  • 1. Data: 2010-03-07 15:43:39
    Temat: Kontrola poczynan policji / strazy miejskiej.
    Od: "nootropil" <a...@n...prawdziwy>

    Wiem, ze np. na drugi dzien po zgloszeniu prosby o interwencje mozna
    zadzwonic i dowiedziec sie, jakie dzialania zostaly podjete. Korzystalem z
    tego prawa raz i mimo ze pan dyzurny wydawal sie lekko zaskoczony moim
    rzadaniem, to bez szemrania udzielil mi informacji, tyle ze bardzo
    lakonicznych i ogolnikowych. Chcialbym sie dowiedziec jakie przepisy maja
    zastosowanie w tym przypadku, na podstawie jakiego paragrafu moge dowiadywac
    sie o dzialania podjete w zgloszonej przeze mnie sprawie i jakich informacji
    mam prawo sie domagac?

    --
    nootropil

  • 2. Data: 2010-03-07 15:52:05
    Temat: Re: Kontrola poczynan policji / strazy miejskiej.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "nootropil" <a...@n...prawdziwy> wrote
    > Wiem, ze np. na drugi dzien po zgloszeniu prosby o interwencje mozna
    > zadzwonic i dowiedziec sie, jakie dzialania zostaly podjete. Korzystalem z
    > tego prawa raz

    Korzystałeś z prawa? A może z grzeczności lub zwyczaju.....
    Ten temat już był poruszany. Proszę, zobacz tu:
    http://serwisprawa.pl/usenet/polska/nauki-i-sprawy-s
    poleczne/prawo,72649,wezwanie-policji,pg,1

    Wszystko zależy w jakim charakterze występowałeś i jaką formalną formę
    przyjęło postępowanie lub działania Policji.

  • 3. Data: 2010-03-07 19:17:04
    Od: "nootropil" <a...@n...prawdziwy>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Korzystałeś z prawa? A może z grzeczności lub zwyczaju.....
    > Ten temat już był poruszany. Proszę, zobacz tu:
    > http://serwisprawa.pl/usenet/polska/nauki-i-sprawy-s
    poleczne/prawo,72649,wezwanie-policji,pg,1

    Tak to bylo sformulowane w czyjejs wypowiedzi, ze mam prawo zadzwonic i
    dowiedziec sie. Nie pamietam juz gdzie i kiedy, probowalem to odnalezc w
    sieci, ale niestety bez powodzenia, dlatego zadalem pytanie tutaj. Co do
    podanego adresu i wypowiedzi tam zamieszczonych, to jest to droga bardzo
    oficjalna i zajmujaca wiele czasu (wymiana korespondencji). Przypuszczam, ze
    w powyzszym przypadku ma zastosowanie USTAWA z dnia 6 września 2001 r. o
    dostępie do informacji publicznej. Ale nie jestem pewien dlatego się pytam.

    > Wszystko zależy w jakim charakterze występowałeś i jaką formalną formę
    > przyjęło postępowanie lub działania Policji.

    Sprawa dotyczyla Strazy Miejskiej - zglosilem anonimowo prosbe o
    interwencje, po kilku dniach zadzwonilem, podalem date, godzine i poprosilem
    o wyjasnienia, czlowiek przy telefonie troche jakby stracil pewnosc siebie,
    z tego co sie zorientowalem to chyba kontaktowal sie z kims przez drugi
    telefon, bo czekalem dluzsza chwile, jednak nie "splawiono mnie", a
    udzielono wyjasnien, co prawda lakonicznych, ale udzielono bez zadnych
    problemow.

    --
    nootropil

  • 4. Data: 2010-03-07 19:29:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nootropil" <a...@n...prawdziwy> napisał w wiadomości
    > Wiem, ze np. na drugi dzien po zgloszeniu prosby o interwencje mozna
    > zadzwonic i dowiedziec sie, jakie dzialania zostaly podjete.

    Z prawnego punktu widzenia nie można, bowiem dyżurny po pierwsze nie ma jak
    stwierdzić Twojej tożsamości, a po drugie ma inne zadania, niż udzielanie
    wywiadów przez telefon.

  • 5. Data: 2010-03-08 10:55:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "nootropil" <a...@n...prawdziwy> napisał
    > Tak to bylo sformulowane w czyjejs wypowiedzi, ze mam prawo zadzwonic i
    > dowiedziec sie.

    Z pewnością nie ma jakiegoś wyraźnego prawa do telefonicznych informacji.

    > Przypuszczam, ze
    > w powyzszym przypadku ma zastosowanie USTAWA z dnia 6 września 2001 r. o
    > dostępie do informacji publicznej. Ale nie jestem pewien dlatego się
    > pytam.

    Albo Ci się uda coś wydusić na gębę uzasadniając racjonalnie człowiekowi
    swoje położenie, albo zostaje składanie oficjalnego wniosku, możesz się
    poołac na tę ustawę. Jak Ci odpiszą to będzie ok, jak odmówią to się
    zastanowisz dlaczego i czy zaskarżać decyzję.

  • 6. Data: 2010-03-09 19:44:09
    Od: "nootropil" <a...@n...prawdziwy>

    > Z prawnego punktu widzenia nie można, bowiem dyżurny po pierwsze nie ma
    > jak stwierdzić Twojej tożsamości, a po drugie ma inne zadania, niż
    > udzielanie wywiadów przez telefon.

    Nie musi stwierdzac mojej tozsamosci poniewaz jest to bezprzedmiotowe -
    kazdy ma dostep do informacji publicznej. Prosby o interwencje mozna
    zglaszac dzwoniac bezposrednio na konkretny komisariat czy tez referat i tam
    tez dnia nastepnego dowiadywac sie w rzeczonej sprawie, nie blokujac w ten
    sposob numeru alarmowego i nie odrywajac Pana Dyzurnego od "innych" zadan..

    --
    nootropil

  • 7. Data: 2010-03-09 20:34:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > w ten sposob numeru alarmowego i nie odrywajac Pana Dyzurnego od "innych"

    Pytanie, czy treść czynności policyjnych wchodzi w zakres informacji
    publicznych.