    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    <61dd8792$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <srk39k$deg$1@gioia.aioe.org>
    <61ded3a0$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <srmor1$13ie$1@gioia.aioe.org>
    <1e3y64i72r74q$.9gtqq7y3ydn3$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net> <a...@w...eu>
    <1...@4...net>
    <sxohwwq7cutl$.1leuzybv1sis8$.dlg@40tude.net>
    <VXmGJ.355677$onI5.285104@fx13.ams1>
    <61ea40ca$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <xuLGJ.154704$0Kl7.56789@fx11.ams1>
    <61ebb542$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <kXQGJ.481875$SVq5.387035@fx14.ams1>
    <61ebef77$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 23 Jan 2022 02:46:32 GMT

    On 2022-01-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zapewne, bo trzeba jakoś wyjaśnic zjawisko ujemnej skuteczności;)

    Jakoś wyjaśnić się da. Inny potencjalny czynnik, to przynależność do
    różnych grup społecznych. Omikrona prędzej złapią zaszczepieni
    przedstawicie klasy średniej, niż niezaszczepieni mieszkańcy
    postpegeerowskich gmin. Przykład. Nie wiem jak wygląda ten profil w PL.

    > Ale skąd wiadomo, że bezobjawowe? To by dawało o ile się nie mylę 84
    > przypadki objawowe. Może masz na myśli hospitalizacje?

    Masz rację. Nie doczytałem. Bezobjawowe i z łagodnym przebiegiem. Z tym,
    że nie wiem co to ten przebieg łagodny. Pewnie bez hospitalizacji.

    Nb. czytałem wczoraj art. że dzieci poniżej 12 roku życia zaczynają być
    tu dominującą grupą podlegającą hospitalizacji i to nie tylko z powodu
    kowida, ale też innych infekcji dróg oddechowych. Tego ostatniego nie do
    końca rozumiem. To jest jedyna większa grupa osób, która nie jest
    jeszcze zaszczepiona - szczepienia ruszyły dopiero pod koniec grudnia.

> [...]
    > "na covid" 80k. Z tego wynika, że te drugie 80k to właśnie skutki
    > lokdałnów, braku opieki, samobójst, lub po prostu braku chęci do życia w
    > tym burdelu - wyobraź sobie że masz 80 lat, wiesz że to już ostatnie
    > lata twojego życia i ktoś każe ci siedzieć w domu i ograniczyć spotkania
    > ze znajomymi na "jeszcze dwa tygodnie" od dwóch lat. A wiele jeszcze
    > przed nami, bo nowotwory dopiero startują ze zniwami. Już wychodzi że
    > lekarstwo wydaje się gorsze od choroby. Dodatkowo z tych 80k co "na
    > kowid" jakieś 60k będzie z powodu "chorób współistniejących.

    To już dawno budziło wątpliwości.

    > No i właśnie się zastanawiam - jak odpierolimy podobną szopkę z powodu
    > koronawirusa od przeziębienia (testy, zamykanie służby zdrowia, oświaty,
    > lokdałny itd) tylko z powodu że na teście wyszło komyś że ma wirusa
    > przeziębienia to okaże się, że ilośc ofiar nie będzie wcale dramatycznie
    > mniejsza. Nie mówię że pandemia koronawirusa jest zmyślona, bo raczej
    > nikt nie odpierdoli globalnego szaleństwa ot tak sobie. Mówię, że możemy
    > przeoczyć jej koniec. Albo wręcz prawdopodobny jest wariant z seksmisji.

    Może nie wyjdzie dużo mniejsza, ale wyjdzie bez respiratorowej hekatomby.
    Tu jest problem bo przecież w sumie od tego się zaczęło.

    > Hmmm. U nas koło 2%. Na pewno masz dobre dane, bo wydaje mi się, że to
    > za duża różnica. Załóżmy optymistycznie, że szczepienie ma 100%
    > skuteczności przeciw zgonom. Rożnica w poziomie wyszczepienia 20%. W
    > pierwszym przybliżeniu o tyle też powinny się różnic statytyki zgonów.
    > Pewnie można wymyślić mechanizmy płumaczące nawet 100% różnicę, ale nie
    > 2% vs 0,05%, jaki mechanizm związany ze szczepieniem miałby odpowiadać
    > za taką różnicę w zgonach jeśli z danych wynika że w zakresie zakażeń
    > nic się nie zmienia?

    Dobre dane. Te 0.05% częsciowo wynika to z tego, że ostatnie 30 dni nie
    było dużo zarażeń. Częsciowo, bo dostępność do służby zdrowia jest tu
    jednak dość dobra. Ale też np. przez pierwsze 1.5 roku pandemii tu było
    jakieś 60tys przypadków i tylko dwucyfrowa liczba zgodnów (w ogóle,
    nie dziennie). Średnia za cały okres pandemi to jakieś 0.3%.
    tinyurl.com/233ska39

    --
    Marcin