  • 101. Data: 2022-12-20 23:11:32
    Temat: Re: a u policjantow
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.12.2022 o 22:05, J.F pisze:

    > Jak im sie przestawi wysokosciomierz, to niech sobie lataja
    > prawidlowo.
    > A w Smolensku jeszcze ten jar - i nawet radiowysokosciomierz nie
    > pomoze.

    Jak ustawisz bombę na wysokościomierz to mgła może tylko przedłużyć
    oczekiwanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 102. Data: 2022-12-23 20:10:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Dec 2022 14:49:04 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Wątpię, by byli w "strefie wojny".

    ly-chociaz-przykryl-granat-wlasnym-cialem/ar/5446412

    > Intrygujące. Granat po wyciągnięciu zawleczki nie powinien odpalić
    > zapalnika. Tam jest jeszcze łyżka zabezpieczająca.

    Piszą, ze dziecko odpalilo. Moglo nie trzymac lyzki.

    sama lyzka ... kawal blaszki, ciekawe, czy w niektorych sztukach
    mocniej przygieta i nie trzyma zapalnika.

    Tak naprawde, to nie nalezalo wydawac na zwiedzanie.
    I nie zabierac. I czerwoną farbą malowac ...

    J.

  • 103. Data: 2022-12-23 20:12:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Dec 2022 13:45:21 +0100, RadoslawF wrote:

    > Wiemy, RGW-90, 1,6kg wagi więcej w załadowanym.

    A skad wiemy?

    Bo jakies plotki czytam, ze Ukraincy przerabiaja zuzyte rury na
    pamiątki, komendant dostal dwie ...

    J.

  • 104. Data: 2022-12-23 23:48:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.12.2022 o 20:10, J.F pisze:
    > Piszą, ze dziecko odpalilo. Moglo nie trzymac lyzki.

    To mi umknęło.

    > sama lyzka ... kawal blaszki, ciekawe, czy w niektorych sztukach
    > mocniej przygieta i nie trzyma zapalnika.

    To dość prosta i pewna konstrukcja.

    > Tak naprawde, to nie nalezalo wydawac na zwiedzanie.
    > I nie zabierac. I czerwoną farbą malowac ...

    Ćwiczebne były malowane białą farbą - taki pasek miały. Później
    zarzucono ten zwyczaj. Natomiast wydania bojowego na pokazy w ogóle nei
    ogarniam. No i jeszcze dodatkowo ktoś musiał zapalnik wkręcić, bowiem co
    do zasady to się osobno nosiło / przechowywało. Instrukcja przewidywała
    wkręcenie zapalnika przed zamierzonym użyciem. Zapalnik ćwiczebny od
    bojowego różni się od strony wkładanej do gniazda, więc albo ktoś
    przechowywał granat z wkręconym zapalnikiem, albo świadomie to robił.

    --
    Robert Tomasik

  • 105. Data: 2022-12-24 01:31:12
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 23.12.2022 o 20:12, J.F pisze:

    > A skad wiemy?

    Z internetu. Zapłać rachunek to ci włączą i też będziesz wiedział.

    > Bo jakies plotki czytam, ze Ukraincy przerabiaja zuzyte rury na
    > pamiątki, komendant dostal dwie ...

    I te zużyte rury strzelają?

    Pozdrawiam

  • 106. Data: 2022-12-24 02:06:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Dec 2022 01:31:12 +0100, RadoslawF wrote:

    > Z internetu. Zapłać rachunek to ci włączą i też będziesz wiedział.

    > I te zużyte rury strzelają?

    Widac jedna nie byla zuzyta.

    Jak doszlo do pomylki, to ciekawe ...

    J.