  • 51. Data: 2010-03-08 10:46:32
    Temat: Re: Zysk z przyjmowania kart
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 11:43:11 +0100, Mark napisał(a):

    > Bo tak naprawde to cos w tym co pisal przedpiscca jest. Placac karta
    > debetowa, najczesciej wklepuje pin. Placac kredytowa, niezaleznie czy to
    > Visa czy Mastrcard, w 99% przypadkow podpisuje sie. I to w tym samym
    > sklepie, czy stacji benzynowej w ktorym, placac debetowa, wklepuje pin.
    > Wiec to raczej nie kwestia terminala. Pytam, bo sam chcialbym zrozumiec
    > to zjawisko - dlaczego przy kredytowych najczesciej daje mi sie do
    > podpisu papierek, zamiast kazac wklepac pin.

    Pewnie jest to inna karta, może nawet z innego banku, co? ;-)

    To tak jak z autami: jedni leją benzynę, inni ropę, jeszcze inni gaz (LPG
    albo CNG), a jeszcze inni -- ładują akumulatory prądem ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry zakład fotograficzny we Wrocławiu http://foto-krzyki.pl

  • 52. Data: 2010-03-08 10:53:00
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 11:44, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > A w praktyce -- spotkałeś się z takim przypadkiem?

> [...]

    Tak.

  • 53. Data: 2010-03-08 10:55:56
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 11:53, BK <b...@g...com> wrote:

    > Tak.

    Zeby nie byc tak lakonicznym - najnowszy przypadek to karta Aliora - w
    Polsce chyba tylko PIN, natomiast na Chorwacji chodzila na podpis.

  • 54. Data: 2010-03-08 11:04:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 02:55:56 -0800, BK napisał(a):

    > Zeby nie byc tak lakonicznym - najnowszy przypadek to karta Aliora - w
    > Polsce chyba tylko PIN, natomiast na Chorwacji chodzila na podpis.

    Żeby nie być lakonicznym: rozumiem, że użyty został czip, a transakcja
    potwierdzona podpisem?

  • 55. Data: 2010-03-08 11:14:53
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 12:04, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Dnia Mon, 08 Mar 2010 02:55:56 -0800, BK napisa (a):

    > eby nie by lakonicznym: rozumiem, e u yty zosta czip, a transakcja
    > potwierdzona podpisem?
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<==
    > [reklama] dobry zak ad fotograficzny we Wroc awiuhttp://foto-krzyki.pl

    Jakby zostal uzyty pasek nie byloby to takie zabawne ;) Procedura byla
    standardowa pasek, terminal zawolal o czpi, czpi i wydruk bez pytania
    o pin, ale za to z miejscem na podpis :)

  • 56. Data: 2010-03-08 11:17:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 03:14:53 -0800, BK napisał(a):

    > Jakby zostal uzyty pasek nie byloby to takie zabawne Procedura byla
    > standardowa pasek, terminal zawolal o czpi, czpi i wydruk bez pytania o
    > pin, ale za to z miejscem na podpis

    Mnie się coś takiego jeszcze nie przytrafiło.
    Ciekawe w którym momencie doszło do transakcji z punktu widzenia
    akceptanta.

  • 57. Data: 2010-03-08 12:39:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Prosze wiec o podanie nazwy karty _kredytowej_, dostepnej na rynku,
    > ktora domyslnie bedzie zadala akceptacji kodem (i tylko kodem), w
    > dowolnym terminalu.

    Ty mi z "dowolnym terminalem" to nie wyjeżdżaj - w jednej herbaciarni
    WSZYSTKIE karty (włącznie debetową VISA Elektron od konta) autoryzuję
    podpisem.

    Z kolei w pobliskim Realu - wszystko działa na PIN.

    Kwestii stacji Neste chyba nie muszę poruszać, prawda? ;->

  • 58. Data: 2010-03-08 12:46:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:26:34 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Prosze wiec o podanie nazwy karty _kredytowej_, dostepnej na rynku,
    > ktora domyslnie bedzie zadala akceptacji kodem (i tylko kodem), w
    > dowolnym terminalu.

    Domyślnie to akceptacji kodem żądają moje:
    - Alior
    - Citi
    - mBank Orąż (której już nie mam)

    Z tych co posiadam to domyślnie na podpis chodzą:
    - Polbank Dzieciom MC
    - Polbank MC

    "Domyślnie" czyli "niekoniecznie zawsze" -- w zależności od ustawienia
    terminala, czasem będzie pasek+podpis.
    Ba, jest jeden punkt, w którym te polbankowe też pracują na zasadzie pasek
    +pin.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl