  • 1. Data: 2009-04-15 12:40:52
    Temat: błędna cena - co dalej?
    Od: "mirek" <g...@g...pl>

    witam,
    wprowadzając produkt do sklepu internetowego nie dobiłem 2 z przodu, co w
    efekcie spowodowało, że towar zamiast 216,00 zł został wystawiony w cenie 16
    zł. Towar sprzedawany jest w cenie 216,00 zł - sugerowanej przez producenta.
    Klient zakupił 4 sztuki takiego towaru, po zauważeniu pomyłki poinformowałem
    go o tym, przeprosiłem i podałem, że nie możemy zrealizować tego zamówienia.
    Zamówienie miało być płatne przy odbiorze przesyłki. Klient żąda wydania mu
    towaru w cenie 16 zł za sztukę. Jakie jest wyjście z takiej sytuacji?

    pzdr
    Mirek

  • 2. Data: 2009-04-15 12:51:16
    Temat: Re: błędna cena - co dalej?
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    mirek pisze:
> [...]
    > Zamówienie miało być płatne przy odbiorze przesyłki. Klient żąda wydania mu
    > towaru w cenie 16 zł za sztukę. Jakie jest wyjście z takiej sytuacji?

    koszt transportu, pakowania wynosi 4 X 200zł
    brak mozliwosci odbioru osobistego :)

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2009-04-15 12:52:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mirek pisze:

    > Jakie jest wyjście z takiej sytuacji?

    Art. 84 §1 kc + 88 kc

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 4. Data: 2009-04-15 13:23:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mirek wrote:
    > witam,
    > wprowadzaj?c produkt do sklepu internetowego nie dobi?em 2 z przodu, co w
    > efekcie spowodowa?o, ?e towar zamiast 216,00 z? zosta? wystawiony w cenie 16
    > z?. Towar sprzedawany jest w cenie 216,00 z? - sugerowanej przez producenta.
    > Klient zakupi? 4 sztuki takiego towaru, po zauwa?eniu pomy?ki poinformowa?em
    > go o tym, przeprosi?em i poda?em, ?e nie mo?emy zrealizowaae tego zamówienia.
    > Zamówienie mia?o byae p?atne przy odbiorze przesy?ki. Klient ??da wydania mu
    > towaru w cenie 16 z? za sztuke. Jakie jest wyj?cie z takiej sytuacji?

    pisemnie oświadczyć klientowi, że nic z tego.
    Art KC już dostałeś.

  • 5. Data: 2009-04-15 13:53:30
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Johnson wyskrobał(a):

    > Art. 84 §1 kc + 88 kc

    A co mu da art. 84 KC? Jeżeli oświadczenie woli zostało złożone innej osobie
    (oferta), to uchylić się od błędu można, gdy:
    - druga osoba go wywołała (odpada)
    - druga osoba wiedziała o błędzie (powodzenia z udowadnianiem)
    - druga osoba mogła z łatwością błąd zauważyć (jak wyżej)

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2009-04-15 13:57:22
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    mirek wyskrobał(a):
> [...]
    > być płatne przy odbiorze przesyłki. Klient żąda wydania mu towaru w
    > cenie 16 zł za sztukę. Jakie jest wyjście z takiej sytuacji?

    Spróbuj się jakoś dogadać. Zaoferuj rabat, gratisy itd. Akurat prawo nie
    chroni Ciebie, bo się po ludzku pomyliłeś, tylko chroni konsumenta, który
    uwierzył w cenę jaką zaoferowałeś (choćby pomyłkowo). Jeżeli nie zachodzą
    wyjątki wskazane w art. 84 KC, a które przywołałem w innym poście w tym
    wątku, to przy zaciekłości klienta będzie on miał szanse wyegzekwować od
    Ciebie towar za 16 zł albo domagać się odszkodowania.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2009-04-15 14:44:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    .B:artek. pisze:

    > - druga osoba mogła z łatwością błąd zauważyć (jak wyżej)

    To będzie banalne. Wystarczy odrobina zdrowego rozsądku.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 8. Data: 2009-04-15 14:59:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    .B:artek. wrote:

    > - druga osoba mogła z łatwością błąd zauważyć (jak wyżej)

    co jak wyżej?

  • 9. Data: 2009-04-15 15:01:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > co jak wyżej?

    Nie bądź taki nie kumaty ... rzekomo trudno udowodnić.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 10. Data: 2009-04-15 15:26:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Nie bądź taki nie kumaty ... rzekomo trudno udowodnić.

    oh, nie bądz taki nie kumaty. przecież nie pytam dosłownie.
    właśnie pytam dlaczego niby trudno udowodnić.
    jakieś arguemtny na poparcie tezy, że jak produkt nagle jest 10 razy
    tańszy to, że ciężko się zorientować, że coś jest nie tak.
    Wiesz, nigdy nie wiadomo kiedy mi się trafi okazja, wówczas będę miał
    już argumenty gotowe.