  • 1. Data: 2010-03-07 15:02:20
    Temat: Zysk z przyjmowania kart
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    często tu pojawia się marudzenie, że taki czy inny sprzedawca odmawia
    przyjmowania kart, a ja zauważam odwrotne tendencje. Jakiś czas temu
    sieć barów MacDonalda wprowadził karty i je szeroko reklamował, a teraz
    sieć punktów z napojami Żabka daje Colę w prezencie, jak się płaci kartą.

    Ciekawe, bo niby płacenie kartą to zmniejszenie zysku sprzedawcy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-03-07 15:05:16
    Temat: Re: Zysk z przyjmowania kart
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-07 16:02, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

> [...]
    > sieć punktów z napojami Żabka daje Colę w prezencie, jak się płaci kartą.
    >
    > Ciekawe, bo niby płacenie kartą to zmniejszenie zysku sprzedawcy.

    Akcja promocyjna opłacana przez firmę wciskającą karty chętnym.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-03-07 15:45:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.03.2010 16:02, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > sieć punktów z napojami Żabka daje Colę w prezencie, jak się płaci kartą.
    >
    > Ciekawe, bo niby płacenie kartą to zmniejszenie zysku sprzedawcy.

    Zmniejszenie zyskow z transakcji przeprowadzonych karta (o kwote prowizji).

    Ale nie wykluczone, ze rowniez zwiekszenie obrotow czy wysokosc sredniej
    transakcji.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2010-03-07 15:57:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 07 Mar 2010 16:02:20 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > a teraz sieć
    > punktów z napojami Żabka daje Colę w prezencie, jak się płaci kartą.

    Ale dostałeś taki napój lub chociaż widziałeś jak ktoś dostał? Bo
    słyszałem, że promocja jest tylko w reklamach internetowych, a w sklepach
    jej nie ma.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2010-03-07 16:03:44
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Mar, 16:02, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > sieć punktów z napojami Żabka daje Colę w prezencie, jak się płaci kartą.
    >
    > Ciekawe, bo niby płacenie kartą to zmniejszenie zysku sprzedawcy.

    Mniejsze koszty obslugu gotowki.

  • 6. Data: 2010-03-07 16:33:08
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-07 17:03, Użytkownik BK napisał:

    > Mniejsze koszty obslugu gotowki.

    W normalnym sklepie jakim cudem ?
    I tak mają normalna kasę z kasjerką, przyjmują bilon i gotówkę
    które potem trzeba zawieźć do banku. To jaka to oszczędność jak do
    banku zawiozą jeden czy dwa worki mniej ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-03-07 16:39:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    > sieć punktów z napojami Żabka daje Colę w prezencie, jak się płaci kartą.
    >
    > Ciekawe, bo niby płacenie kartą to zmniejszenie zysku sprzedawcy.

    Ponoć czasami sprzedawcy w sklepie gdzie są zatrudnieni "handlują" na
    własną rękę. A jak ktoś płaci kartą, to już zostaje ślad do którego musi
    być paragon i już się tak nie da.

  • 8. Data: 2010-03-07 16:44:36
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Mar, 17:33, RadoslawF <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > które potem trzeba zawieźć do banku. To jaka to oszczędność jak do
    > banku zawiozą jeden czy dwa worki mniej ?

    Ale mowimy o normalnym sklepie czy sieci typu McDonald? :)

    Efekt sklali - mniej gotowki to mniejsze koszty transportu, liczenia,
    wplat i obslugi rachunku bankowego. Dodatkowo mniejszy koszt ew.
    falszywek i pomylek kasjerskich. Do tego fakt, ze zapewne McDonald ma
    troche taniej ta obsluge kartowa niz zwykly sklep i zapewne wychodza
    na plus.

    Nie robia tego "just for fun". Nie robia tego tez tylko z uwagi na
    jakas sponsorowana akcje :)

  • 9. Data: 2010-03-07 16:45:27
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message
    > W normalnym sklepie jakim cudem ?
    > I tak mają normalna kasę z kasjerką, przyjmują bilon i gotówkę
    > które potem trzeba zawieźć do banku. To jaka to oszczędność jak do
    > banku zawiozą jeden czy dwa worki mniej ?

    zazwyczaj utarg odprowadza sie po przekroczeniu okreslinych kwot w kasie
    wiec po prostu bedzie to rzadziej, co za tym idzie - niby mniejsze koszty

    ale nie sadze zeby mialo to jakies mierzalne wartosci w porownaniu do
    stalych procentow od oplat za platnosc karta, z czasem pewnie tak, ale
    naglej zmiany raczej nie ma sie co spodziewac, chociaz gotowka bez watpienia
    podzieli kiedys los zlotych czy srebrnych monet, kwestia czasu

  • 10. Data: 2010-03-07 16:53:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-07 17:33, RadoslawF pisze:

    > W normalnym sklepie jakim cudem ?
    > I tak mają normalna kasę z kasjerką, przyjmują bilon i gotówkę
    > które potem trzeba zawieźć do banku. To jaka to oszczędność jak do
    > banku zawiozą jeden czy dwa worki mniej ?

    Transport jednego - dwóch worków mniej.
    Możliwość ubezpieczenia na niższą kwotę zapasów gotówki.
    Mniejsze ryzyko przyjęcia sfałszowanego banknotu.
    Niższe opłaty za wpłatę gotówki na konto.
    Mniejsza strata w przypadku napadu.
    Ograniczenie czasu przeliczania, sortowania i banderolowania pieniędzy.
    Brak konieczności trzymania dużych zapasów bilonu.

    --
    spp