  • 1. Data: 2022-12-15 22:33:00
    Temat: Tomasz L. - szpieg z urzędu stanu cywilnego
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    https://www.google.com/search?q=Tomasz+L

    Wszędzie jest jego nazwisko...

    Czy On gdy miał dostep do rejestru PESEL i aktów urodzenia, slubu, zgonu
    obywateli naszego kraju, to mógł ukraść też moje i twoje dane ?
    Z tego co czytałam, w dostępach do tego typu baz wszystkie logowania się
    rejestrują i można potem sprawdzić, kto na czyje dane się logował, nawet
    jesli miał do tego prawo.

    Tak, wiem, zaraz napiszecie, że podawałam swoje dane w tysiącach miejsc
    i prędzej z tamtych miejsc wyciekną niż przez Tomasza L.
    Ale oni mówią, że obcym wywiadom dane potrzebne są do tworzenia
    tozsamości, legalizowania szpiegów itp.

    Zaraz napiszecie, że moje imię i moje nazwisko jest bardzo popularne
    więc nie mam się czego obawiac. A ci, mają mniej popularne dane ?

  • 2. Data: 2022-12-15 22:48:05
    Temat: Re: Tomasz L. - szpieg z urzędu stanu cywilnego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.12.2022 o 22:33, Monika Głowacka pisze:
    > Z tego co czytałam, w dostępach do tego typu baz wszystkie logowania się
    > rejestrują i można potem sprawdzić, kto na czyje dane się logował, nawet
    > jesli miał do tego prawo.

    Takie jest założenie. Problemem może być logowanie na cudze dane, czyli
    to, ze raz rano się logują i przez cały dzień korzystają. Wówczas byłby
    kłopot z ustaleniem do których danych akurat on miał dostęp.

    Po za tym w wypadku szpiega on niekoniecznie musiał się logować do
    systemów. W celu tworzenia fałszywych tożsamości mógł udostępniać dane
    osób, dla których wydawał akty i to teraz jest w praktyce nie do
    wychwycenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-12-16 07:47:27
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Takie jest założenie. Problemem może być logowanie na cudze dane, czyli
    > to, ze raz rano się logują i przez cały dzień korzystają. Wówczas byłby
    > kłopot z ustaleniem do których danych akurat on miał dostęp.

    Tendencja jest taka, aby systemy informatyczne same się wylogowywały po
    jakims tam czasie nieaktywności. Pytanie, czy unowocześnili te systemy w
    mieście stołecznym Warszawa.
    Czy komputer był zalogowany cały czas na jeden login zawsze to można
    sprawdzić. Pytanie tylko ile czasu się przechowują takie dane. Jak jest
    zrobiony program.

> [...]
    > systemów. W celu tworzenia fałszywych tożsamości mógł udostępniać dane
    > osób, dla których wydawał akty i to teraz jest w praktyce nie do

    Dodam, że żaden kierownik czy zastępca USC nie wydaje aktów osobiście, a
    ma od tego pracowników. Co najwyżej kontroluje i zatwierdza.
    Po za tym dziś mogły wyciec dane noworodków a wywiad rosyjski wykorzysta
    je za 40 lat.