  • 61. Data: 2022-12-17 20:28:48
    Temat: Re: a u policjantow
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 20:17, nadir pisze:

    > A Przewodów był? Pojechał do kraju objętego wojną, dlatego dostał w
    > prezencie granatnik a nie słoik barszczu ukraińskiego.

    Dość oryginalny prezent, nawet jak na kraj objęty wojną. Chcę ufać, że
    po prostu stronie ukraińskiej się coś pomyliło i nie dopuszczam do
    siebie myśli, ze ktoś wpadł na pomysł podarowania komuś innemu
    działającego granatnika. Jestem też w stanie zrozumieć, ze
    obdarowywanemu nawet do głowy nie przyszło, że to broń, a nie atrapa.

    > To są szczegóły, które pismaki mogły pomylić, tym bardziej że artykuł
    > jest pisany długo po tej akcji. Ale zam osobiście kilka osób, które były
    > na tej wycieczce i nie kwestionują tego, że coś wybuchło i były ofiary.

    Ja też nie kwestionuję. Na jakiej podstawia miałbym to czynić. Po prostu
    się dziwię.

    > Wątpliwości to chyba miał skoro nie powiesił tego nad biurkiem a
    > składował gdzieś w pomieszczeniu socjalnym.

    A to nie jest tak, że oddał strzał w kierunku tego pomieszczenia? Przy
    czym nie wiem, czy w gabinecie jest kominek, by nad nim wieszać granatnik.

    > Podobnie jak wnoszenie granatnika do budynku Komendy Głównej Policji.
    > Jeszcze do czwartku sądziłem, że to niemożliwe. A jednak...

    Też mi się to w głowie nie mieści.

    > Do tego konkretnego zdarzenia z granatnikiem może nic, dlatego zapytałem
    > przy okazji. No gorzej będzie jak się okaże, że ktoś intencjonalnie
    > wręczył wybuchowy prezent naszemu komendantowi.

    Sądzę, że wówczas należy to rozpatrywać w kategoriach wysłania komuś
    bomby. Darczyńca co najmniej na to się godził, ze to wybuchnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2022-12-17 20:53:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jestem też w stanie zrozumieć, ze
    > obdarowywanemu nawet do głowy nie przyszło, że to broń, a nie atrapa.

    No to właśnie rozwiał te wątpliwości.

    https://wiadomosci.wp.pl/komendant-szymczyk-przerywa
    -milczenie-mowi-co-wydarzylo-sie-w-komendzie-6845513
    028758240a

    "Komendant główny policji przerwał milczenie po wybuchu w siedzibie KGP.
    - Kiedy przestawiałem zużyte granatniki, będące prezentami od Ukraińców,
    doszło do eksplozji - twierdzi w rozmowie z radiem RMF FM"

    > Ja też nie kwestionuję. Na jakiej podstawia miałbym to czynić. Po prostu
    > się dziwię.

    Tam było kupę sprzecznych informacji i relacji. WSW od razu położyła
    łapę na wszystkim i przez jakiś czas była cisza, podobnie jak teraz z
    tym granatnikiem.
    Ale, że jeden z żołnierzy wykazał się heroizmem i własnym ciałem zakrył
    granat, żeby ograniczyć liczbę ofiar, to akurat wielu pamiętało.

    > A to nie jest tak, że oddał strzał w kierunku tego pomieszczenia?

    W/g powyższego artykułu nie.
    "Szymczyk przekazał RMF FM, że chciał przestawić prezenty następnego
    dnia. Według jego relacji, do eksplozji doszło w chwili kiedy przestawił
    pionowo na podłodze jeden z granatników. - Wybuch był potężny. Siła
    uderzenia przebiła podłogę, a z drugiej strony uszkodziła sufit - mówi
    komendant główny policji."

    > Przy czym nie wiem, czy w gabinecie jest kominek, by nad nim wieszać granatnik.

    No to izba pamięci lub gablota w korytarzu głównym, te ostatnie są w
    każdej komendzie, nawet powiatowej. W każdym razie nietuzinkowe miejsce
    na nietuzinkowy prezent.

    > Też mi się to w głowie nie mieści.

    Policjanci to jednak potrafią zaskoczyć, no nie?
    ;)

    > Sądzę, że wówczas należy to rozpatrywać w kategoriach wysłania komuś
    > bomby. Darczyńca co najmniej na to się godził, ze to wybuchnie.

    I tak nikt się nie przyzna.

  • 63. Data: 2022-12-17 21:03:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dopisywałeś to pod moimi postami, więc myślałem, że ode mnie oczekujesz
    > odpowiedzi.

    No od ciebie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2022-12-17 23:44:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-17, nadir <n...@h...org> wrote:
> [...]
    > pionowo na podłodze jeden z granatników. - Wybuch był potężny. Siła
    > uderzenia przebiła podłogę, a z drugiej strony uszkodziła sufit - mówi

    Czy takie coś może tak sobie odpalić od postawienie na podłodze? W
    sensie konstrukcjynym, czy tego typu niemodyfikowany granatnik może się
    tak przy jakimś uszkodzeniu zachować?

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2022-12-18 00:03:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.12.2022 o 20:53, nadir pisze:
    > I tak nikt się nie przyzna.

    Życie było by zbyt łatwe, gdyby liczyć tylko na przyznawanie się.

    --
    Robert Tomasik

  • 66. Data: 2022-12-18 00:06:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czy takie coś może tak sobie odpalić od postawienie na podłodze? W
    > sensie konstrukcjynym, czy tego typu niemodyfikowany granatnik może się
    > tak przy jakimś uszkodzeniu zachować?
    Nie wiemy, co to za granatnik. Nie wiemy, czy był uszkodzony. Być może
    był pułapką wybuchową obliczoną na wybuch przy manipulowaniu.
    --
    Robert Tomasik

  • 67. Data: 2022-12-18 00:51:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > NGO-N1 nabój z pociskiem odłamkowym z samolikwidacją
    > HEDP-40 nabój HEDP (kumulacyjno-odłamkowy)
    > NGOS-N nabój oświetlający,
    > NGD-N nabój dymny,
    > GDR-N nabój dymny rozcalany,
    > NGZ-N nabój zapalający,
    > NGPG-N nabój obezwładniający,
    > NGHB-N hukowo-błyskowy,
    > GK-N nabój kulkowy,
    > NGPG-N nabój obezwładniający/gumowy
    > NGHB-N nabój hukowo-błyskowy
    > NGK-N nabój kulkowy
    > NGG-N nabój gazowy CS
    > Wiem, że przygotowano, ale nie wdrożo0no nabój temobaryczny (NGTB)

    Patrząc po tym:
    https://dezamet.com.pl/40mm-lv,134,pl.html

    chyba faktycznnie nic nie pasuje. Te nabojowe to albo odłamkowe albo
    wielokulkowe. NGPG-N nie ma tam karty, może ten? Z drugiej strony jak
    takie coś odbije się od tych drzwi w przestrzeni zamkniętej... ale jakby
    miał któryś miękki, plastyczny łeb, to może?

    Z drugiej strony tu:
    https://defence24.com/40-mm-pocket-artillery-offered
    -by-the-polish-armaments-group

    "The grenades may also be used to get rid of obstacles, doors, window-frames,
    or for the purpose of creating smoke-screens."

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2022-12-18 01:21:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > takie coś odbije się od tych drzwi w przestrzeni zamkniętej... ale jakby
    > miał któryś miękki, plastyczny łeb, to może?

    NGPG-N, to jest gumowa "piłeczka". Ma wywrócić, ale do wywalania drzwi
    się nie nadaje.

> [...]
    >
    > "The grenades may also be used to get rid of obstacles, doors, window-frames,
    > or for the purpose of creating smoke-screens."

    Na wojnie, to pewnie termobarycznego, ale szturmowanie granatem
    termobarycznym mieszkania wydaje mi się już lekką przesadą.

    Moim zdaniem na potrzeby policji powinna zostać opracowana analogiczna
    amunicja, jak do strzelb gładkolufowych.

    --
    Robert Tomasik

  • 69. Data: 2022-12-18 09:05:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.12.2022 o 17:21, J.F pisze:

    > Fajne prezenty sobie dają :-)
    > Tylko nie wiem - slaby jakis ten granatnik, czy w sam raz, jesli
    > komendanta uszkodzil przez dwa stropy?

    Wyjaśniło się - menda główna pomyliła granatnik... z butelką alkoholu.

    https://streamable.com/hf5o42 od 0:55

    Co tam się odpierdala - przed 8 już chlają na komendzie? W sumie po tym
    jak najlepszy kulson w polsce odpala granatnik w gabinecie bo z flaszką
    pomylił, to nie dziwię się ludzom że nie chcą chodzić na cwiczenia do
    wojska... Strach się bać, co się w niższych (a więc i głupszych)
    szarżach dzieje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 70. Data: 2022-12-18 11:00:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.12.2022 o 09:05, Shrek pisze:
> [...]
    > pomylił, to nie dziwię się ludzom że nie chcą chodzić na cwiczenia do
    > wojska... Strach się bać, co się w niższych (a więc i głupszych)
    Aż zajrzałem pod link. Gość mówi o butelce wódki przypominającej
    gaśnicę, i to gdzieś tam wręczonej komuś.
    --
    Robert Tomasik