  • 191. Data: 2023-12-18 18:47:06
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 12:46, Alojzy Gąska pisze:

    > Bodnar
    > cyt.
    > ,,Musimy pamiętać, że wiele narodów współuczestniczyło w realizowaniu Holokaustu. W
    tym także naród polski."

    > Słuchaj Szreku pełowca.

    Bo to formalnie jest jakiś rodzaj (pół)prawdy, ale żeby była pełna
    należy dodać na końcu "w tym także naród polski i żydowski":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 192. Data: 2023-12-18 18:56:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Bo to formalnie jest jakiś rodzaj (pół)prawdy, ale żeby była pełna
    > należy dodać na końcu "w tym także naród polski i żydowski":P

    <ad-absurdum> Izrael jako Państwo Żydowskie powinien odpowiadać za
    zbrodnie policji żydowskich na obywatelach RP2. </ad-absurdum>

    Różne takie aktywisty odszkodowań skutecznie nauczyły że poczucie
    (większej) winy to bardzo kosztowny luksus. Widać Bodnar "jak Tusk"
    widzi/planuje tylko jeden ruch naprzód. Jeśli widzi więcej to wypada
    pytać czyim interesom służy?

    --
    A. Filip

  • 193. Data: 2023-12-18 19:00:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 16:38, J.F pisze:

    > No ale faktem jest, ze władza ludowa Żydom majątki pozabierała.

    No to niech zwracają, ale na zasadach ogólnych.

    > Tym co nie przeżyli może i zasadnie, tym co przeżyli ...
    > tak samo zabrała, jak i "prawdziwym Polakom".

    No właśnie - nie widzę tu miejsca na szczególne traktowanie żydów a już
    szczególnie państwa izrael (które z tym nie ma absolutnie nic wspólnego).

    > Moze tam w Azji też sie pozabijali ... miejscami.

    No miejscami się dalej zabijają. W sumie w bombaju to chyba taka lokalna
    tradycja, że lokalsi wkurwiają muzułmanów w czasie ich ramadanu aż ktoś
    komuś puknie i potem są zamieszki i kilkaset ofiar...

    > W Turcji przez lata rządziła lobby/junta wojskowa, co to mało
    > religijna była, ale teraz islamizm powraca ...

    Edrogon w w sumie też w sumie dyktator i to tym razem jak najbardziej o
    podszewce religijnej.

    > Ale może jednak przyczyna? Znikną przyczyny, znikną skutki ...

    Co proponujesz - nadstawić drugi policzek po chrześcijańsku?

    > A co w tym takiego pozytywnego?

    Na prawdzie etapu? Wspólnotę oraz coś w rodzaju niepisanego prawa.
    Niezupełenie bez przyczyny za datę państwowości polskiej uznaje się chrzest.

    > Albo w tym :-)

    To że nie miałeś mnóstwa nieruchających samców, co im się we łebie miesza.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 194. Data: 2023-12-18 19:02:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 18:56, A. Filip pisze:

    > <ad-absurdum> Izrael jako Państwo Żydowskie powinien odpowiadać za
    > zbrodnie policji żydowskich na obywatelach RP2. </ad-absurdum>

    Dlaczego ad absurdum? Nawet bardziej, bo żydowskie policje były tworami
    zorganizowanymi i bardziej podpadające "nieistniejącemu państwu
    żydowskiemu" niż szmalcownicy, który jednak co do zasady nie podlegali w
    jakikolwiek sposób państwowości polskiej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 195. Data: 2023-12-18 19:09:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 16:22, J.F pisze:

    > No ale chcą zdejmować :-)

    Ale to innego rodzaju problem. To trochę tak jakby żule w dyspucie
    flozoficznej czy lepiej sikać czy rzygać w bramie podniosły problem
    normalsów, że oni chcą żeby było czysto:P

    > A propos - Mentzen o Braunie.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=sJbo-CzQSG4
    >
    > Tak ogólnie niegłupio mówi.

    Wersja dla piśmiennych? Oni czasem całkiem ludzkim głosem gadają -
    szkoda że w sprawach nieistotnych/na które nie mają wpływu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 196. Data: 2023-12-18 19:11:43
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 10:56, Olin pisze:
> [...]
    y_kolaboranci_okresu_II_wojny_%C5%9Bwiatowej

    > No i który z nich donosił na Polaków?

    Chociażby ten:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Abraham_Gancwajch

    Ty jakieś zaparcie w mózgu masz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 197. Data: 2023-12-18 19:17:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 16:20, J.F pisze:

    > Ale animozje były juz wczesniej. Nawet Prus o nich pisał, tak troche
    > analitycznie. Żydom udało się zdominować niektóre dziedziny, np
    > handel, i potem Polakom trudno się było przebić.

    Ale to dotyczyło bardziej miast niż wiosek. Po wioskach to gdzieś
    słyszałem że przydupas pana był zwykle żydem i motywował do pracy... Ale
    nie wiem czy prawda.

    > A nawet taka kanalizacja w Warszawie była przedstawiana jako żydowski
    > spisek ...

    Żydowski? Zapodasz? Myślałem że to starynkiewicz (nawiasem mówiąc jedyny
    urzędnik carski który ma swój plac, chyba pomnik i nikt nie nosi się z
    zamiarem derusyfikacji tegoż) z lindejem są kanalizację odpowiedzialni.

    > A takie chocby numerus clausus na studiach w 2RP - antysemityzm, czy
    > forma "punktów za pochodzenie" ?

    No ale ja zastanawiam się nad sytuacją na wsi. A studia to raczej
    wielkomiejskie zajęcie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 198. Data: 2023-12-18 19:34:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 19:17:51 +0100, Shrek wrote:

    > Ale to dotyczyło bardziej miast niż wiosek. Po wioskach to gdzieś
    > słyszałem że przydupas pana był zwykle żydem i motywował do pracy... Ale
    > nie wiem czy prawda.

    Chyba nie.
    Natomiast karczmę miał, w dzierzawie, chłopów rozpijał :-)

    > Żydowski? Zapodasz? Myślałem że to starynkiewicz (nawiasem mówiąc jedyny
    > urzędnik carski który ma swój plac, chyba pomnik i nikt nie nosi się z
    > zamiarem derusyfikacji tegoż) z lindejem są kanalizację odpowiedzialni.

    Komisja d/s wpływów rosyjskich przeoczyła?

    https://pl.wikisource.org/wiki/Kanalizacya_miasta_Wa
    rszawy_jako_narz%C4%99dzie_judaizmu_i_szarlataneryi
    https://polona.pl/preview/cb305681-623e-4b39-8d31-3b
    bb19b41989

    https://www.woda.edu.pl/artykuly/z_historii_kanaliza
    cji_warszawskiej/

    > No ale ja zastanawiam się nad sytuacją na wsi. A studia to raczej
    > wielkomiejskie zajęcie.

    Miejskie, ale tez i szlacheckie. Szlachta w 1920 to juz nie ta, co
    wcześniej, ale ciągle. Cos tam wypada studiować, moze nawet inżynierem
    zostać..

    No i stwierdzasz fakt, ze Żydów na uczelniach za dużo, a dla
    "prawdziwych Polaków" brak miejsc ...

    J.

  • 199. Data: 2023-12-18 19:36:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 19:09:16 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > Wersja dla piśmiennych? Oni czasem całkiem ludzkim głosem gadają -
    > szkoda że w sprawach nieistotnych/na które nie mają wpływu.

    Zwięźle mówi.
    POdsumował jakich szkód narobił, ale tez pare innych spraw.

    J.

  • 200. Data: 2023-12-18 19:39:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 19:02:51 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > żydowskiemu" niż szmalcownicy, który jednak co do zasady nie podlegali w
    > jakikolwiek sposób państwowości polskiej.

    wspólczesnemu Izraelowi, a nawet temu z 1948, te policje też nie
    podlegały ...

    J.