  • 41. Data: 2010-03-08 08:31:32
    Temat: Re: Zysk z przyjmowania kart
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 09:07, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > BK napisa (a):

    > Wiesz, moze to byc wypadkowa tego, ze uzywaja tam czekow no i maja duzo
    > lepsze drogi co przeklada sie na to, ze szybciej i taniej sa w stanie
    > wozic gotowke do bankow ;)
    >
    > j.
    >
    > --
    > bing jest fajny ale nie wida z niego do Apteki na Solnym...

    ;-)

    I moze tego, ze Niemcy to tylko 1 z 15 krajow, ktore EBC/NBP/ZBP braly
    pod uwage w tych statystykach.

  • 42. Data: 2010-03-08 10:03:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.03.2010 23:10, Andrzej Lawa wrote:

    > Krótko: PIN

    Karty _kredytowe_ sa najczesciej na podpis.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 43. Data: 2010-03-08 10:05:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Karty _kredytowe_ sa najczesciej na podpis.

    ROTFL

    Znasz się jak kura na pieprzu.

  • 44. Data: 2010-03-08 10:08:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 11:03, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Karty _kredytowe_ sa najczesciej na podpis.
    >
    > --
    > Tomasz Chmielewskihttp://wpkg.org

    zasadniczo generalnie wlasciwie nie

    rodzaj karty (debetowa/kredytowa) jest niezalezny od sposobu
    autoryzacji (bo chyba kazda karta jest i na PIN, i na podpis) - a
    najwiecej zalezy od okolicznosci typu terminal, bank wydawaca :)

  • 45. Data: 2010-03-08 10:08:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Karty _kredytowe_ sa najczesciej na podpis.

    Już nie - chipuje sie je...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 46. Data: 2010-03-08 10:18:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-03-2010 20:08, RadoslawF pisze:

    > Mam wrażenie że Ty zapominasz jak jest a piszesz jak ci się wydaje
    > że będzie kiedy sklep przestanie całkiem obracać gotówką.

    > Ta jaki procent obrotu przejdzie przez te karty ?

    Naprawdę uważasz że MCD dopłaca do tego biznesu?? A inne sieci które
    punktują za płatności kartami (często jest to płatność określoną kartą,
    ale jest)?
    Z ręka na sercu powiedz - wierzysz w altruizm korporacji????

    Jeżeli sieć wprowazda specjalne upusty dla płacących kartami, to znaczy
    że w takim czy inny sposób to mu się opłaca.
    Może to być suma różnych drobnych zysków. Przy tej skali oszczędność 0,5
    punktu procentowego na kosztach obsługi płatności to są potężne pieniądze.

    Fakt, że wydaje Ci się, że to się nie może opłacać oznacza tylko, że
    masz za mało informacji.
    Jest dużo bardziej prawdopodobne (prawie pewne), że nie wiesz to komu za
    co i ile płaci przy tych operacjach niż to, że jakiś koncern nagle
    postanowił rozdawać pieniądze.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 47. Data: 2010-03-08 10:21:23
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 11:08, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    wrote:

    > Już nie - chipuje sie je...
    >
    > --
    > Kaczushttp://kaczus.republika.pl

    A o tym tez bylo z dzilion razy. Czip =/= PIN. To nie uzycie czipa
    wymusza autoryzacje pinem. Karta z czpiem moze tez byc na podpis.

  • 48. Data: 2010-03-08 10:24:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    BK pisze:

    > A o tym tez bylo z dzilion razy. Czip =/= PIN. To nie uzycie czipa
    > wymusza autoryzacje pinem. Karta z czpiem moze tez byc na podpis.

    Polityka jest taka, że jeśli terminal obsługuje karty chipowe, wymuszana
    jest autoryzacja za pomocą pinu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 49. Data: 2010-03-08 10:43:11
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 02:08:12 -0800 (PST), BK napisał(a):

    > rodzaj karty (debetowa/kredytowa) jest niezalezny od sposobu
    > autoryzacji (bo chyba kazda karta jest i na PIN, i na podpis) - a
    > najwiecej zalezy od okolicznosci typu terminal, bank wydawaca :)

    No wlasnie, jak to wlasciwie jest?
    Bo tak naprawde to cos w tym co pisal przedpiscca jest.
    Placac karta debetowa, najczesciej wklepuje pin.
    Placac kredytowa, niezaleznie czy to Visa czy Mastrcard, w 99% przypadkow
    podpisuje sie. I to w tym samym sklepie, czy stacji benzynowej w ktorym,
    placac debetowa, wklepuje pin. Wiec to raczej nie kwestia terminala.
    Pytam, bo sam chcialbym zrozumiec to zjawisko - dlaczego przy kredytowych
    najczesciej daje mi sie do podpisu papierek, zamiast kazac wklepac pin.

    --
    Mark

  • 50. Data: 2010-03-08 10:44:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 02:21:23 -0800, BK napisał(a):

    > A o tym tez bylo z dzilion razy. Czip =/= PIN. To nie uzycie czipa
    > wymusza autoryzacje pinem. Karta z czpiem moze tez byc na podpis.

    A w praktyce -- spotkałeś się z takim przypadkiem?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry zakład fotograficzny we Wrocławiu http://foto-krzyki.pl