  • 11. Data: 2009-04-16 07:12:48
    Temat: Re: animowane filmy dla dzieci z torrnt-ów a prawa autorskie: "dozwolony użytek prywatny" ?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 23:45:43 +0200, Tristan napisał(a):

    > No ale mieści się on, a on ściąga dla siebie. A co tamta osoba, to jest
    > sprawa tamtej osoby. Skoro ona udostępnia, to ona twierdzi, że może
    > dawać. Może ma zgodę właściciela PA i udostępnia w promocji?
    (...)
    > Moim zdaniem, winny jest udostępniający, o ile nie ma do tego praw. A
    > pobierający/korzystający skąd ma wiedzieć, że tamten udostępnił
    > nielegalnie?

    Może ma, może nie ma. Brak winy w naruszeniu autorskich praw majątkowych
    nie wyklucza odpowiedzialności.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2009-04-16 08:04:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.04.2009 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:
    > Może ma, może nie ma. Brak winy w naruszeniu autorskich praw majątkowych
    > nie wyklucza odpowiedzialności.

    A nie kłóci sie to czasami z jakąś klauzula ogólną z KK?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2009-04-16 08:45:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 16:04:15 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > A nie kłóci sie to czasami z jakąś klauzula ogólną z KK?

    ... cywilnej, miałem dodać ;-)
    KK mnie w ogóle nie interesuje, dla mnie "odpowiedzialność karna" to
    represja, nie odpowiedzialność ;-)
    (ot takiego sobie fijoła właśnie wymyśliłem)

  • 14. Data: 2009-04-16 08:57:02
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Kwi, 10:45, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > ... cywilnej, miałem dodać ;-)

    Której wysokość w sumie ogranicza się do sklepowej ceny filmu...

  • 15. Data: 2009-04-16 09:32:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 01:57:02 -0700, przypadek napisał(a):

    > Której wysokość w sumie ogranicza się do sklepowej ceny filmu...

    No powiedzmy, że dwukrotność. A jeśli jest oczywistym, że film jest lewy
    -- trzykrotność.

  • 16. Data: 2009-04-16 09:49:22
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Kwi, 11:32, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > No powiedzmy, że dwukrotność. A jeśli jest oczywistym, że film jest lewy
    > -- trzykrotność.

    A ponieważ mówimy tylko o tej części ceny płyty, która jest
    wynagrodzeniem dla twórcy, nadal może byc sporo taniej niż w
    sklepie :)

  • 17. Data: 2009-04-16 10:08:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 02:49:22 -0700, przypadek napisał(a):

    > A ponieważ mówimy tylko o tej części ceny płyty, która jest
    > wynagrodzeniem dla twórcy
    (...)

    A dlaczego tylko w tej części?

  • 18. Data: 2009-04-16 10:21:41
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Kwi, 12:08, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > (...)
    >
    > A dlaczego tylko w tej części?

    Tak sobie dywaguję:

    1. Twórca może żądać od osoby, która naruszyła jego autorskie prawa
    majątkowe, zaniechania naruszenia, wydania uzyskanych korzyści albo
    zapłacenia w podwójnej, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione,
    potrójnej wysokości stosownego wynagrodzenia z chwili jego
    dochodzenia; twórca może również żądać naprawienia wyrządzonej szkody,
    jeżeli działanie naruszającego było zawinione.

    Czy "Twórca może żądać ... wysokości stosownego wynagrodzenia"
    obejmuje marżę sklepu, koszty transportu, koszty druku płyty i tym
    podobne?

  • 19. Data: 2009-04-16 10:54:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 03:21:41 -0700, przypadek napisał(a):

    > Tak sobie dywaguję:
    >
    > 1. Twórca może żądać od osoby, która naruszyła jego autorskie prawa
    > majątkowe,

    Wymyśliłeś sobie taki przepis ;-) Sprawdź dokładnie art. 79 pr.aut.

  • 20. Data: 2009-04-16 12:39:10
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Kwi, 12:54, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Wymyśliłeś sobie taki przepis ;-) Sprawdź dokładnie art. 79 pr.aut.

    Stara wersja, w nowej lekko rozszerzono, ale przecież nadal to nie
    sklep jest uprawnionym o którym mowa, a co najwyżej firma płytowa. Co
    ze marżą sklepową?

    1. Uprawniony, którego autorskie prawa majątkowe zostały naruszone,
    może żądać
    od osoby, która naruszyła te prawa:

    b) poprzez zapłatę sumy pieniężnej w wysokości odpowiadającej
    dwukrotności,
    a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione - trzykrotności
    stosownego wynagrodzenia, które w chwili jego dochodzenia byłoby
    należne tytułem udzielenia przez uprawnionego zgody na korzystanie
    z utworu;