  • 1. Data: 2009-04-15 15:09:32
    Temat: Postepowanie spadkowe jedno, czy niezbedne drugie???
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Sytuacja jak w rodzinie -

    Małżeństwo Adam i Ewa miało troje dzieci dzieci:

    Piotra, Józefa i Elżbietę

    zaś Elżbieta miała dwoje dzieci:

    Jacka i Barbarę.

    Zmarł Adam i Ewa oraz Elżbieta.

    Przeprowadzono postępowanie spadkowe, w którym stwierdzono, że majątek
    po Adamie i Ewie odziedziczyli Piotr, Józef oraz Jacek i Barbara (po
    Elżbiecie) w odpowiednich częściach zgodnie z ustawą. W orzeczeniu
    jest określone, ze cześć należną Elżbiecie dziedziczą Jacek i Barbara.

    Elżbieta jednak pozostawiła po sobie odrębny majątek - bez testamentu.
    Czy potrzebne jest odrębne postępowanie spadkowe, dla majątku po niej,
    skoro w postępowaniu po Adamie i Ewie już określono, kto dziedziczy
    spadek po Elżbiecie?

  • 2. Data: 2009-04-15 15:17:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    VoyteG pisze:

    > W orzeczeniu jest określone, ze cześć należną Elżbiecie dziedziczą Jacek i Barbara.

    Na pewno nie.

> [...]
    > Czy potrzebne jest odrębne postępowanie spadkowe, dla majątku po niej,
    > skoro w postępowaniu po Adamie i Ewie już określono, kto dziedziczy

    To zależy czy postanowienie o sns obejmuje 2 osoby czy trzy. Bo niejasno
    piszesz.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 3. Data: 2009-04-15 15:28:13
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 15 Kwi, 17:17, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > VoyteG pisze:

    > To zależy czy postanowienie o sns obejmuje 2 osoby czy trzy. Bo niejasno
    > piszesz.
    Postanowienie dotyczy Adama i Ewy i wskazuje, ze stepna po nich byla
    Elzbieta, a spadek po niej dziedzicza Jacek i Barbara. Zakres tego
    postanowienia, to majatek Adama i Ewy. Czy dla majatku po Elzbiecie
    inne postepowanie?

  • 4. Data: 2009-04-15 15:33:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > Elzbieta, a spadek po niej dziedzicza Jacek i Barbara. Zakres tego
    > postanowienia, to majatek Adama i Ewy. Czy dla majatku po Elzbiecie

    Dla mnie nadal piszesz nie jasno :)
    W sns na pewno nie ma nic o żadnym majątku.

    By wiedzieć kto jest spadkobierca po danej osobie musisz mieć
    postanowienie o treści mniej więcej takiej:

    "stwierdza że spadek po XY, zamarłej w dniu takim i takim, w
    miejscowości takiej i takiej, ostatnio stale przed śmiercią zamieszkałej
    tu i tam, na podstawie ustawy/testamentu z dnia takiego i takiego*
    nabyli ZW w X części, itd"

    jeśli masz w postanowieniu takie stwierdzenie co do wszystkich 3 osób to
    nic więcej nie potrzeba. Natomiast jeśli jest po 2 osobach to konieczne
    jest jeszcze jedno postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku.

    *odpowiednie skreślić

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 5. Data: 2009-04-15 16:05:51
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 15 Kwi, 17:33, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Dla mnie nadal piszesz nie jasno :)
    Juz rozjaśniam :-)

    Spadek po Adamie i Ewie odziedziczyli Piotr, Józef oraz Elzbieta

    a Elzbieta nie zyje, wiec
    Spadek po Elzbiecie - Jacek i Barbara

    Jednak te postepowanie dotyczy spadku, po Adamie i Ewie, czy
    postanowienie dotyczy tez innego majatku Elzbiety, czy trzeba inne
    postepowanie?

  • 6. Data: 2009-04-15 16:07:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    VoyteG pisze:

    > Juz rozjaśniam :-)

    Nic nie wyjaśniłeś :)
    Zacytuj całe postanowienie jeśli je masz i chce ci się.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 7. Data: 2009-04-15 17:44:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    VoyteG wrote:

> [...]
    >
    > Jednak te postepowanie dotyczy spadku, po Adamie i Ewie, czy
    > postanowienie dotyczy tez innego majatku Elzbiety, czy trzeba inne

    A jest tam napisane jaki % dziedziczy Jaceek a jaki Barbara po Elżbiecie.
    Sądzę, że nie ma. Jeste pewnie tylko, ze dziedzicza.

  • 8. Data: 2009-04-16 07:08:32
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 15 Kwi, 18:07, Johnson <j...@n...pl> wrote:
> [...]
    Ok, juz sobie sam wyjaśniłem, gdy przeczytałem, tresc postanowienia.
    Czyli warto pytać cytując z pisma, a nie z pamięci :-)

    Dla tych, co bedą czytali ten watek, wyjaśniam ze wniosek o
    stwerdzenie nabycia spadku z ustawy.był wielopkoleniowy - kilka
    punktów i dotyczył spadkow w kolejnosci umierania.. A jednym z nich,
    że "swierdza, że spadek po Elżbiecie nabyli Jacek i Barbara. :-)