.

    --
    Marcin

  • 544. Data: 2022-01-25 06:13:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 00:29, Kviat pisze:

    > Nie uważam, że jedynym normalnym językiem jest taki, który ty znasz.

    Natomiast generalnie angielski jest uznawany za międzynarodowy, więc jak
    jakieś solidne badania na temat są to w angielskim powinny się bez
    problemu znaleźć.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 545. Data: 2022-01-25 06:26:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > żony kota prezesa i co wtedy? No ale nawet bez psa żony, to jakieś
    > rezerwy być powinny właśnie na wypadek sytuacji gdzie wszystkie szpitale

    To by sobie nierejestrowane zostawili.

    > No ale jakie chcesz odnosniki do pewnie dość podstawowych rzeczy? :) To
    > nie sarkarzm jakby co :)

    Normalnie - jak się robi arty per review to jest tam abstract, dejta,
    metodyka badan, autor i data. A nie "według ekspertów szczepionka
    zapewnia zanczącą ochronę dla nowywch wariantów" podpisaco "sec/asa" bez
    daty.

    > A co w tym złego, że po 28 dniach?

    W tym, że "ważność" szczepionki jest 1 rok, a "wytrzymać" musi 5
    miesięcy. Po prostu 28 dni jest nie reprezentatywne, skoro wiadomo że
    znacznie spada z casem a busterka nawet jakbyś brał taśmowo to możesz
    dopiero po 5 miesiącach.

    > A na omikron to chyba za wcześnie na takie badania? spłodzenie publikacji
    > to min. z pół roku.

    Może i za wcześnie, ale kwiatek sypie takimi artykułami jak z rękawa;)
    Nie zastanawia cię to?

    > Jak ci zaszczepieni mają wiekszy kontakt z patogenem? A pewnie mają bo
    > są zaszepieni, plus różne społeczne uwarunkowania o których było
    > gdzieindziej.

    Pisałem o tym jako potencjalnym wyjasnieniu. Ale tak czy inaczej per
    saldo wynika że nie działa w zakresie zapobiegania zakażeniom i
    chorobie. Zresztą wygląda na to że za chwilę wsyscy przejdą omicrona
    niezależnie od szczepień.

    > To się jednak kupy trzyma. Jest gdzieś jakieś badanie
    > dotyczące profili społecznych vs stopień zaszczepienia?

    Nie sądzę, żeby było, ale masz rację kupy się trzyma. tylko oznacza, że
    skutecznośc szczepionki w zakresie zapobiegania chorobie jest tak niska,
    że "społecznie" pomijalna.

> [...]
    > przed hospitalizacją przeciez już tak. Więc niech siedzą w domu a nie
    > łażą bo jeszcze coś złapią a po nich w przeciwieństwie do zaszczepionych

    No ale to zmienia narrację z "chronimy resztę społeczeństwa" na
    spierdoliliśmy to teraz pozbawiamy praw człowieka część społeczeństwa
    dla jego dobra. Od tego jest instytucja stanu wyjątkowego albo po
    prostu... obowiązkowych szczepień.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 546. Data: 2022-01-25 06:30:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Polsce jest dawno przeciążona. Wszystko od wielu miesięcy kręci się
    > wokół duszących się kowidowo ludzi, a inne choroby w tym czasie nie

    E tam. Rząd twierdzi, że jest dobpsze
    https://pbs.twimg.com/media/FHrjqh-X0AEb5g-?format=j
    pg&name=4096x4096

    > No taka kilogramowa to pewnie, ale nie taka 5um, czy nawet 50um.

    Gdzieś ostatnio czytałem poważnie wyglądające opracowanie, gdzie pisali,
    że krople są statystycznie nieistotne i liczy się areozol. Co ciekawe
    opracowanie nowe ale ani słowa o maskach;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 547. Data: 2022-01-25 06:33:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 23:33, n...@o...pl pisze:

    > Miarą skuteczności szczepionki jest ilość wytworzonych przeciwciał po
    > szczepieniu.

    To jedna z metod powiedzmy "pośrednich" - miarą jest zapobieganie chorobie.

    > A jak wychodzi z badań?

    No właśnie nie można specjalnie znaleźć badań z podanym zapobieganiem
    przeciw omicron. Wszędzie przeciw ciężkiemu przebiegowi i
    hospitalizacja. Jeśli gdzieś już coś piszą o samy zapobieganiu to
    słownie - little, znacząco słabiej, wciąż widocznie itp. Procenty ciężko
    znaleźć, natomiast dane o zakażeniach pokazuję że w praktyce nie działa
    wcale (choć tam inne czynniki również mogą wpływać).

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 548. Data: 2022-01-25 06:35:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 23:35, n...@o...pl pisze:

    > Jaki?

    Widać zabory - a dokładniej demoludy.

    > Musiałem zmanipulować w twoim stylu, aby wyszła bzdura. Tobie też dobrze idzie.

    Nie ja zacząłem.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 549. Data: 2022-01-25 08:21:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25.01.2022 o 03:12, Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > Polsce jest dawno przeciążona. Wszystko od wielu miesięcy kręci się
    > wokół duszących się kowidowo ludzi, a inne choroby w tym czasie nie

    Możliwe, że tak jest (się okaże w najbliższym czasie, ale nieważne,
    nawet załóżmy, że tak jest), dalej - wprowadzenie certyfikatów ma
    jedynie sens, gdy zmniejsza to rozprzestrzenianie się wirusa, czyli gdy
    szczepionka hamuje transmisję. Więc próba wprowadzenia wymagania takich
    certyfikatów jest albo próbą zaprzeczenia właśnie tego, że jedynie
    zmniejsza ryzyko hospitalizacji, albo niebezpieczną i nieuzasadnioną
    próbą wprowadzania totalitaryzmu.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 550. Data: 2022-01-25 08:35:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25.01.2022 o 03:15, Marcin Debowski napisał:

    > Coś na popracie tej tezy proposzę, tzn. że przchodzi łagodnie bez
    > względy na status zaszczepienia. Sam widzę w statystykach i innych
    > publikacjach, że OIMY to raczej kluby niezaszczepionych.

    hmmm ogólne dane tak są podawane, ale jak się sprawdza w poszczególnych
    szpitalach, to zazwyczaj jest odwrotnie. Więc nie wiem. Ba ostatnio był
    jakiś skandal z Hamburgiem w tle, bo tam osoby o nieznanym statusie
    szczepienia, których było większość zakwalifikowano do niezaszczepionych
    (Niemcy nie maja wszystkich w bazie, na początku wydawano tylko
    papierowe certyfikaty bez jakiś tam wpisów).

    > Pewnie wszystko do kupy, ale że szczepienia chronią tu przed ciężkim
    > przebiegiem to naprawdę ciężko negować.

    Dlaczego? Jeśli okaże się, że nie działa, albo - jak słyszałem jedna
    teoria jest, że C19 to choroba 2 etapowa - pierwszy etap to rodzaj
    przeziębienia, a drugi etap to reakcja uczuleniowa na białko kolca przy
    normalnym zakażeniu powoduje problemy oddechowe, natomiast przy
    wprowadzeniu do krwi inne problemy - co mogłoby uzasadniać ilość
    ciężkich nopów. Czy jest to prawda? Nie wiem jest to jedna z hipotez
    jakiegoś naukowca, wymaga zbadania, na który zabrakło czasu. Widziałem
    też kilka innych uzasadnień. To o tyle ma sens, że rzeczywiście osoby
    odczulające się, zazwyczaj chorują bardzo łagodnie, przechodząc co
    najwyżej pierwszą fazę - czyli kilkudniowe przeziębienie. Dodatkowo, to
    co ponad rok temu było zwalczane przez radę medyczną, czyli podawanie
    podczas choroby sterydów wziewnych, okazuje się skutecznym sposobem
    leczenia. Teraz już to jest stosowane - przynajmniej podczas
    hospitalizacji. Rok temu podawali to lekarze prywatnie, bo NFZ zakazywał.

    --
    http://zrzeda.pl