  • 61. Data: 2023-12-14 15:16:51
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 15:08, nadir pisze:

    > W Izraelu to sobie niech robią co chcą, podobno Polska jest krajem
    > suwerennym i świeckim.

    > Katolicy też, i co z tego?

    No właśnie, chyba lepiej zebrać te szczątki i pochować "standardowo".
    No chyba, że coś mogłoby się wyjaśnić.

    Robert

  • 62. Data: 2023-12-14 15:16:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 14:48:00 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Czyli uważasz, że większość donosiła czy za dużo donosiło?

    Z pewnością o dużo za dużo.
    Przy odrobinie dobrej woli nie ma problemu, żeby się dokształcić, jak to
    wyglądało; choćby tu:
    "na początku 1940 r. zaczęło dochodzić do gwałtownych antyżydowskich
    wystąpień, których kulminacją był pogrom wielkanocny w marcu 1940 r.

    Emanuel Ringelblum, historyk i kronikarz getta warszawskiego, tak pisał o
    tych wydarzeniach: ,,Bandy antysemitów, przeważnie młodocianych, ruszały pod
    kierunkiem Niemca, zabezpieczającego tyły i patronującego akcji. Uzbrojenie
    tych band składało się z kijów, lasek, łomów żelaznych itd. Hasła
    napastników były: >>wytępić Żydów<<, >>precz z Żydami<<, >>niech żyje
    niepodległa Polska bez Żydów<< itd. Po drodze tłukli szyby w sklepach
    oznaczonych tarczą Dawida, wyłamywali żaluzje żelazne, otwierali sklepy i
    rabowali. Żydów napotkanych po drodze tłukli, przewracali i bili do
    nieprzytomności. Rabunek sklepów to był finał pogromu, jego cel istotny"

    https://1943.pl/artykul/kto-jest-moim-bliznim-polacy
    -wobec-zydow-pod-niemiecka-okupacja/

    Zresztą już po wojnie zabito od 500 do 2000 Żydów. Tego na Niemców raczej
    zrzucić się nie da.

    https://ciekawostkihistoryczne.pl/2017/12/21/polacy-
    mordujacy-zydow-ofiary-liczba-zbrodnie-1945/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 63. Data: 2023-12-14 15:17:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 14:45:28 +0100, nadir napisał(a):

    > Polacy mogli zdychać.

    Nie w takiej skali i nie z rąk żydowskich.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 64. Data: 2023-12-14 15:20:27
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 15:15:41 +0100, nadir napisał(a):

    > A jakie były proporcje pomagających i szmalcowników w śród żydów? Jest
    > powód do dumy?

    Podaj wyniki.
    Żydzi donosili na Polaków i wyłudzali od nich pieniądze i kosztowności?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 65. Data: 2023-12-14 15:31:26
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [O trwałości efektów kilku lat solidnej niemieckiej propagandy]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > zrzucić się nie da.
    >
    > https://ciekawostkihistoryczne.pl/2017/12/21/polacy-
    mordujacy-zydow-ofiary-liczba-zbrodnie-1945/

    Więcej wiary w trwałość efektów kilku lat solidnej bo niemieckiej
    propagandy. Wystarczy chcieć a da się zwalać *bardzo* dużo.
    Szczególnie na propagandę po linii Czerwoni Żydzi która władzy ludowej
    chyba nawet częściowo pasowała jako gwarancja wierności janczarów.

    --
    A. Filip

  • 66. Data: 2023-12-14 15:42:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 15:31:26 +0100, A. Filip napisał(a):

    mordujacy-zydow-ofiary-liczba-zbrodnie-1945/

    > Więcej wiary w trwałość efektów kilku lat solidnej bo niemieckiej
    > propagandy.

    Mieszkasz w pożydowskim domu, czy dziadek tylko zajumał pierzynę oraz
    zastawę, że tak bardzo się angażujesz w dyskusję?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 67. Data: 2023-12-14 15:51:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 15:16, Olin pisze:

> [...]
    > rabowali. Żydów napotkanych po drodze tłukli, przewracali i bili do
    > nieprzytomności. Rabunek sklepów to był finał pogromu, jego cel istotny"

    No przeczytałem. Trzy historie opisane. Kto ich zabił nie napisali. Jaki
    był motyw? Tylko dlatego, że to Żydzi?
    Od 200 - 2000 zabitych w ciągu kilku lat jak podają. W tym czasie
    zabójstw ogólnie w Polsce było 20000.

    https://pressto.amu.edu.pl/index.php/cph/article/dow
    nload/20405/20867/44729

    Robert

  • 68. Data: 2023-12-14 16:09:27
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    n...@o...pl napisał(a):
    > Dodajmy, że wg grupy jebniętych konfederuskich zjebów :D

    Daty się nie zgadzają, pierwsze linki gógloskie o aginciaku pochodzą z ok. 2015,
    komfa powstała 3 lata później cymbałku..

  • 69. Data: 2023-12-14 16:18:47
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Wańkowski napisał(a):

    > Skoro choinka przypomina im prześladowania przez chrześcijan, to co
    > dopiero sam chrześcijanin.

    Chrześcijanin św. Mikołaj przyjął się.
    https://www.youtube.com/watch?v=FViq1d9rl7A

  • 70. Data: 2023-12-14 16:21:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Podaj wyniki.
    > Żydzi donosili na Polaków i wyłudzali od nich pieniądze i
    > kosztowności?

    Ty to potrafisz rżnąć głupa. Było "paru" Żydów co Żydom zgotowali taki los.
    Jak mamy się nie wgłębiać (wolno spłycać) to per analogia Policje
    Żydowskie po gettach zaganiające Żydów do transportów do gazu muszą być
    winne za Holocaust, nieprawdaż? Czekam na odpowiedź z dzieleniem włosa
    na czworo w duchu podwójnej moralności Kalego.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%BCdischer_Ordnung
    sdienst

    --
    A. Filip