  • 1. Data: 2022-12-15 17:21:00
    Temat: a u policjantow
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    na fajerwerki noworoczne to chyba za wczesnie?

    https://www.rmf24.pl/polityka/news-eksplodowal-preze
    nt-wybuch-w-komendzie-glownej-policji,nId,6474799#cr
    p_state=1

    "Eksplodował jeden z prezentów, które Komendant otrzymał podczas
    swojej roboczej wizyty na Ukrainie"

    "W wyniku wczorajszego wybuchu w Komendzie Głównej Policji zawalił się
    sufit w jednym pomieszczeń na parterze. Uszkodzone są też
    pomieszczenia powyżej - do drugiego piętra, na którym swój gabinet ma
    gen. Jarosław Szymczyk.

    MSWiA podaje, że w czasie wizyty na Ukrainie gen. Szymczyk spotkał się
    z kierownictwem tamtejszej policji i służby ds. sytuacji
    nadzwyczajnych. "Prezent był podarunkiem od jednego z szefów
    ukraińskich służb" - czytamy w oświadczeniu. Nie sprecyzowano w nim,
    o jaki dokładnie podarunek chodzi. Z nieoficjalnych informacji wynika,
    że był to granatnik.

    MSWiA potwierdza nieoficjalne informacje RMF FM, że gen. Jarosław
    Szymczyk po eksplozji trafił do szpitala. Jak napisano, doznał lekkich
    obrażeń i przebywa na obserwacji. Lekko ranny został też cywilny
    pracownik komendy, który nie był hospitalizowany. Pokrzywdzona została
    także jeszcze jedna osoba. "

    Fajne prezenty sobie dają :-)
    Tylko nie wiem - slaby jakis ten granatnik, czy w sam raz, jesli
    komendanta uszkodzil przez dwa stropy?

    Bo "zawalil sie sufit" ... jesli podwieszany, z gipsokartonu ..

    A wolno to takie prezenty przez granice przewozic?

    "Reporter RMF FM nie uzyskał odpowiedzi na pytania, dlaczego dyżurny
    komendy nie powiadomił o wybuchu straży pożarnej i dlaczego nie
    wezwano inspektorów nadzoru budowlanego, by ocenili uszkodzenia dwóch
    stropów. "

    Dla kogo to prawo? Dla nich, bo przeciez nie dla nas :-)

    J.

  • 2. Data: 2022-12-15 18:39:06
    Temat: Re: a u policjantow
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Tymczasem Onet informuje, że dowiedział się nieoficjalnie w swoich
    źródłach w służbach, iż to sam komendant główny miał odpalić granatnik
    nie spodziewając się, że broń jest załadowana. "

    Nosa sobie nie odstrzelił?

    MJ

  • 3. Data: 2022-12-15 19:45:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.12.2022 o 17:21, J.F pisze:

> [...]
    > obrażeń i przebywa na obserwacji. Lekko ranny został też cywilny
    > pracownik komendy, który nie był hospitalizowany. Pokrzywdzona została

    Miętkie te nasze kulsony - ranny został cywilny cieć i ten wytrwał na
    posterunku a kulsona doszpitala od razu;)

    > Fajne prezenty sobie dają :-)
    > Tylko nie wiem - slaby jakis ten granatnik, czy w sam raz, jesli
    > komendanta uszkodzil przez dwa stropy?

    Eee. To nie cieć z dołu strzelał do komendanta;) Jprdl - nasza
    kulsoneria to mem - menda główna przypadkowo wystrzeliła z granatnika
    swoim w "pomieszczeniu socjalnym". Ciekawe czy kamery działały i bedzie
    na tiktoku i demotach;)

> [...]
    > komendy nie powiadomił o wybuchu straży pożarnej i dlaczego nie
    > wezwano inspektorów nadzoru budowlanego, by ocenili uszkodzenia dwóch

    Dziwne - ciarka zawsze taki był wygadany i zawsze od razu dokładnie
    wiedział co się stało że co prawda policja kogoś zabiła ale winni są
    inni a teraz siedzi cicho jakby mu ktoś granat w dupę wepchnął. Za to
    komendanta to pewnie po wszystkim ciarki przeszły;)

    Ciekawy jestem "rekonstrukcji zdarzen" według naszego speca od
    strzelnictwa w mundurze. I to bez jaj - autentycznie jestem ciekawy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2022-12-15 21:35:43
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > stropów. "
    >
    > Dla kogo to prawo? Dla nich, bo przeciez nie dla nas :-)

    Oprócz tego debila, który ostrzelał Komendę Główną powinni też
    wypierdolić na zbity pysk tego drugiego, który przepuścił "prezent"
    przez granicę z państwem objętym wojną.

  • 5. Data: 2022-12-15 21:38:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.12.2022 o 19:45, Shrek pisze:

    > Miętkie te nasze kulsony - ranny został cywilny cieć i ten wytrwał na
    > posterunku a kulsona doszpitala od razu;)

    Chcesz się założyć, że wyjdzie na to, że to był wypadek na służbie i
    jeszcze dostanie dodatkowe procenty do emerytury?

  • 6. Data: 2022-12-16 10:50:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Dec 2022 17:21:00 +0100, J.F napisał(a):

    > "Eksplodował jeden z prezentów, które Komendant otrzymał podczas
    > swojej roboczej wizyty na Ukrainie"

    Największym zagrożeniem dla misiewiczów są oni sami.
    Szymczyk jest teoretycznie najbardziej rozgarnięty z tego towarzystwa,więc
    można sobie wyobrazić, co odwalają niższe szarże.

    Dobrze, że to był granatnik do wysadzania ciężkich drzwi stalowych, bo po
    wystrzale z przeciwpancernego zostałaby mokra plama i Antek Policmajster
    musiałby szukać trotylu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2022-12-16 10:55:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Dec 2022 19:45:00 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ciekawy jestem "rekonstrukcji zdarzen" według naszego speca od
    > strzelnictwa w mundurze. I to bez jaj - autentycznie jestem ciekawy.

    Na razie mamy refleksje innego byłego mundurowego:

    "Zdaniem znanego byłego antyterrorysty Jerzego Dziewulskiego komunikat
    MSWiA ma zamydlać oczy opinii publicznej. - Tam mowa jest o jakimś
    "prezencie", który nie wiadomo w jaki sposób spowodował eksplozję. To wręcz
    sugeruje, że to Ukraińcy wręczyli nam jakąś bombę pułapkę. Tymi
    niedomówieniami chcą wziąć opinię na przeczekanie. A to, że mówią bzdury,
    widać po tym, ile myśleli nad oficjalną wersją - uważa Dziewulski.

    Twierdzi, że otrzymał od swoich źródeł potwierdzenie, że chodzi o
    granatnik. Dokładnie o model Pallad-D wzór .83, polskiej produkcji, który
    Szymczyk miał otrzymać jako pamiątkę od swoich ukraińskich kolegów. Broń
    służy służbom policyjnym m.in. do wysadzania ciężkich drzwi stalowych. Na
    doniesienia mediów, że był to granatnik przeciwpancerny, były policjant
    reaguje śmiechem: - Widział pan javeliny, którymi walczą Ukraińcy? Jakby
    wypaliła taka broń, to ze wszystkich w okolicy zostałaby mokra plama -
    opisuje.

    Według Dziewulskiego, pomieszczeniem "sąsiadującym z gabinetem komendanta"
    jest pokój wypoczynkowy, do którego szef policji zaprosił jednego z
    dowódców antyterrorystów. To tam Szymczyk mógł chwalić się prezentem z
    podróży. - Wiele razy byłem w tym gabinecie, wiem, jak to wygląda.
    Przemilczeli to, by nie przyznać, że dowódca polskiej policji złamał
    wszystkie procedury. Niemożliwe, by granatnik wypalił sam, ktoś musiał go
    nabić, bo to jest broń ładowana pojedynczo. Tam nie ma magazynku jak w
    pistolecie - twierdzi. W dodatku Pallad-D jest wyposażony w dwupozycyjne
    zabezpieczenie, więc trudno sobie wyobrazić, by wybuch nie był winą
    człowieka.

    Dziewulski uważa, że procedury najpewniej zostały złamane dopiero w
    warszawskim gabinecie komendanta, bo jego zdaniem niemożliwe, by broń
    wręczana w prezencie była nabita. Szczególnie w sytuacji, gdy pocisk jest
    wkładany tuż przed wystrzałem, jak w przypadku granatników: - Szczerze
    wątpię, by Ukraińcy dawali mu granatnik z jednym pociskiem, zwłaszcza że
    polskie służby mają masę pasujących do niego nabojów - mówi.

    Jak tłumaczy, Szymczyk powinien zdać broń do zbrojowni od razu po powrocie
    do Polski: - Kiedyś dostałem od Izraelczyków piękny pistolet. Ale gdy tylko
    wróciłem, to oficjalnie go zarejestrowałem. Na pewno nie trzymałem go
    naładowanego w gabinecie - tłumaczy, dodając, że do każdej broni otrzymanej
    w podarku dołączana jest dokumentacja, a trzymanie przez policjanta
    granatnika na własny użytek, nawet jako pamiątki, jest pogwałceniem
    wszelkich zasad.

    Dla byłego antyterrorysty najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki:
    Gen. Szymczyk chciał pochwalić się prezentem przed kolegą. Ktoś
    zorganizował jeden nabój, by naładować broń i zobaczyć, jak działa.
    Następnie w wyniku wypadku pocisk wystrzelił, przebijając się przez
    podłogę. To tłumaczyłoby drugiego poszkodowanego, pracownika służby
    cywilnej. - W pierwszych komunikatach rzecznik Mariusz Ciarka mówił, że
    doszło do zawalenia stropu. To by się zgadzało, bo ta broń służy do
    przebijania zapór - mówi Dziewulski.

    - Nie wierzę w ani jedno słowo, które oni teraz mówią. Zamiast powiedzieć,
    co się stało, i przyznać się do błędu, będą teraz kręcić. Przez to smród
    wokół sprawy będzie się unosił jeszcze długo, psując reputację polskich
    służb - mówi Dziewulski."

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,292680
    52,co-sie-stalo-w-komendzie-glownej-policji-byly-sze
    f-antyterrorystow.html?utm_source=mail&utm_medium=ne
    wsletter&utm_campaign=poranny&NLID=229001dffd1dcb66e
    ce91b74c5a5a4d7358a7f79b2f0aef83793a56dfd0bb074

  • 8. Data: 2022-12-16 14:00:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 15.12.2022 o 21:38, nadir pisze:

    > Chcesz się założyć, że wyjdzie na to, że to był wypadek na służbie i
    > jeszcze dostanie dodatkowe procenty do emerytury?

    Jaki wypadek?
    TV wmawia maluczkim że to atak rosyjskich służb.
    A śledztwo w sprawie nielegalnego wwozu niebezpiecznej broni
    to poprowadzi pewnie ten prokurator co kilkadziesiąt razy
    przeciągał przez sąd Babcię Kasie. :(

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2022-12-16 16:14:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.12.2022 o 14:00, RadoslawF pisze:
    > śledztwo w sprawie nielegalnego wwozu niebezpiecznej broni
    Pytanie, czy wwożący wiedział o tym, ze to niebezpieczna broń, a nie jej
    atrapa.
    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-12-16 16:17:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.12.2022 o 14:00, RadoslawF pisze:

    > Jaki wypadek?

    Jak to jaki? Taki standardowy jak policjant coś odpierdoli. Od razu
    idzie na L4, potem długo choruje, a na koniec odchodzi na emeryturę z
    powodów zdrowotnych.

    > TV wmawia maluczkim że to atak rosyjskich służb.
    > A śledztwo w sprawie nielegalnego wwozu niebezpiecznej broni
    > to poprowadzi pewnie ten prokurator co kilkadziesiąt razy
    > przeciągał przez sąd Babcię Kasie. :(

    Czyli żeby nazwać tego głąba przemytnikiem broni będziemy musieli
    jeszcze poczekać. No to czekamy.