  • 1. Data: 2009-04-15 16:32:24
    Temat: animowane filmy dla dzieci z torrnt-ów a prawa autorskie: "dozwolony użytek prywatny" ?
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Czy ściąganie bajek z sieci torrent z przeznaczeniem do użytku domowego jest
    nielegalne ? Brałem dzisiaj udział w małej batalii towarzyskiej:jeden obóz
    twierdził, że to jest piractowo, drugi, że jak na użytek własny dla dziecka to
    jest "dozwolony użytek prywatny". Termin jak w temacie jest dla mnie nowy i
    nawet nie wiem, czy w rzeczywistości w prawie funkcjonuje ;).

    Jak to jest w rzeczywistości ? Można te bajki ściągąć , czy nie ?

  • 2. Data: 2009-04-15 16:33:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    Marek pisze:
    > Czy ściąganie bajek z sieci torrent z przeznaczeniem do użytku domowego jest
    > nielegalne ? Brałem dzisiaj udział w małej batalii towarzyskiej:jeden obóz
    > twierdził, że to jest piractowo,

    ... i na tym można skończyć temat - prawda.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-04-15 17:00:09
    Od: m...@p...onet.pl

    > ... i na tym można skończyć temat - prawda.

    A jakich sytuacji dotyczy termin: "dozwolony użytek prywatny" ?

  • 4. Data: 2009-04-15 17:04:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    m...@p...onet.pl pisze:

    > A jakich sytuacji dotyczy termin: "dozwolony użytek prywatny" ?

    W dużym skrócie - pojedyncze egzemplarze na potrzeby własne, rodziny lub
    kręgu towarzyskiego (nawet dość szeroko zakreślonego) ale bez prawa
    do rozpowszechniania - torrent tego warunku nie spełnia (ściągając
    jednocześnie udostępniasz).

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-04-15 17:46:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > nawet nie wiem, czy w rzeczywistości w prawie funkcjonuje ;).
    >
    > Jak to jest w rzeczywistości ? Można te bajki ściągąć , czy nie ?

    Nie.

    Jak sobie od cioci ściągniesz lub pożyczysz film, który ona ma, to
    zmieścisz się w dozwolonym użytku prywatnym.
    Dalej już nie.

  • 6. Data: 2009-04-15 18:11:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 19:04:11 +0200, spp napisał(a):

    > torrent tego warunku nie spełnia (ściągając jednocześnie udostępniasz).

    To jest akurat nieistotne. Wcześniej jest samo pobieranie -- od osoby,
    która nie mieści się na liście wskazanej w art. 23 ust. 2 pr.aut.

    --
    pozdrawiam, Olgierd | http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2009-04-15 21:42:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 18:32
    (autor Marek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <2...@n...onet.pl>):

    > Jak to jest w rzeczywistości ? Można te bajki ściągąć , czy nie ?

    ściągnąć tak, udostępniać nie. A korzystają z p2p jednocześnie udostępniasz.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2009-04-15 21:45:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 20:11
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > To jest akurat nieistotne. Wcześniej jest samo pobieranie -- od osoby,
    > która nie mieści się na liście wskazanej w art. 23 ust. 2 pr.aut.

    No ale mieści się on, a on ściąga dla siebie. A co tamta osoba, to jest
    sprawa tamtej osoby. Skoro ona udostępnia, to ona twierdzi, że może dawać.
    Może ma zgodę właściciela PA i udostępnia w promocji? Jak umieszczę coś
    twojego na mojej www, to winni będą korzystający czy ja? Albo jak kupisz w
    sklepie wydaną przeze mnie płytę Ich Troje, a potem okaże się, że ja
    wydawałem ,,piracko'', winny będziesz Ty czy ja?

    Moim zdaniem, winny jest udostępniający, o ile nie ma do tego praw. A
    pobierający/korzystający skąd ma wiedzieć, że tamten udostępnił
    nielegalnie?

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2009-04-16 06:23:48
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > A korzystają z p2p jednocześnie
    > udostępniasz.

    Niekoniecznie

    --
    Paweł

  • 10. Data: 2009-04-16 07:03:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 08:23
    (autor Paweł
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gs6jeu$ma4$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Niekoniecznie

    No w niektórych sieciach da się bloknąć wysyłanie, ale wtedy ZTCW pobieranie
    słabo idzie, wręcz wcale.

    --
    Tristan