  • 461. Data: 2022-01-22 22:24:53
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Katar, temp 37,3, zawalone zatoki. Szczepiony? Tak dwa razy (wtedy
    > jeszcze za wcześnie na 3). Ok - to dużo pić, nie łazić, ibuprom zatoki
    > albo jakiś inny jak pan woli i l4 w sumie tydzień. I sugeruję zapisać
    > się na stronie na test. Obowiązkowy? Nie, my nie wystawiamy skierowań,
    > tylko ci co z NFZ, więc zależy od pana.

    A, prywatnie to można dostać na tydzień...

    > Nie. To co zostawiłem to bzdura. W zasadzie to powinno być pewnym
    > kandydatem do biologicznej bzdury roku, bo nie jesteś pierwszy.

    Widocznie masz nowatorską definicję zarażenia.

  • 462. Data: 2022-01-22 22:26:48
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > szczepionka nie działa już
    > przeciw zakażeniu i transmisji

    Wcale nie działa?

  • 463. Data: 2022-01-23 03:46:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zapewne, bo trzeba jakoś wyjaśnic zjawisko ujemnej skuteczności;)

    Jakoś wyjaśnić się da. Inny potencjalny czynnik, to przynależność do
    różnych grup społecznych. Omikrona prędzej złapią zaszczepieni
    przedstawicie klasy średniej, niż niezaszczepieni mieszkańcy
    postpegeerowskich gmin. Przykład. Nie wiem jak wygląda ten profil w PL.

    > Ale skąd wiadomo, że bezobjawowe? To by dawało o ile się nie mylę 84
    > przypadki objawowe. Może masz na myśli hospitalizacje?

    Masz rację. Nie doczytałem. Bezobjawowe i z łagodnym przebiegiem. Z tym,
    że nie wiem co to ten przebieg łagodny. Pewnie bez hospitalizacji.

    Nb. czytałem wczoraj art. że dzieci poniżej 12 roku życia zaczynają być
    tu dominującą grupą podlegającą hospitalizacji i to nie tylko z powodu
    kowida, ale też innych infekcji dróg oddechowych. Tego ostatniego nie do
    końca rozumiem. To jest jedyna większa grupa osób, która nie jest
    jeszcze zaszczepiona - szczepienia ruszyły dopiero pod koniec grudnia.

> [...]
    > "na covid" 80k. Z tego wynika, że te drugie 80k to właśnie skutki
    > lokdałnów, braku opieki, samobójst, lub po prostu braku chęci do życia w
    > tym burdelu - wyobraź sobie że masz 80 lat, wiesz że to już ostatnie
    > lata twojego życia i ktoś każe ci siedzieć w domu i ograniczyć spotkania
    > ze znajomymi na "jeszcze dwa tygodnie" od dwóch lat. A wiele jeszcze
    > przed nami, bo nowotwory dopiero startują ze zniwami. Już wychodzi że
    > lekarstwo wydaje się gorsze od choroby. Dodatkowo z tych 80k co "na
    > kowid" jakieś 60k będzie z powodu "chorób współistniejących.

    To już dawno budziło wątpliwości.

    > No i właśnie się zastanawiam - jak odpierolimy podobną szopkę z powodu
    > koronawirusa od przeziębienia (testy, zamykanie służby zdrowia, oświaty,
    > lokdałny itd) tylko z powodu że na teście wyszło komyś że ma wirusa
    > przeziębienia to okaże się, że ilośc ofiar nie będzie wcale dramatycznie
    > mniejsza. Nie mówię że pandemia koronawirusa jest zmyślona, bo raczej
    > nikt nie odpierdoli globalnego szaleństwa ot tak sobie. Mówię, że możemy
    > przeoczyć jej koniec. Albo wręcz prawdopodobny jest wariant z seksmisji.

    Może nie wyjdzie dużo mniejsza, ale wyjdzie bez respiratorowej hekatomby.
    Tu jest problem bo przecież w sumie od tego się zaczęło.

    > Hmmm. U nas koło 2%. Na pewno masz dobre dane, bo wydaje mi się, że to
    > za duża różnica. Załóżmy optymistycznie, że szczepienie ma 100%
    > skuteczności przeciw zgonom. Rożnica w poziomie wyszczepienia 20%. W
    > pierwszym przybliżeniu o tyle też powinny się różnic statytyki zgonów.
    > Pewnie można wymyślić mechanizmy płumaczące nawet 100% różnicę, ale nie
    > 2% vs 0,05%, jaki mechanizm związany ze szczepieniem miałby odpowiadać
    > za taką różnicę w zgonach jeśli z danych wynika że w zakresie zakażeń
    > nic się nie zmienia?

    Dobre dane. Te 0.05% częsciowo wynika to z tego, że ostatnie 30 dni nie
    było dużo zarażeń. Częsciowo, bo dostępność do służby zdrowia jest tu
    jednak dość dobra. Ale też np. przez pierwsze 1.5 roku pandemii tu było
    jakieś 60tys przypadków i tylko dwucyfrowa liczba zgodnów (w ogóle,
    nie dziennie). Średnia za cały okres pandemi to jakieś 0.3%.
    tinyurl.com/233ska39

    --
    Marcin

  • 464. Data: 2022-01-23 08:17:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2022 o 22:26, n...@o...pl pisze:

    > Wcale nie działa?

    Z danych publikowanych przez minsterstwo wynika że wcale.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 465. Data: 2022-01-23 08:37:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przedstawicie klasy średniej, niż niezaszczepieni mieszkańcy
    > postpegeerowskich gmin. Przykład. Nie wiem jak wygląda ten profil w PL.

    Czyli za tydzień czy dwa odsetek zaszczepionych wśród zakażonych spadnie
    - zobaczymy;)

    > Może nie wyjdzie dużo mniejsza, ale wyjdzie bez respiratorowej hekatomby.
    > Tu jest problem bo przecież w sumie od tego się zaczęło.

    Ale to się nie do końca spina - oficjalnie tych respiratorów nigdy nie
    brakowało. A karetki jeżdziły po kilkaset kilometrów. Już sam ten fakt
    powoduje że uważam, że władze kłamią - bo zostały przyłapane na
    kłamstwie i kłamały dalej, mimo że wszyscy kolejki karetek widzieli.
    Teraz widać czarno na białym, że szczepionki są nieskuteczne przeciw
    zakażeniom nowym wariantem i dalej jak ktoś głośno to powie to z niego
    szura robią a władza dalej całkiem oficjalnie mówi, że szczep się bo
    chroni.

    A i wczoraj widziałem wywiad z kraską, gdzie bez spiny wysypał się
    dziennikarzaowi pytającemu o skutecznośc paszportów kowidowych, skoro
    nie działaja: Motywacja paszportów kowidowych jest trochę inna - jak
    ktoś chce korzystać z wolności w strefie publicznej to niech się szczepi".

> [...]
    > jakieś 60tys przypadków i tylko dwucyfrowa liczba zgodnów (w ogóle,
    > nie dziennie). Średnia za cały okres pandemi to jakieś 0.3%.

    Czyli wychodzi z tego, że oprócz szczepień jest jakś inny czynnik
    wpływający na śmiertelność (i to chyba w sposób istotniejszy). Bo u nas
    cały czas jest w okolicach 2%.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 466. Data: 2022-01-23 08:51:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2022 o 22:24, n...@o...pl pisze:

    > A, prywatnie to można dostać na tydzień...

    No przecież piszę, że "klasa średnia" czyli według nowej definicji
    pozyżej 3k na rękę szczepi się znacznie częściej niż "elektorat pis". I
    oni jednak często mają abonamenty medyczne więc jak potrzebują l4 to
    zadzwonią i dostaną. I musieliby w takiej sytuacji na głowę upaść, żeby
    po tym jak dostali 4l dokonać samoaresztowania zgłaszając się na testy.
    Więc raczej będą niedoreprezentowani w oficjanlych danych/

    > Widocznie masz nowatorską definicję zarażenia.

    Dlaczego - Zakażenie, infekcja (z łac. infectio) - wtargnięcie do
    organizmu drobnoustrojów chorobotwórczych i ich następujące namnażanie
    się[1].

    A jaka jest twoja koncepcja? Kurwa już czwarty co pierdoli, że "żadna
    szczepionka nie zapobiega zakażeniom". Ja rozumiem, że nie każdy musi
    być prymusem z biologii, ale wtedy wystarczy sprawdzić w internetach.
    Skoro to się powtarza w wypowiedziach różnych osób - na pierwszy rzut
    oka inteligentnych, to zakładam ze sami na tak idiotyczny pomysł nie
    wpadliście, tylko ktoś takie głupoty w internetach rozpowszechnia w
    pseudonaukowych wysrywach, a wy powtarzacie. Od zawsze mechanizm
    działania szczepień polegał na zwalczaniu fazy namnażania się wirusa i
    od zawsze skuteczność szczepien określano właśnie badając jak
    szczepionie zapobiega zakażeniom. A ty jak się okazło, że w przypadku
    covida się zesrało to co i raz jeden z drugim wyskakuje, że "szczepienia
    nie chronią przed zakażeniaem" a co bardziej wierzący dodają, że jak
    ktoś twierdzi inaczej to kretyn, nieuk, antyszczep i na biologi
    wagarował. Ludzie...

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 467. Data: 2022-01-23 11:14:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.01.2022 o 08:51, Shrek pisze:

    > Dlaczego - Zakażenie, infekcja (z łac. infectio) - wtargnięcie do
    > organizmu drobnoustrojów chorobotwórczych i ich następujące namnażanie
    > się[1].

    A szczepienie nie działa, bo w magiczny sposób ogranicza ciężki
    przebieg, ogranicza hospitalizację i liczbę zgonów.
    Ogranicza nie dlatego, że działa, tylko dlatego, że nie działa.
    Cud.

    > A jaka jest twoja koncepcja? Kurwa już czwarty co pierdoli, że "żadna
    > szczepionka nie zapobiega zakażeniom".

    A jaka jest twoja koncepcja? Kurwa, kolejny co pierdoli, że szczepionka
    nie działa, ale działa, bo ogranicza ciężki przebieg i ilość zgonów.

    > Ja rozumiem, że nie każdy musi
    > być prymusem z biologii, ale wtedy wystarczy sprawdzić w internetach.

    I w tych internetach naukowcy twierdzą, że działa.

> [...]
    > działania szczepień polegał na zwalczaniu fazy namnażania się wirusa i
    > od zawsze skuteczność szczepien określano właśnie badając jak

    No i zwalcza. Dzięki temu masz łagodniejszy przebieg i mniejszą ilość
    zgonów. Bo chyba w cuda nie wierzysz?
    Jesteś na pierwszy rzut oka człowiekiem inteligentnym, to zakładam, że
    sam na tak idiotyczny pomysł, że szczepionka nie działa, ale działa nie
    wpadłeś, tylko ktoś takie głupoty w internetach rozpowszechnia w
    pseudonaukowych wysrywach. Od zawsze mechanizm działania szczepień
    polegał na zwalczaniu fazy namnażania się wirusa i od zawsze dzięki
    szczepieniom jest mniej lub bardziej łagodny, lub bezobjawowy przebieg,
    ograniczający hospitalizację i ilość zgonów.
    Dzięki szczepieniom ludzie przechodzą łagodniej, nie kaszlą, albo kaszlą
    mniej, nie smarkają, albo smarkają mniej i dzięki temu krócej roznoszą,
    bo... szczepionka pomaga w zwalczaniu wirusa.
    To proste.

> [...]
    > nie chronią przed zakażeniaem" a co bardziej wierzący dodają, że jak
    > ktoś twierdzi inaczej to kretyn, nieuk, antyszczep i na biologi

    I na logice też wagarował.
    Z tego, że ilość zakażeń wzrosła nijak nie wynika, że się zesrało i że
    szczepionki są nieskuteczne.

    Tu masz to wytłumaczone (cytaty specjalnie dla ciebie):
    https://konkret24.tvn24.pl/swiat,109/statystyki-z-au
    stralii-dowodza-ze-szczepionki-nie-dzialaja-wyjasnia
    my,1092607.html
    22.01.2022

    "Podobny przekaz krążył w sieci na temat Gibraltaru, o którym pisano, że
    "jest dewastującym dowodem na to, że poziom wyszczepienia nie ma
    większego wpływu na rozwój pandemii". Wyjaśnialiśmy w Konkret24, na czym
    polegała manipulacja danymi bez kontekstu. W przypadku Australii jest
    podobnie."
    "Wpis, który stał się podstawą do tekstu w wymienionym wyżej serwisie,
    brzmi: "Australijska strategia ZeroCovid (zawracanie kijem Wisły) nie
    przyniosła spodziewanych rezultatów. Wczoraj odnotowano rekordową liczbę
    128 tys. zakażeń i ok. 50 zgonów. W Australii zaszczepione jest 92 proc.
    populacji powyżej 16 roku życia. Czy ktoś zna szczepionkę, po podaniu
    której poziom infekcji wzrósł 100x"? (pisownia oryginalna). Do posta
    dołączono wykres ze statystykami zakażeń COVID-19 w Australii. Widać na
    nim gwałtowny przyrost zakażeń w ostatnich dniach i dane o ponad 128
    tys. zakażeń 13 stycznia."

    (brzmi znajomo?)

    "Wyśmiewa wypowiedź wirusologa, prof. Krzysztofa Pyrcia, który w
    październiku 2021 roku przekonywał, że niska liczba notowanych zgonów
    jest dowodem na skuteczność szczepień. "Nie wiemy, co powiedziałby
    teraz, gdy również notujemy rekordy zgonów" - kpi autor tekstu."

    "Co się zgadza? Liczby
    Cytowane w artykule i na Twitterze statystyki zakażeń i zgonów z
    początku stycznia są prawdziwe."

    "Szczepionki przeciwko COVID-19 stosowane w Australii i te dostępne na
    europejskim rynku są skuteczne - w dużym stopniu chronią przed ciężkim
    przebiegiem COVID-19 i hospitalizacją. Jednak już w grudniu 2021 roku
    brytyjscy naukowcy informowali, że dwie dawki szczepionki nie wystarczą,
    by uniknąć zakażenia omikronem i konieczne jest szczepienie dawkami
    przypominającymi. 21 stycznia amerykańskie Centra Kontroli i
    Zapobiegania Chorobom (CDC) potwierdziły te ustalenia. Nowe raporty CDC
    opierają się na informacjach dotyczących wizyt zakażonych osób w
    szpitalach i będących na ostrym dyżurze między sierpniem ub.r. a 5
    stycznia roku bieżącego. Podczas fali zakażeń związanych z wariantem
    delta skuteczność w zapobieganiu hospitalizacji wyniosła 94 proc., zaś w
    okresie dominacji omikronu - 90 proc.

    Biorąc pod uwagę osoby, które przyjęły dwie dawki szczepionki, dane
    pokazują 81-procentową skuteczność przeciwko omikronowi w okresie do
    sześciu miesięcy od drugiej dawki i 57-procentową po sześciu miesiącach.
    Inny z raportów podaje, że ryzyko hospitalizacji dla niezaszczepionych
    seniorów jest 49-krotnie większe niż w przypadku tych, którzy otrzymali
    trzy dawki."

    "Tymczasem w Australii znacząca część populacji wciąż nie przyjęła
    trzeciej dawki szczepionki. Według danych australijskiego ministerstwa
    zdrowia z 20 stycznia przyjęło ją 6 063 134 mieszkańców powyżej 18. roku
    życia. Statystyki z czerwca 2021 roku pokazują, że w Australii jest 20,1
    mln ludzi w tym wieku. Chronieni dawką przypominającą stanowią zatem
    30,2 proc."

    "Tak więc z liczb - nawet jeśli są prawdziwe - pokazanych bez kontekstu
    sytuacyjnego i odpowiednich porównań, łatwo wyciągać mylne wnioski."

    Tu masz kolejny przykład jak działa szurstwo:
    https://konkret24.tvn24.pl/swiat,109/wirus-zaraza-gl
    ownie-osoby-zaszczepione-jak-zmanipulowano-wypowiedz
    -ekspertki,1092555.html

    "Profesor Anna Teresa Palamara jest kierownikiem wydziału chorób
    zakaźnych w Istituto Superiore di Sanita. To centrum badań, kontroli i
    doradztwa w zakresie zdrowia publicznego podlegające włoskiemu
    ministerstwu zdrowia. 13 stycznia w "TG5", programie informacyjnym
    stacji Canale 5, wyemitowano wywiad z Palamarą o bieżącej sytuacji
    epidemicznej. Nagranie jest dostępne na stronach stacji."
    "Dziennikarz, rozpoczynając rozmowę z prof. Palamarą, pyta: "Wiele osób,
    które mają pozytywny wynik dla wariantu omikron, jest bezobjawowych, ma
    bardzo mało symptomów. Dlaczego tak się dzieje? Co to oznacza?". Później
    przedstawia ekspertkę i zadaje jej pytanie: "Wielu pozytywnych pacjentów
    jest bezobjawowych, mają co najwyżej objawy przeziębienia lub małej
    grypy. Co to znaczy, co się dzieje?". To ostatnie pytanie słychać na
    nagraniu rozsyłanym w mediach społecznościowych.

    Oto cała odpowiedź profesor Palamery: "Istnieją w zasadzie dwa powody,
    dla których tak się dzieje. Pierwszym powodem jest to, że szczególnie we
    Włoszech i innych krajach europejskich wariant ten dotyka głównie ludzi,
    którzy zostali zaszczepieni, a zwłaszcza tych, którzy zostali
    zaszczepieni trzecią dawką. A to w rzeczywistości stanowi barierę dla
    poważnej choroby i musimy o tym pamiętać. Drugim powodem jest to, że
    wariant ten zawsze preferuje górne drogi oddechowe, dlatego łatwiej
    rozprzestrzenia się w górnych drogach oddechowych, a mniej łatwo dociera
    do dolnych dróg oddechowych".

    W rozsyłanym w sieci fragmencie słychać tylko pierwsze dwa zdania
    odpowiedzi. O tym, że objawy zakażenia są słabe, bo trzecia dawka
    "stanowi barierę dla poważnej choroby" internauci już się nie dowiadują."

    Wyciągnij wnioski.

    https://tvn24.pl/swiat/szczepionki-na-koronawiursa-a
    -wariant-omikron-ema-wstepne-badania-potwierdzaja-sk
    utecznosc-5556448

    https://fullfact.org/health/january-2022-expose-vacc
    inated-covid/

    "The UKHSA says: "In the context of very high vaccine coverage in the
    population, even with a highly effective vaccine, it is expected that a
    large proportion of cases, hospitalisations and deaths would occur in
    vaccinated individuals, simply because a larger proportion of the
    population are vaccinated than unvaccinated and no vaccine is 100%
    effective."

    https://www.sciencemediacentre.org/expert-reaction-t
    o-ukhsa-updated-report-on-omicron-hospitalisation-an
    d-vaccine-effectiveness-analysis/

    "Prof Penny Ward, Independent Pharmaceutical Physician, and Visiting
    Professor in Pharmaceutical Medicine at King's College London, said:

    "Today sees an updated report on vaccine induced protection against
    symptomatic illness and hospitalisation following infection with the
    omicron variant using data available up to 29 December 2021.
    Unsurprisingly, given the high level of vaccination in the UK
    population, at this point, 3/4 of the patients admitted to hospital have
    received at least one dose of vaccine. However, the level of protection
    against both symptomatic illness and need for hospital care if infected
    varies according to the completion of and duration since completion of a
    primary course of vaccine. As already reported, protection against
    symptomatic disease is lower following infection with the omicron than
    the delta variant, with protection against symptomatic illness after
    omicron variant infection being almost completely lost 6 months
    following completion of a primary course with any vaccine type, but
    restored to 60% or higher within 2 weeks of receipt of a booster shot.
    Fortunately, despite reduced protection from symptomatic illness,
    completion of a primary vaccine course in the previous 6 months confers
    72% protection from hospitalisation following omicron variant infection,
    rising to 88% within 2 weeks following receipt of a booster shot.

    "As the main reason for vaccination is to protect against severe illness
    requiring hospitalisation, everyone not yet vaccinated or that has not
    completed their primary course would be well advised to come forward for
    vaccination, while those fully vaccinated should come forward for their
    booster shot.

    "The current dataset does not permit an assessment of the severity of
    illness among those hospitalised following infection with the omicron
    variant and we will need to wait until later in the New Year for this
    additional data, which, alongside case hospitalisation rate, will be
    critical to healthcare service planning over the early months of 2022."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 468. Data: 2022-01-23 11:39:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 22.01.2022 o 20:47, Shrek pisze:

    > Dobra - dawaj te dane

    https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szc
    zepionka-na-covid-19,ochrona-przed-omikronem--duza-s
    kutecznosc-trzeciej-dawki--dlaczego-,artykul,6504114
    0.html

    "Kilka dni temu swoje badania opublikowała Brytyjska Agencja
    Bezpieczeństwa Zdrowotnego. Analiza, która opierała się na danych
    dotyczących 581 potwierdzonych przypadków infekcji wariantem Omikron,
    pokazała, że szczepionki AstraZeneki i Pfizer/BioNtech zapewniły
    "znacznie niższy poziom ochrony przed objawową infekcją w porównaniu z
    ochroną, jaką zapewniają przed wariantem Delta". Co jednak istotne,
    "wstępne dane wykazały, że skuteczność przeciwko nowemu wariantowi
    wydaje się znacznie wzrosnąć we wczesnym okresie po dawce
    przypominającej, zapewniając około 70-75 proc. ochrony przed objawową
    infekcją". Jednym słowem, ochrona, jaką zyskujemy po trzeciej dawce
    wydaje się być większa i bardziej trwała niż wcześniejsze."

    "Dlaczego trzecia zmienia tak wiele? Świetnie wyjaśnił to James
    Gallagher w artykule opublikowanym w serwisie BBC.
    Szczepienia przeciw COVID-19. Jak na organizm działają poszczególne dawki?

    Zacznijmy od najważniejszego: nasz układ odpornościowy, a konkretnie
    przeciwciała, wciąż uczą się, jak zwalczać SARS-CoV-2. Szczepionki zaś
    stwarzają im bezpieczne środowisko, w którym mogą doskonalić tę umiejętność.

    "Pierwsza dawka to nauka na poziomie szkoły podstawowej. Druga i trzecia
    dawka są porównywalne do wysłania układu odpornościowego do szkoły
    średniej, a następnie na uniwersytet, aby radykalnie pogłębić zdobyte
    umiejętności" - czytamy w BBC. "To nie tylko ciągłe powtarzanie wiedzy
    ze szkoły podstawowej". - Układowi odpornościowemu pozostaje bogatsza
    wiedza i lepsze zrozumienie wirusa - tłumaczy prof. Jonathan Ball,
    wirusolog z University of Nottingham. Naukowiec podkreśla, że dobrze
    wyszkolony układ immunologiczny jest "niezwykle trudnym i wrogim
    środowiskiem" dla wirusa i jego odmian.

    Jak już wspomnieliśmy, kluczową rolę odgrywają tu przeciwciała. "Są to
    lepkie białka, które przyczepiają się do koronawirusa. Przeciwciała
    neutralizujące mogą zakleić patogen, uniemożliwiając mu atakowanie
    twoich komórek. Inne pełnią rolę biologicznego odpowiednika migającego
    neonu z napisem >>zabij tego wirusa<<" - wyjaśnia BBC. Tymczasem seria
    badań laboratoryjnych i danych ze świata rzeczywistego wykazała, że
    przeciwciała neutralizujące, które zyskaliśmy po dwóch dawkach
    szczepionki przeciw COVID-19 były znacznie mniej skuteczne przeciwko
    superwariantowi Omikron. Konieczny okazał się więc "powrót do szkoły",
    czyli podanie kolejnej dawki."

    " Szczepienia przeciw COVID-19. Co daje nam trzecia dawka?

    Każda dawka szczepionki wyzwala kolejny etap ewolucji przeciwciał w
    układzie odpornościowym. W miarę upływu czasu są one lepiej dopasowane i
    stają się coraz bardziej zaawansowane w walce z patogenem. Jeśli zaś
    przeciwciała będą w stanie mocniej związać się z koronawirusem, mutacji
    Omikron trudniej będzie się z tego uwolnić. Nie zapominajmy też, że
    chociaż nowy wariant ma tak wiele mutacji (ok. 50), zawiera też elementy
    wspólne dla poprzednich wariantów. Nie jest więc zupełnie nowym tworem.

    Delta i Omikron. Naukowcy wskazują najważniejsze różnice

    Nie chodzi jednak tylko o jakość przeciwciał, ale również ich ilość -- ta
    zaś rośnie wraz z podaniem boostera szczepionki. Jednym słowem, każda
    dawka szczepionki (ale też każda infekcja) daje naszemu organizmowi
    więcej narzędzi do wytropienia patogenu.

    Na koniec cytujemy ważne słowa prof. Charlesa Banghama z Kliniki Chorób
    Zakaźnych Imperial College London. -
    Odporność na wirusa prawie nigdy nie jest absolutna - prawie zawsze
    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    można zostać ponownie zarażonym. Dążymy jednak do tego, by ponowne
    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    zakażenie było tak trywialne, że nie będziesz wiedział, że je masz lub
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    by było bardzo łagodne -- powiedział w BBC."
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 469. Data: 2022-01-23 12:17:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2022 o 11:39, Kviat pisze:

> [...]
    > wydaje się znacznie wzrosnąć we wczesnym okresie po dawce
    > przypominającej, zapewniając około 70-75 proc. ochrony przed objawową

    A od kiedy to liczycie "objawowe infekcje"? Zawsze było test pcr na
    plus, to zakażony i izolacja. Ponadto szczepionka była sprzedawana jako
    dwudawkowa, taka jest oficjalna definicja zaszczepionego pełną dawką,
    więc tego się trzymajmy - dwie dawki i negatywny pcr.

> [...]
    > dawka są porównywalne do wysłania układu odpornościowego do szkoły
    > średniej, a następnie na uniwersytet, aby radykalnie pogłębić zdobyte

    Przecież to jest bełkot - nawet nie naukowy a nie żadne dane. Jakie
    kurwa uniwersytety jak "program" cały czas ten sam:P

> [...]
    > chociaż nowy wariant ma tak wiele mutacji (ok. 50), zawiera też elementy
    > wspólne dla poprzednich wariantów. Nie jest więc zupełnie nowym tworem.

    Chłopie - przecież w tym nie ma ani jednego naukowego stwierdzenia. To
    są dane?

    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > by było bardzo łagodne -- powiedział w BBC."
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    I zecytowałeś mnóstwo tekstu, nie przytaczając ani jednej konretnej
    danej z jaką skutecznością szczepionka działa przeciw zakażeniu omikronem.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 470. Data: 2022-01-23 12:29:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2022 o 11:14, Kviat pisze:

    > A szczepienie nie działa, bo w magiczny sposób ogranicza ciężki
    > przebieg, ogranicza hospitalizację i liczbę zgonów.
    > Ogranicza nie dlatego, że działa, tylko dlatego, że nie działa.
    > Cud.

    Szczepionki (co do zasady) działają przeciw zakażeniom czy będziesz tym
    razem świadomi i z premedytacją bronił twierdzenia że "szczepionki nie